Maat halster en..?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maryo

Maat halster en..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 04:26

Hallo,

Ik hoop dit weekend de nieuwe eigenaar te worden van een panterbont Appaloosa hengstje van +/- 95 cm hoog.

1)Nou heb ik natuurlijk een halster nodig. Iemand een idee welke maat ik dan moet hebben?

2)Hij is niet geschoren, maar zou een deken nodig zijn in de trailer? Hij staat er toch zeker 2 uur in?

3)En zijn er ook transport beschermers voor die beestjes (of ben ik nu aan het overdrijven), zoniet zijn bandages dan voldoende?

4)Hij is nog niet gechipt, voor zover ik het weet mag je hem dan niet eens vervoeren (de eigenaar waar hij nu van is beweert, dat het alleen nodig is voor wedstrijden en keuringen. Hij vind het ook helemaal niet nodig), is de boete erg hoog stel dat ik gepakt word.

Nou dat was het wel voor nu Bloos.

Alvast bedankt,

groetjes Maryo

Maryo

Re: Maat halster en..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 12:03

niemand???

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 12:06

Allereerst gefeliciteerd met je aanwinst.

Het is lekker weer dit weekend en je aanwinst is niet geschoren ik denk dat je hem wel zonder deken kan vervoeren.

Ik denk dat bandages wel voldoende zijn voor de reis met de trailer.

Maat halster en informatie over chippen kan ik je helaas niet mee helpen. Misschien kan je de zoekfunctie eens gebruiken.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 12:14

maat halster... ik denk pony. Ik zou er dan wel een nemen die je makkelijk kan verstellen (dus met schuif), zodat je hem zo nodig veel kleiner kan maken.

Met dit weer zal een dekentje niet nodig zijn. Daarbij heeft hij dus een wintervacht en weet ik niet of hij gewend is een dekentje op te hebben. Als hij de hele winter geen deken op heeft gehad, lijkt het me al helemaal niet nodig.

Wat de kosten van een boete zijn weet ik niet... Zover ik weet ben je verplicht om een chip te hebben (of een ander registratiemiddel, mits aangevraagd) ook als je helemaal niet van de plaats af komt. Alle paarden en pony's zijn dacht ik verplicht... (Of was het alleen als je van het erf af gaat...) hoe dan ook je bent wel verplicht er een te hebben. Ookal rijd je geen wedstrijden. Dat de (voormalig) eigenaar da niet nodig vindt, daar heb je dus niet veel aan. Ik had hem er een laten aanbrengen, maar daar heb je nu niet veel meer aan, de koop is al rond.

Maryo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 23:42

Ik heb hem stiekem vervoerd (heel slecht) Nu mag hij eerst ff gaan wennen hier en dan gaat er een chippie in.

Heb nog even snel een halster gekocht. Kon kiezen uit 4 kleuren.
Fel rose, licht rose en 2 gruwelijke kleuren groen.

Nu heb ik dus een hengstje met een licht rose halster en bandages(niet dat die om te krijgen waren, dat beest dacht ook waaaaaaat rose }> )

bedankt, groetjes