Bont seatsaver

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Concorde

Bont seatsaver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 22:50

Ik ga binnenkort m'n nieuwe dressuurzadel ophalen (een KN Symphony *o/* ik ben er zo blij mee!! Haha! ), maar deze is net een serie ouder dan die nu nieuw te koop zijn (mijne is ook 2ehands), en dus best wel hard. (ik heb tenminste begrepen dat de nieuwe zachter zijn Clown )
Ik heb al heel veel met dat zadel gereden (stage, ze wil nu van dat zadel af en ik kan 'm voor een heel fijn prijsje overnemen), en hij zit echt super, maar iets zachter zou geen punt zijn.
Zou het een idee zijn om zo'n echte bonten seatsaver te kopen? Ik heb ook veel op een loeiharde (oude) prestige gereden met zo'n bontje en dat zat echt super, zelfs als het super warm weer was was het niet vervelend ofzo. Die krengen zijn wel duur... Hoe 'mutsig' vinden jullie het als iemand met zo'n ding rijd? Wen je er niet teveel aan, met concoursen moet ie er immers af? En waar kun je 'm het beste kopen en van welk merk? Liefst wel een antracietkleurige oid, niet zo'n lichte...

Phrono

Re: Bont seatsaver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 23:10

Als je zadel hard is, waarom niet? Lijkt mij juist een goede oplossing om toch lekker zacht in je zadel te zitten. Ik heb er ook over getwijfeld zo'n ding aan te schaffen omdat mijn zadel juist heel glad is.
Enne, ik vind het niet 'mutsig' staan hoor. Haha! Op mijn oude manege was er een paard met een zadel dat zo'n bontje had, iedereen wilde altijd in dat zadel rijden, zo zie je maar!

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 15:55

Ook bij lange buitenritten heerlijk! Laat de rest zich maar doorrijden... Haha!

Mocht je interesse hebben: Ik ga mijn antracite verkopen. Heb er 2x op gereden, maar heb nu een ander zadel (wintec) en die is zo zacht dat ik hem niet meer nodig heb.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 19:41

Rivano: Ik hou het in gedachten, maar waarschijnlijk ben je hem toch al kwijt als ik mn zadel ophaal. (eind van deze maand pas, aangezien ik eerst nog 3 weken naar Italie ga)

_Martine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 20:29

Jaaaa, lekker zacht zeker doen! Ik heb er zelf ook een.
ik kon kiezen uit:
gelpad voor óp het zadel ong. 45 euro
nepbontje ong. 15 euro
echt lamsvellen bontjes ong. 55 euro
(dit alles bij Ooteman)

Ik heb de laatste Bloos , zit héérlijk!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 10:27

Ik heb een zwarte Mattes bont seatsaver op mijn (Daaleman) dressuurzadel zitten, hij bevalt heel erg goed. We rijden de meeste tijd buiten en met deze seatsaver zit het net wat comfortabeler op langere ritten, verder valt hij door de zwarte kleur niet heel erg op.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 20:19

Concorde schreef:
Rivano: Ik hou het in gedachten, maar waarschijnlijk ben je hem toch al kwijt als ik mn zadel ophaal. (eind van deze maand pas, aangezien ik eerst nog 3 weken naar Italie ga)

Het zou ook tijdens de Almelose ruiterdagen kunnen. Dan kunnen we rechtstreeks omruilen zeg maar, heb je ook geen verzendkosten. Maar misschien vind je dat te laat? Anders zet ik hem misschien eerder op bokt, maar wie weet wil niemand hem hebben. Moet je ook maar net geluk mee hebben. Maar misschien vinden anderen hem te duur omdat hij niet voor de helft van de prijs is aangezien hij nog nieuw is. Maar als je toch van plan was een nieuwe te kopen dan is deze weer voordeliger. Zie maar! Het zit in ieder geval lekker. En zo'n donkere valt veel minder op.