Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

_Lauwtje_ schreef:als tie net beslagen is en hij verliest er eentje kan hij dr meestal zo weer onder gezet worden, dat zou ik dan doen
en aangezien m´n paardje alleen in de zomer ijzers heeft mag ze dan gewoon een dagje in t weiland staan, in de bak rijden kan denk ik ook wel, maar iig niet de straat op
Ibbel schreef:
Kortom, een paar daagjes op 3 ijzers rijden kan best. Tenzij je paard natuurlijk zó gevoelig loopt zonder ijzers dat-ie zou kreupelen.

Neonlight schreef:En het hoeft niet aan de hoefsmid te liggen als er een ijzer direct onderuit ligt. Paard hoeft maar een keer met zijn achterbenen de voorste aan te tikken en je hebt al kans dat het voorijzer eraf ligt. Zo verliezen ze bij ons over het algemeen de ijzers.
)
, ik vind ze dan niet erg fijn rijden maar zoveel kwaad kan het niet hoor Cassidy schreef:Neonlight schreef:En het hoeft niet aan de hoefsmid te liggen als er een ijzer direct onderuit ligt. Paard hoeft maar een keer met zijn achterbenen de voorste aan te tikken en je hebt al kans dat het voorijzer eraf ligt. Zo verliezen ze bij ons over het algemeen de ijzers.
Als je paard met de achterbenen de voorijzers er alleen maar aftrapt als ze net beslagen zijn, dan heeft de smid toch iets niet goed gedaan.
(opmerking van mijn smid)
) een ijzer kwijt is. Zeker niet zonder voorijzer.
Ibbel schreef:En die 1 cm hoogteverschil merkt je niet op zachte ondergrond.