zijn dit redelijke eisen voor verzorger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Claudia19

zijn dit redelijke eisen voor verzorger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 21:25

hoi
ik heb een hele leuke verzorger gevonden.

ze mag elke dag komen. het gaat om zowiezo 2 dagen maar ze mag komen wanneer ze wilt.
ze kan niet elke dag rijden omdat lotte net onder het zadel is.
maar ze mag 2 x per week rijden.

ik vraag geen vergoeding.
alleen van de 2 x rijden 1 x les. (prive kost 10 euro)

ze mag nog niet buitenrijden. (dit omdat lotte nog onvoorspelbaar is)
ze moet met cap rijden.

is dit redelijk?
zelf was ze zeer positief, maar zijn mijn eisen niet te hoog?
alvast bedankt voor je reactie Haha!
Laatst bijgewerkt door Karin op 02-04-05 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel duidelijker gemaakt

cissie

Re: Is dit redelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 21:29

Ik vind van niet, klinkt redelijk hoor.

Is ze onder de 18? anders zou ik ze zelf laten kiezen of ze wel of niet met cap wilt rijden.

Veel plezier!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 21:31

ik vind het wel goed, mijn bijrijdster mag ook 2x per week rijden, de andere dagen rijd ik zelf en ze krijgt ook nog een dagje rust. Met cap rijden moet van mij ook, Umi is nog te jong en pas 3maanden onder het zadel dat ze dus nog van alles kan doen. Buiten rijden gaan we pas in de zomer doen nu wil ik haar eerst goed in de bak kunnen rijden. lessen volgen lijkt mij ook wel een goed idee, goed voor paard en ruiter ze moet het natuurlijk wel zelf betalen.

Verder hoeft ze er niet voor te betalen, af en toe een keertje de stal uitmesten en haar voeren na het rijden(ligt ook aan het tijdstip natuurlijk)

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 21:32

cissie schreef:
Ik vind van niet, klinkt redelijk hoor.

Is ze onder de 18? anders zou ik ze zelf laten kiezen of ze wel of niet met cap wilt rijden.

Veel plezier!

ookal is ze 18 ik zou haar altijd met cap laten rijden op een net beleerd paard.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 21:37

elmiran schreef:
ookal is ze 18 ik zou haar altijd met cap laten rijden op een net beleerd paard.

Dat is jouw mening ik vind dat iemand die ouder is als 18 daar zelf over kan beslissen aangezien je niet meer aanspakelijk bent.
Dat het verstandiger is ben ik met je eens ik rijd zelf op ieder paard zelfs mijn 'ouwetje' van 20 die ik ruim 10 jaar rijd altijd met cap een paard kan ongeacht zn leeftijd (schrap die senioren niet weg Knipoog ) gek doen.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 21:38

Ik dacht dat je als eigenaar van het paard altijd aansprakelijk bent.

Ik vind dat je redelijke eisen stelt, ze mag bij zij met een eigenaar als jij!

Muizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 21:42

Ik vind dat je goede eisen stelt Knipoog Iedereen die gemotiveerd is zou er makkelijk aan kunnen voldoen! Veel succes ermee!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 21:45

xtwisterx schreef:
Ik dacht dat je als eigenaar van het paard altijd aansprakelijk bent.

Ja?
Das mooi handig dan Haha! , maar meestal dekt de WA verzekering van degene die het evt. ongeluk veroorzaakt heeft toch de schade?
Maar zou best kunnen, ik ging ervan uit dat iemand boven de 18 jr. zelf aansprakelijk is.
Dus als iemand (bv bijrijder) op straat een ongeluk veroorzaakt zou mijn verzekering (als eig. van het paard) voor de schade op moeten draaien?

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 21:50

Ze mag idd blij met je zijn!
Ik vind dat je eisen heel redelijk en vanzelfsprekend zijn Lachen

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 21:55

cissie schreef:
Das mooi handig dan Haha! , maar meestal dekt de WA verzekering van degene die het evt. ongeluk veroorzaakt heeft toch de schade?
Maar zou best kunnen, ik ging ervan uit dat iemand boven de 18 jr. zelf aansprakelijk is.
Dus als iemand (bv bijrijder) op straat een ongeluk veroorzaakt zou mijn verzekering (als eig. van het paard) voor de schade op moeten draaien?

Dat heb ik ook altijd gedacht. Tot mijn instructrice mij van de week iets heel anders vertelde.
Namelijk dat de eigenaar van het paard ten alle tijden verantwoordelijk is voor wat er met het paard en omstanders gebeurd.

Of het waar is weet ik niet, maar ik ben er wel flink van geschrokken. Haha!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 21:58

xtwisterx schreef:
Dat heb ik ook altijd gedacht. Tot mijn instructrice mij van de week iets heel anders vertelde.
Namelijk dat de eigenaar van het paard ten alle tijden verantwoordelijk is voor wat er met het paard en omstanders gebeurd.

Oww..... dan is het best een risico om een bijrijder te hebben dus...vind ik.

Aangezien er heel veel mensen zijn die een bijrijder hebben hoor ik niet zo vaak dat er echt dit soort problemen zijn...gelukkig maar.

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 08:30

xtwisterx schreef:

Dit is zeker waar.
Ik ben zelf bijrijder en ben me bewust dat ik vrijwillig op het paard stap, terwijl er iets kan gebeuren. Mocht er iets gebeuren, stel ik mezelf aansprakelijk.

@ pjotr, de 'eisen' zijn heel redelijk, maar hou het dus in je achterhoofd dat jij ten alle tijden verantwoordelijk bent. Valt jouw bijrijder van Lotte af en raakt bijvoorbeeld verlamd, dan werk jij je hele leven voor je bijrijder.

Claudia19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 09:09

ze is 16 jaar.
dus ik vind mijn eis met cap rijden wel redelijk.
ik ben inderdaad ten alle tijden verantwoordelijk, dat heb ik haar verteld, en daarom mag ze (nog) niet naar buiten.

ik dacht dat ik teveel eisen had. maar lotte is jong en onvoorspelbaar vandaar dat ik zowiezo 1 les vraag en met cap rijden.
ze mag verder alles er mee doen (wel verantwoordelijk).

ook heb ik gezegd dat als ze buite gaat lopen met lotte ze in het park moet blijven en een hengstenketting om moet doen.
lotte doet niks maar je weet het nooit.
bedankt voor jullie reacties.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 20:49

elmiran schreef:
ik vind het wel goed, mijn bijrijdster mag ook 2x per week rijden, de andere dagen rijd ik zelf en ze krijgt ook nog een dagje rust. Met cap rijden moet van mij ook, Umi is nog te jong en pas 3maanden onder het zadel dat ze dus nog van alles kan doen. Buiten rijden gaan we pas in de zomer doen nu wil ik haar eerst goed in de bak kunnen rijden. lessen volgen lijkt mij ook wel een goed idee, goed voor paard en ruiter ze moet het natuurlijk wel zelf betalen.

Verder hoeft ze er niet voor te betalen, af en toe een keertje de stal uitmesten en haar voeren na het rijden(ligt ook aan het tijdstip natuurlijk)

rijd jij je 3 jarige dus 6 keer per week als ik het zo begrijp??

zoja vind ik het erg veel wat je van het paard vraagt..

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 20:53

Je eisen zijn heel erg redelijk. Er zijn genoeg mensen die het minder hebben getroffen.

Voor de rest moet je inderdaad goed in de gaten houden dat jij ten alle tijde verantwoordelijk bent voor hetgeen wat er gebeurt. Het is daarom zeker een goede regel dat je haar met cap laat rijden, om onnodige ongelukken te voorkomen.

Phynix

Re: zijn dit redelijke eisen voor verzorger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 21:29

Ik vind het prima voorwaarde hoor!!

Als eigenaar van een paard ben je altijd verantwoordelijk, ook voor andere die erop rijden!! is blijkbaar nog veel verwarring over, maar zo is het toch echt wel. Natuurlijk kan je onderling het een en ander afspreken en kan je jezelf als verzorger ook verantwoordelijk voelen. Maar volgens de wet is dat toch altijd de eigenaar. En zeker met een jong paard, vind ik dit een prima eis.