2 paards trailer, omklappen met 1 pony?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Charly

2 paards trailer, omklappen met 1 pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 21:02

Haha ik ben nog al angstig met mijn pony in de trailer, omdat hij 1x heel vervelend was.. (over de voorstang heen en hoofd naar buiten!!! was dan ook wel een vrij oude trailer...) maar goed nu gaan we de 16e naar de keuring, en veel raden mij aan een 2 paards... Maar ik ben bang dat wanneer ik alleen mijn pony er in zet en stel hij gaat gek doen dat hij omklapt (de trailer) of is dat niet mogelijk Tong uitsteken???

CD28

Re: 2 paards trailer, omklappen met 1 pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 21:05

Kan weinig mee gebeuren. Ik neem aan dat je de auto ervoor laat staan? Dan kan hij sowieso niet omklappen.

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 21:09

CD28 schreef:
Kan weinig mee gebeuren. Ik neem aan dat je de auto ervoor laat staan? Dan kan hij sowieso niet omklappen.

Tuurlijk, we rijden niet met alleen een trailer Knipoog Maar ik bedoel meer in de zin van omklappen, tijdens het rijden Knipoog

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 21:34

ik denk het niet, als je maar voorzichtig rijd.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 21:39

Gewoon rustig de bochten doorgaan, dus was gas terug nemen. En je paard goed in de gaten houden!. Er word wel vaker maar 1 paard vervoerd in een 2paardstrailer. Lijkt me niet dat bij het minste of geringste je trailer omkiept Lachen

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 21:55

Euh...
De mijne gedroeg zich ook niet op de trailer (lekker ertegen aan beuken. Bij een stoplicht voelde we soms de auto schudden. Maar geen kantelende trailer hoor Knipoog.

Mijne weegt 500 kilo, wat de trailer weegt weet ik niet, maar ze krijgt hem niet omgebeukt.

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 21:56

Myra1 schreef:
Euh...
De mijne gedroeg zich ook niet op de trailer (lekker ertegen aan beuken. Bij een stoplicht voelde we soms de auto schudden. Maar geen kantelende trailer hoor Knipoog.

Mijne weegt 500 kilo, wat de trailer weegt weet ik niet, maar ze krijgt hem niet omgebeukt.

Haha dat stelt wat gerust! Charly is een welsh cobje.. nog hengst.. en ongeveer 300kg denk ik...

DraakjeII

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 21:57

Als je 1 paard in een 2-paards trailer zet en je gebruikt het tussenschot dan moet je het paard altijd aan de linkerkant van het schot zetten. De weg loopt namelijk altijd schuin naar rechts af (zodat de regen naar de berm toe stroomt) en als je het paard dan aan de rechterkant zet heb je eerder kans dat de trailer omslaat.
Als je in een beetje rustig tempo rijdt dan gebeurt dat natuurlijk niet zomaar, maar om problemen te voorkomen zou ik m'n paard toch maar links van het schot zetten.

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 06:28

DraakjeII schreef:
Als je 1 paard in een 2-paards trailer zet en je gebruikt het tussenschot dan moet je het paard altijd aan de linkerkant van het schot zetten. De weg loopt namelijk altijd schuin naar rechts af (zodat de regen naar de berm toe stroomt) en als je het paard dan aan de rechterkant zet heb je eerder kans dat de trailer omslaat.
Als je in een beetje rustig tempo rijdt dan gebeurt dat natuurlijk niet zomaar, maar om problemen te voorkomen zou ik m'n paard toch maar links van het schot zetten.

Dat doen we zeker! Bedank iig geval, Zowieso laad ik Charly aan de linkerkant, en we zullen rustig rijden Haha!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 07:29

Nope kan niet, tenminste als je er een auto voor hebt die het echt kan en mag trekken Knipoog ( dat heeft ook te maken met het gewicht van de auto).
Wij hadden altijd 1 paard in een 2paards trailer staan en er is nog nooit wat gebeurd.