jullie mening?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikke1985

jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 20:59

ongeveer 2 jaar geleden werkte ik ion een hotel. en daar werkte ook een stagiare. we raakte aan de praat en ik vertelde dat ik paard reed, maar helaas geen eigen paard had.ze vroeg aan mij waarom niet, om de aanschaf of het onderhoud.ik zo ja beetje beide.o zei ze, ik heb een paard waar ik niks meer mee doe heb er al 2 jaar geen tijd voor gehad,als je had gezegd dat je het om de aanschaf niet kon doen dat je hem dan van mij gekregen had. kon het toen niet betalen, maar zou hem wel gaan verzorgen en rijden. 4 maand later zei ze dat ik wel een stal dichterbij mocht zoeken, en dat ik dan de stalkosten zou gaan betalen en dat hij dan van mij is. ik zo ja is goed, kon het toen inmiddels wel betalen. ik betaal nu alles voor hem(inmiddels al 1500 euro aan veearts kosten), en zij had heel lang niets van zich laten horen,gaaf ik niet echt om, was alleen maar blij dat ze zich er niet mee bemoeide.ze is nou in het jaar dat ik hem mee heb genomen 2 x geweest, af en toe belt ze en zegd ze dat ze wil komen rijden en doet ze het niet.

ineens ging de telefoon gister, was zij het dus. ze wou weer eens rijden enz enz enz.
ik vertelde dat ik hem had laten chippen enzo. zei ze ja ik wil wel dat hij op mijn naam komt te staan want het is mijn paard enz enz enz.

dat is toch niet eerlijk?ze zei dat ze hem aan mij gegeven had en dat ik maar de stalkosten moest betalen en dat hij dan voor mij is. blijkt dat zij ook nog steeds een verzekering enzo van hem heeft.
zij steekt nooit aandacht in hem. ik ben elke dag bij hem, ik hou zijn pootje vast als hij niet lekker is enzo. zij heeft er 4 jaar niet naar omgekeken(rij er nu 2 jaar op en daarvoor stond hij ook al 2 jaar stil).

ze zegt wel dat ze hem niet zomaar weg neemt.

vind het zo oneerlijk, wat vinden jullie?

Angela

Re: jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 21:08

Dit lijkt me iets om eens mee naar de rechtswinkel te gaan. Daar kunnen ze je vertellen wat je rechten zijn. Ik denk zelf namelijk dat je de eigenaar van het paard bent geworden, maar weet dit natuurlijk ook niet zeker...

kijk op www.rechtswinkel.nl voor meer informatie.

groeten Angela

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 21:12

Bijzonder vevelende situatie, alles op goed vetrouwen begrijp ik Verdrietig
Heeft het paardje papieren? zo ja in wiens bezit zijn die?

Je zegt dat je hem hebt laten chippen, ik weet niet hoe dat precies zit, tja normaal gesproken doen eig. van het paard dat en staat automatisch op hun naam. Maar ja je kunt natuurlijk niet zomaar een paard laten chippen wat niet van jou is, dus hoe dat in jou geval zit weet ik niet.

Zij heeft hem nog verzekerd op haar naam, ik neem dus aan dat jij de verzekering niet overgenomen hebt, je hebt dus een paard wat gechipt (en ook paspoort?) op jouw naam heeft maar verzekerd staat op de naam van iemand anders?
Ik denk niet dat hem alsnog op jouw naam kunt verzekeren tenminste niet zolang hij al verzekerd is bij de zogenaamde eig.
Mocht dat wel kunnen zou ik dat gelijk doen dan staat ie namelijk helemaal op jouw naam, mocht je geen paspoort hebben dan ook die nemen, dan zit je aardig goed ingedekt denk ik.

Misschien kun je proberen haar verzekering over te nemen omdat je er oooo zoveel medische kosten aan uit moet geven, (misschien voor haar een drempel om het paardje terug te eisen).
Zijn er andere mensen bij geweest toen ze zei dat het paard aan jou gegeven werd?
Mocht ze erg moeilijk gaan doen (het paard terug-eisen) dan kun je zeggen dat zij het paard een jaar geleden aan jou gegeven heeft en dat jij sindsdien voor alle kosten opdraaid (alle facturen van Da's en stallingskosten enz enz goed bewaren), dat zij voor jouw verzwegen heeft dat ze het paard nog ergens verzekerd heeft staan kun jij niks aan doen, als zij daar geen melding van maakt, misschien zijn er ook mensen bij jou op stal geweest die haar die paar keer bij jou op bezoek hebben gezien?

Eerlijk is het natuurlijk niet, maar dit soort situaties kun je voorkomen.
Laatst bijgewerkt door cissie op 01-04-05 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 21:16

wat heb jij eraan betaald de afgelopen jaren................ ?

ikke1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 21:18

maar van het paard zijn geen eigendoms papieren, ook geen stamboekpapieren.zij heeft hem in de levensverzekering.ik heb hem bij 2 veeartsen op naam staan, zij ook. ik heb zijn tijdelijke paspoort op mijn naam staan.weet verder niet wat zij allemaal van hem heeft.

ik vind weggeven is weggegeven.

zij geeft echt wel wat om het paard(zegt ze). maar ze zegt dat ik hem mag meenemen en ik moet er voor betalen, maar het ene moment zegt ze dat ze hem aan mij gegeven heeft, en het andere moment zegt ze dat het haar paard is.

ja op de vorige pensioenstal wisten ze dat zij hem aan mij gegeven heeft, want eerst betaalde zij stalgeld en paar maand later kwamen ze naar mij toe of ik nou het stalgeld betaalde.

vanaf oktober 2003 betaal ik alles. maar dan ook alles, stalgeld, veearts, dekens, zadel, alle andere benodigheden, wormkuren, hoefsmit zij betaald niks.

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 21:19

Wat een vervelende situatie zeg!
Ik vind het echt niet kunnen wat zij doet, afgesproken is afgesproken.
Niet echt slim trouwens (van jullie beiden) dat jullie dit niet schriftelijk bevestigd hebben.
Ik denk toch dat hier een rechter bij te pas zal komen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 21:23

ikke1985 schreef:
vanaf oktober 2003 betaal ik alles. maar dan ook alles, stalgeld, veearts, dekens, zadel, alle andere benodigheden, wormkuren, hoefsmit zij betaald niks.

Dan maak je een hele goede kans............ zowizo zouden de kosten minder moeten zijn als de (slacht)waarde van het paard.......... mocht het voor de rechter komen........

Maar aangezien de kosten ruimschoots de (slacht)waarde van het paard overscheiden heeft ze geen poot om op te staan.

succes, dit soort dingen zijn altijd akelig

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 21:24

Wie zijn daarbij geweest toen ze zei dat het paard nu van jou is als jij alle kosten op je nam?

Als er mensen zijn van de vorige pensionstal (onafhankelijk?) die op de hoogte zijn van jullie mondelinge afspraak (overeenkomst) is deze rechtsgeldig, zonder getuige wordt het een stuk lastiger.

Hoezo een tijdelijk paspoort?

ikke1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 21:30

ik vind het zo stom. het is toch ook niet eerlijk. ik zou een beetje elke cent om draaien om haar paard te betalen.zij betaald er niks aan,maar toch zegt ze dat het haar paard is.vind het zo moeilijk.

als je je paard laat chippen zonder dat ie een paspoort heeft, krijg je een tijdelijk paspoort van de da. dan kun je een officieel paspoort aanvragen bij de knhs en dan moet je het tijdelijke meesturen.

weet niet meer of er iemand bij was, kan de dochter van de eigenaren wel vragen of zij erbij waren of wat zij tegen hun heeft gezegd.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 08:19

Papieren en paspoort zeggen helemaal niks over eigendom van het paard. In jouw geval heb je grote kans dat het paard nu in jouw eigendom is, omdat jij het al lange tijd verzorgd en alle kosten op je neemt. Wettelijk gezien is dat eigendomsgeldig. Als jij in de afgelopen tijd meer hebt betaald als de waarde van het paard is is het paard van jou. Zou dus je veeartsrekeningen goed bewaren, die zijn al bijna genoeg! Wel zou ik ervoor zorgen dat de vorige eigenaar dus nu niks voor het paard gaat betalen, mocht het een juridische zaak worden!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 10:17

Neonlight schreef:
Papieren en paspoort zeggen helemaal niks over eigendom van het paard.

Hoezo niet?

lovelyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 11:15

waarom heb je dan geen contract met haar gemaak? veder vind ik het wel lu*lig voor je! wat ga je er aan doen?

ikke1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 13:19

ik was bang dat als ik zou zeggen dat ik het zwart om wit wou hebben, dat ik hem dan niet mee mocht nemen.

ik heb er vannacht eens goed over na gedacht. ik ga tegen haar zeggen dat ik wil dat het paspoort en verzekering op mijn naam komen te staan, en dat hij van mij is. zo niet dan wil de gemaakte kosten(veearts wormkuren enzo terug hebben.behalve stalgeld)terug hebben. ik ga niet de veearts kosten van iemand anders zijn paard betalen.en dat ik hem dan gewoon van haar ga leasen.wel op voorwaarde dat ze hem niet wegneemt.

is dit redelijk?

zij zei dat ze hem aan mij gegeven had, maar dat als ik hem wou verkopen dat ik dan wel contact met haar moest opnemen en dat zij dan de helft kreeg.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 13:21

cissie schreef:
Neonlight schreef:
Papieren en paspoort zeggen helemaal niks over eigendom van het paard.

Hoezo niet?

Hier zijn al verschillende rechtzaken over geweest, over eigendomskwesties, en daaruit bleek dus gewoon dat het in het bezit hebben van papieren of paspoort, of ook het op naam hebben daarvan helemaal niks afdoet aan de eigendom van het paard. Paar jaar geleden was er zelfs een geval bij de rijdende rechter!

ikke1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 13:44

kijken ze ook na de in het verleden gemaakte kosten?

sinds oktober 2003 betaal ik de kosten. in februari 2004 heb ik hem meegenomen naar stal dichterbij.dus dat zijn 5 maanden 5x140=700
van febrauri tot nu zijn 14 maanden 14x 170=2380. 1500 euro aan veeartskosten.,3 wormkuren 3x8=24 plus 2 x hoefsmit is 35 euro. zadel 150,deken 80.

daarbij heb ik hem laten chippen.

hoe hoog ligt mijn kans?

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 14:07

Ik denk dat je wel een goede kans hebt! Bij mij was het eigenlijk ook zo het geval, alleen heb ik de zaak verloren, omdat ik niet de hoogste kosten om mijn naam had staan *helaas!*

Wij hadden een 2-eigendoms-kwestie, maar ik heb uiteindelijk het paard geheel gekregen 4 jaar geleden. Dit is mondeling afgesproken en nooit zwart op wit laten zetten. Ik had er wel vertrouwen in, zat tenslotte al 8 jaar daar op stal!
Ik deed 7 dagen in de week de paarden, ik betaalde spullen die ik nodig had, maar dierenartskosten werden meestal door de andere partij betaald (omdat hij er beter voor stond en hij vond dat ik mijn geld beter kon besteden). Stallingskosten hadden we nauwelijks, want ze stonden aan huis. Alleen het voer en in 4 wintermaanden stro erbij. Maar er stonden 4 paarden, dus mijn paard lifte volkomen mee! Ik deed hun paarden en die van mij mocht gratis staan. Zo hadden we dat mondeling afgesproken. Maar toen mijn paard 3voudig kampioen bleek te gaan worden, wilden ze haar opeens helemaal terug! En werd het woord tegen woord.....had ik het maar zwart op wit staan, dan had me veel ellende bespaard. Uiteindelijk was ik haar dus gewoon kwijt, want de grootste kosten werden door hun betaald en ik had geen poot om op te staan, behalve dan dat ik 8 uur per dag aan de paarden besteedde en hun hooguit 4 uur in de maand!! Maar dat is in een rechtelijke kwestie gewoon helemaal niks, dus ik trok aan het korste eind! Ben daar gelukkig nu weg, samen met Michaela en tagidik, want met zulke mensen wil ik niks meer te maken hebben!!

Maar als jij kan bewijzen dat je geld hebt besteed aan dit paard (bonnetjes? afschriften?), dan heb je een goede kans dat je hier verder mee kan, je hebt in iedergeval het recht om dit geld terug te vragen. Maar omdat het waarde van het paard waarschijnlijk minder is, kan ze ook het paard als eigendom aan jou geven!

kiekpjot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 10:58

dat is sppr gemeen..
ze kan dat paard nu niet weer opeens trug meenemen en zeggen dat die van haar is.
zij heeft hem aan jou gegeven en jij hebt alles voor hem betaalt enzo
zoderekt heeft ze je wel misschien gebruikt jij verzorgt hem en doet alle kosten en dat ze hij hem nu opeens weer weg neemt van jou???
dat kan toch niet je meot daar echt iets van gaan zeggen hoor tegen haar.
nu moet je er wel voor opkomen als zij het er zo voor heeft opgedaan..

maar aan de andere kant is het ook wel een beetje je eigen schuld....
je hebt niet echt bewijs dat jij hem gekocht of gekregen hebt ten zij je een koopcontract hebt... dan kun je het bewijzen! k hoop voor je dat je dat hebt want anders heb je niet zo heel veel te zeggen! sorry!!!...