Staart opscheren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Concorde

Staart opscheren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 20:57

Ik wil Orien d'r staart graag opscheren (aangezien dat ook gedaan is toen ze nog niet bij mij was -ziet er nu dus niet uit en ik heb over een maand concours-, en ik absoluut niet netjes staarten kan invlechten)
Heeft iemand nog handige tips? Ik kan wel 'gewoon' paarden scheren, maar heb dit maar 1 keer gedaan láng geleden, met iemand erbij. Ben even vergeten hoe ik dat toen deed. Hou houden jullie die staart tijdens het scheren en hoeveel gaat eraf?

AphroditePK

Re: Staart opscheren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 21:06

tip één, scheer niet teveel in 1 x af. Kan beter scheerapparaat paar x langshalen, dan 1 x en je haalt er teveel haren af. Scheer de ZIJkant, zo'n 10/15 centimeter (hangt beetje van je paard af). Je kan de staart met je hand iets opzij houden, zodat je meer ruimte hebt voor het scheerapparaat. Controleer of je recht scheert door de staart ff los te laten.

Samo

Re: Staart opscheren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 21:19

Je zou het ook kunnen knippen, deed ik eerder altijd toen ik nog geen scheermachine had. Als hij al eens is opgeschoren kun je nog zien (denk ik, weet niet hoelang het geleden is) wat je weg moet scheren/knippen. Succes!