Dus wie weet er 1!!!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

En een tip: Pas op met Latijn, sommige namen lijken heel leuk maar hebben een hele nare betekenis. Zoek dus altijd ergens de betekenis op (of vraag het aan mij 

DMED schreef:Een ook Grieks zeker?Als je nu denkt: hoe komt zij aan die namen? Nou ik heb een paar jaar Latijn gestudeerd
.. ik zit even te slapen. Even door de war vanwege Apollo.

Guinevere schreef:DMED schreef:Een ook Grieks zeker?Als je nu denkt: hoe komt zij aan die namen? Nou ik heb een paar jaar Latijn gestudeerd
Romeinen en grieken leefden naast elkaar, ze kenden dus elkaars goden etc. Latijnen hadden dus ook een naam voor alles wat grieken hadden (steden, goden enz.) Bij latijns staat er alleen andere accenten op en grieks is natuurlijk in griekse letters geschreven. Het is dus wel latijns maar het woord zelf kan ook een god of dergelijke zijn uit griekenland.
Zep schreef:In het LatijN (...) wordt over het algemeen geen gebruik gemaakt van accenten.
in het grieks wel veelvuldig.
maar ik bedoel Romeinen

Misschien uitspraak dan? Maar waarschijnlijk gaat ze die accenten nieteens gebruiken dus het maakt niet uit.
) Of Artemis, godin van de jacht. Of Ares, god van de oorlog. (Toch??
Op Latijnse namen kom ik even niet...
) Cassidy schreef:Alcathous is grieks en Anchises ook.
Maar als je ook griekse namen kunt gebruiken, kun je er ook Astarte en Aphrodite bij gaan voegen.
.