Hoe zeg je netjes stalling op ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Letsdunit

Hoe zeg je netjes stalling op ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 17:25

Ik bied al enkele jaren 2 boxen aan voor pensionstalling. Maar ik kan het niet meer aan om fulltime te werken en ook nog eens fulltime 2 paarden en nog 2 paarden van mezelf te verzorgen. De eigenaren komen hoogstens 1 keer in de maand.
Nou heb ik met 1 eigenaar al gesproken, het paard moet toch verkocht worden dus geen probleem.
Maar de ander heb ik dus wel moeite mee, diertje is al oud en zal dus moeilijk wennen aan een nieuwe stal.
Hoe kan ik dit netjes doen ? Mondeling klap ik meestal dicht in dit soort situaties. Ik dacht dus aan schriftelijk. Wat is een nette opzegtermijn ?

Chocopasta

Re: Hoe zeg je netjes stalling op ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 17:28

Is er dan geen andere oplossing?
Dat de eigenaar minder hoeft te betalen, en dan zelf meehelpt in de stal? Dat zal lekker zijn, jij alles doen, en zij helemaal niets!
Nouja, schriftelijk is anders wel een optie, maar ik kan je verder niet echt helpen denk ik Ach gut

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 17:29

een maand vind ik netjes, dan hebben ze voldoende tijd om iets anders te zoeken...
vooral met de zomer voor de deur... Haha!

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 17:31

Ik vind het echt vreselijk om te moeten doen maar kan het echt niet meer aan.
Nee eigenaar woont niet om de hoek dus dat is geen optie !

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 17:34

Vanaf wanneer wil je van die paarden af?! Als je zegt dat het niet zoveel uitmaakt hoelang hij er nog staat vind ik 2 a 3 maanden redelijk. Zeg je dat het je allemaal teveel wordt, kun je 1 tot 2 maanden de tijd geven.
Wij hebben het zelf meegemaakt, en kregen (wel met de winter voor de deur) minder dan 1 maand de tijd.. Ik zal je zegge dat we heel wat peentjes hebben gezweet om stalling te vinden..
Dus op zich is het via een brief en een opzegtermijn van minstens 1 maand netjes hoor! Eventueel een belletje naar de eigenaar.. is niet Zo moeilijk. Kun je uitleggen dat de brief onderweg is ofzo...

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 18:10

Kan je niet iemand zoeken die je kan helpen in de stal??

Maar ik zou het denk ik wel eerder mondeling doen, omdat het schriftelijk soms verkeerd opgevat kan worden

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 18:15

Als je er echt niet uitkomt, wil ik je anders wel eens komen helpen hoor! Knipoog

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 18:23

Ik zou het zelf niet schriftelijk maar mondeling doen, ook al is dat heel moeilijk. Schriftelijk zou bij mij heel zakelijk en koeltjes overkomen terwijl jij er heel erg mee zit te dubben en je best vervelend voelt over de hele zaak.

Ik zou eerst eens opschrijven wat je wil vertellen en hoe je dat wil vertellen, als je dat niet lukt misschien met behulp van een ander.
Als je je goed voorbereid dan hoef je je ook minder zenuwachtig te maken en als je dichtklapt weet je wat je had willen zeggen en pak je de draad van het verhaal makkelijker op. Ik zou ook vooral vertellen hoe vervelend jij het voor hen vind maar dat er voor jou geen enkele andere oplossing mogelijk is.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 18:55

De eigenaresse comminuceert dus ook via briefjes met mij, het vorige briefje was niet zo heel erg aardig !
Ik zit er dus niet mee om het schriftelijk op te zeggen, ik vind het heel erg voor het paard maar de eigenaresse maakt behoorlijk misbruik van ons.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 19:00

In dat geval zou ik een nette brief opstellen en haar op die manier de stalling opzeggen. Dan houd je de eer aan jezelf en ben je van het gezeur af.