truukje werkt niet mer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

__Marije__

truukje werkt niet mer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 15:44

We hadden met prom een meeloopprobleem. IK heb een hengstenketting geprobeerd, en hem haar maar 1 keer moeten laten weten dat pijn kon gaan doen.. daarna snapte ze hem, en heb ik haar gewoon los met hengstenketting meegenomen (k kon haar dus niets geen pijn doen) ze was hartstikke braaf.. Nu heeft ze hjet volgende bedacht.. als ik nou eens heel hard ga wegsjeesen voordat ze me kunnen pakken, heof ik ook niet mee.. en aangezien t weiland koeiengroot is.. ren je dr ook niet makkelijk achteraan waardoor ze moe wordt...
wat kan ik NOU weer verzinnen?

Fangio

Re: truukje werkt niet mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 16:01

Maak het leuk voor hem/haar om naar jou toe te komen. Neem een wortel ofzo mee als je haar wil pakken. Ga ook eens naar haar toe met een halster als je haar niet nodig hebt. en dan ook weer wat lekkers aan. Dat ze gewoon het lekkers krijgt maar eens niet meemoet, zodat jij leuk wordt, want lekkers.

Dat is het enige wat ik kan bedenken. Het zal waarschijnlijk nog wel een poos duren volgens deze methode maargoed...

Hopelijk heb je er iets aan.

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 16:05

Dat had ik in het begin met Bijou ook!
Dan kwam ik aanlopen en ZOEF, weg was mevrouw.

Iig het halster omlaten, zodat je haar makkelijker kan pakken, en dan zonder halstertouw de wei in, zodat het niet lijkt alsof je haar mee wilt nemen..

Dit werkt ook;
(kost wel veel tijd)
Als ze niet komt, ergens in de buurt van haar gaan zitten, en ze houd je dan de hele tijd in de gaten, en wordt nieuwschierig, en dan komt ze na een kwartier/halfuur/langer Clown (kan ook korter Tong uitsteken)
naar je toe lopen.. en kan je dr zo pakken Lachen

Succes!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 16:26

Het weiland opsplitsen in kleinere delen Clown

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 16:33

Klinkt heel stom, maar waarom zou je paard eerst over je heenlopen en daarna ineens voor je wegrennen in de wei. Lijkt me dat er dan tussen jullie iets niet goed zit.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 17:18

Wat voor "k*twijf" ben jij in de ogen van het paard? Niet letterlijk opvatten graag, maar kennelijk heeft het paard redenen om je niet leuk te vinden. Denk vanuit het paard, niet vanuit jezelf. Jij kunt het wel leuk vinden, maar wat vindt je paard?
Jij bent de baas, de leider, steun en toeverlaat, degene die overal de oplossing voor weet. Bij zo iemand is een paard graag. Geef hem (haar) die reden. Is je paard zo zelfstandig dat ie jou helemaal niet nodig heeft, hij kan zijn eigen boontjes doppen?
Truuk met snoepje en zo werkt wel, maar er zit een reële kans in dat dat ook een keer ophoudt, als je de eigenlijke oorzaak niet aanpakt.

Skipperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 17:24

Marrepar schreef:
Iig het halster omlaten, zodat je haar makkelijker kan pakken, en dan zonder halstertouw de wei in, zodat het niet lijkt alsof je haar mee wilt nemen..

Dat zou ik niet aanraden, het halster omlaten.
Gewoon af die dingen, of je je paard nou makkelijk kan pakken of niet.
Zo voorkom je een boel narigheden.

Er is geen 1-2-3 makkelijke oplossing voor, je moet vooral geduld geduld en nog eens geduld hebben.

Als het paard niet naar je toekomt, van je weg jagen (longeerzweep laten knallen?).
En dit een tijd lang, totdat je paard er genoeg van heeft.
Nog eventjes doorgaan en dan pas je paard pakken.
En dit een paar keer overnieuw.

In de wei gaan zitten met wat lekkers voor het paard en een goed boek voor jezelf en je paard geen aandacht geven, paard wordt vanzelf nieuwsgierig en komt naar je toe.

Niet alleen de wei ingaan als je je paard wilt pakken om te werken oid, maar ook gewoon om even te poetsen en daarna de wei weer op te doen, of wat lekkers geven, een schouderklopje of wat dan ook.

Wat lekkers meenemen de wei in, een wortel of een bak rammelende brokjes, dat laatste werkt vaak erg goed.

Als ze op een gegeven moment dan uit zich zelf naar je toe komt, niet elke keer wat lekkers meenemen.
In het begin wel, later niet meer.
De ene keer wel, de andere keer niet.

Oja, als je het halster niet zo snel om kan krijgen, eerst het touw om de nek doen en daaraan vasthouden en dan pas proberen om het halster om te doen.

Succes!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 17:44

Heej bedankt!

Het is heel lang goed gegaan hoor.. Maar promiss wil gewoon niet mee zodra er geen ander paard weg is uit de wei.
Ze krijgt van mij ook wel snoepjes als ze het goed doet, en k ben continu met mn stem bezig.. Als ik haar eenmaal voor heb, en lekker aan het poetsen ben, dan is ze ook heel lief.. dus ik denk niet dat het te maken heeft dat we eventueel niet goed bij elkaar passen.. ze doet het bij iedereen. Met het rijden enzo gaat het verder ook wel goed, dus als ze me niet zou mogen zou dat toch wel anders zijn lijkt me?