Ruin dekt merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Moonlight20

Ruin dekt merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 15:06

misschien klinkt dit stom, maar ik zag mijn ruin terjuist mijn merrie dekken?. Ik dacht dat ruinen dit niet meer deden of geen behoefte aan had? kan dit of ben ik totaal verkeerd?
Denkt mijn ruin nog dat hij hengst is?
Mijn merrie wordt twee jaar op de 5 april en ze liet het gewoon toe.
Ze heeft al wel haar regels gehad. ( is dit ook niet vroeg?)
ik kan mss achterlijk overkomen, maar heb dit echter nog niet meegemaakt. wie wil mij helpen?

Veronique

tantethee

Re: Ruin dekt merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 15:09

redelijk normaal hoor....
Mijn vorige ruin was helemaal verzot op het paard van mijn vriendin en die vond het ook prima...

de ruin die ik nu heb is laat gecastreerd en vind een hengstige merrie ook wel reuze interessant ( alle merrie's eigenlijk)

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 15:12

Komt wel vaker voor, hoor. En nee, hij denkt niet dat hij een hengst is, hij heeft alleen door dat die merrie zin heeft en snapt het kunstje.
Zolang de merrie lichamelijk gezond is (lees stevig genoeg) en de ruin vriendelijk is, is er niet zo heel veel aan de hand.
Met twee jaar kan een merrie behoorlijk hengstig zijn en zal het dan dus inderdaad toelaten.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 15:15

Ik zelf heb het nog nooit gezien
Maar denk wel dat het redelijk normaal is
Hoop alleen maar niet dat ik ruzie ga krijgen als mijn vzpaard zijn vriendinnetje ga dekken(van de eigenaar ruzie dan) Tong uitsteken

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 15:33

Joey (13) doet dat ook nog steeds hoor en hij is al jaren gecastreerd, als hij samen met mijn merrie (22) op het land staat, of in de paddock, en mevrouw is hengstig, dan geeft hij graag een showtje hoor.... Bloos

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 17:41

Kan idd ja!
Ik heb mijn merrie een keer een ruintje zien 'dekken', 2 shetjes!
Ik stond me kapot te lachen!! Bloos Haha!
MAar dat was gewoon uit speelsigheid.
Maar als mn merrie hengstig is, dan laat t ruintje vaak ook zn 'charmes' wel zien hoor Knipoog Heel normaal dus