kenso0wlover schreef:Over Endurence:
* Hoe begin je hiermee (trainingsprogramma, waar trainen enz.)?
* Worden er veel wedstrijden van gehouden?
* Vanaf welke leeftijd mag je alleen een endurence wedstrijd rijden?
* Wat voor paarden zijn er hiervoor het meest geschikt?
Over Cross:
* Hoe begin je hiermee (trainingsprogramma, waar trainen enz.)?
* Zijn er plaatsen waar je misschien gewoon op jezelf een paar cross-hindernissen kunt nemen? En zo ja weet je er een paar?
* Zijn er ook wedstrijd waar je een aparte cross kunt rijden( dus niet als bij een SGW)?
Ik ben hier gewoon erg nieuwschierig over omdat dit mij erg leuk lijkt om te doen.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en alvast erg bedankt..!
Gr. Isabelle en Kenzo!
Voor endurance zijn Arabieren heel geschikt, maar eigenlijk zie je er allerlei rassen, Fjorden, Haflingers, KWPNers enz.
Ik heb zelf een keer meegedaan met mijn KWPNer op de 25 kilometer, je mag geloof ik 3 keer voor proef meerijden om te kijken of het wat is voor jou en je paard.
Ik deed dat toen met een kennis die op een Fjord reedt.
We hebben echt een superleuke dag gehad, en de paarden vonden het geweldig.
Ze waren ook helemaal niet moe en bij alle verplichte controles mocht ik telkens meteen door, de Fjord had wat meer tijd nodig om zijn hartslag naar beneden te krijgen.
Meer info: http://www.deronline.nl/
Een apparte cross kun je eens rijden tijdens de Ride & Run in Den Haag, bij manege Beresteyn, die organiseren dat 1 keer per jaar, in september of oktober en dat is echt super leuk!
Dat is eigenlijk een dagje survivallen met een loper ernaast, je doet ook opdrachten samen met je loper, maar er is ook een cross uitgezet over 7,5 of 15 kilometer door het bos.
Je krijgt dan temaken met parkbankjes, greppels, boomstammen, karren waar je paard op en af moet springen en nog veel meer.
De hoogte van de hindernissen ligt tussen de 50 centimeter en een meter schat ik zo.
Je kan je ook alleen inschrijven met je paard, dan wordt er een loper bij jou geplaatst die zich ook alleen inschrijft.