Cap altijd op? + poll

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Heb jij altijd je cap op?

Ja, ik heb hem altijd op.
131 (62%)
Nee, ik heb hem nooit op.
17 (8%)
Soms, ik heb mijn cap alleen op als ik ga buitenrijden (of springen e.d)
40 (19%)
anders namelijk ...
22 (10%)

Totaal aantal stemmen: 210

Countrygurl

Cap altijd op? + poll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 10:26

HoiHoi

Ik vraag me wel eens af of jullie altijd je cap op hebben?
Zlef heb ik om eerlijk te zijn nooit mijn cap om... Enkele keer als ik naar de manege ga... Bloos

Mijn vriendin was laatst dus van haar pony gevallen, ze reed zonder cap. Meteen iedereen zeggen dat ze de cap op had moeten doen enz. Nu moest ze toch naar het ziekenhuis toe en toen zei de dokter dat ze geluk had dat ze de cap NIET ophad gedaan! Ze had haar nek kunnen breken... Dus nu is het weer van : gelukkig had ze de cap niet op maar er zijn zeker ook ongelukken gebeurd waarbij mensen zeker wel de cap op hadden kunnen hebben Ja

Groetjes!

__Nathalie__

Re: Cap altijd op? + poll

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 10:32

ik heb een jong paard en die wil nog weleens raar uit de hoek komen en mij er af mikken dus ja ik heb mijn cap wel op, ook vind ik mijn cap fijn en vooral mooi dus ik heb geen reden om hem niet op te doen Haha!

heb dinsdag een les buiten begeleid, zat op een e pony die altijd wel heftig is in het bos (vooral voorop) maar wel ontzettend braaf, toch mijn cap opgezet aangezien ik het nu net iets te vaak gelezen heb dat iemand in het bos van zn paard viel en opslag dood was omdat die met zn kop tegen een boom was geknalt.

mijn ma vermoord me trouwens zelf wel als ik m niet op zet Clown

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 10:34

Vroeger reed ik altijd zonder cap, maar sinds ik een ongeluk heb gehad doe ik altijd een cap op in het bos(ik wilde een takje afbreken op een heuvel en zat dus niet op te letten en toen ging me pony aan de verkeerde kant van de heuvel eraf in draf en kreeg ik een tak tegen me hoofd, en er brak er ook een af die aan het zadel bleef hangen :s dus me pony helemaal gek doen bokken enz. ben er niet afgevallen maar moest wel gelijk naar het ziekenhuis omdat ik een diepe wond had die gehecht moest worden )

Als mijn pony's wild zijn draag ik ook een cap, in de zomer meestal niet want dan krijg ik snel last van hoofdpijn en dan zijn de pony's super mak. Op mijn 3jarige zet ik m'n cap wel altijd op Knipoog en ook als ik op andere paarden en pony's rijd.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 10:39

op de manege reed ik altijd met cap omdat het daar verplicht was, zoniet mocht je niet rijden dacht ik....
Mijn mening over het cap dragen Tong uitsteken :
Mensen moeten zelf weten of ze een cap op willen, t is hun eigen verantwoordelijkheid, waarschijnlijk weten ze zelf ook wel dat het gevaarlijk is en welke risico's ze lopen zonder cap. Het is dus hun eigen beslissing.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 10:40

Altijd.

Maar hier zijn al ontzettend veel topics over geweest.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 10:46

Ik heb hem bijna altijd op, moet alleen op een nieuwe uit, want van deze krijg ik regelmatig hoofdpijn. Als ik dan al hoofdpijn heb, zet ik niet nogeens die cap op

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 11:21

Ik rijd altijd met cap,zo niet weten waarom niet. Ik vind het gewoon veiliger en heb er geen hinder van Tong uitsteken

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 11:25

Op mn eigenpaarden heb ik hem niet altijd op, maar op andere paarden [die ik niet ken] zowiezo, en met buitenrijden en springen heb ik hem altijd op... Lachen

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 11:27

stef schreef:
Ik heb hem bijna altijd op, moet alleen op een nieuwe uit, want van deze krijg ik regelmatig hoofdpijn. Als ik dan al hoofdpijn heb, zet ik niet nogeens die cap op

Ik heb een casco helm gehad, en daar heb ik regelmatig ook hoofdpijn van, ga nu zelf ook kijken voor een nieuwe.Maar een cap opzetten terwijl je er dan pijn aan krijgt vind ik zelf ook geen pretje vandaar dat ik hem (zowiezo zomers, veelste heet) niet op heb...

_Wieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 11:28

Ik heb mijn cap altijd op, alleen als ik ff op de manege ben en mijn cap niet mee heb en een pony wel uit stappen niet, maar dan probeer ik ook zo veel mogelijk mijn cap op te doen.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 11:32

ik draag nooit een cap,alleen als ik ga buitenrijden... alleen vorige keer was de buitenrit onverwacht dus ben ik zonder cap gegaan.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 11:34

als ik de pony een beetje ken en er vaker op rij, rij ik in de bak vaak zonder cap en langs de weg altijd met cap!
maar als het een jong paardje is, of 1 die ik nog helemaal niet ken, of nogal fris is, dan heb ik wel mn cappie op Lachen

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 12:24

Ik zet hem altijd op. Al heb je nog zo'n braaf paard, een ongeluk zit in een klein hoekje. Een aangezien mijn hoofd mij toch best waardevol is... Ik heb al een keer meegemaakt dat het paard van een vriendin in een konijnenhol stapte en dus met ruiter en al over de kop vloog. Ook zij had geen cap op en ze had dus een hersenschudding, maar het had heel wat erger af kunnen lopen! Dus voor mij altijd een cap!!

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 12:25

Ik rijd altijd met cap op, eigenlijk heb ik niet eens erg in dat ik hem nog op heb.
Ik heb zelf ook een jong paard die nog wel eens rare sprongen wil maken en ik vind het toch veiliger, in de 14 jaar dat ik nu rijd heb ik nog nooit zonder gereden.
En daar ben ik wel blij om, want ik ben nog wel eens raar gevallen en als ik de cap niet op had, was er waarschijnlijk iets anders gebroken.

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 12:29

Ja, altijd Lachen

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 12:32

ik heb eigenlijk altijd wel een cap op, heel af en toe niet, als ik aan de kant van de bak sta en even wat uitleg, of als er gevraagd wordt of ik even wil..

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 12:33

In de bak op stal heb ik hem nooit op, buiten moets ik altijd van mijn moeder en nu ben ik bijna 18 en is het me eiegn keus. Ik zet hem niet meer op ook niet op buitenrit.

Ik krijg altijd koppijn met cap (echt migraine) en kan dan nadat ik gereden heb geen licht meer verdragen en ben heel erg misselijk. Vandaar dat ik hem niet meer op doe.

Op vreemde paarden buiten wel en mocht ik een ander paard krijgen dan zou ik hem in het begin wel altijd op hebben tot het paard en ik elkaar echt goed aanvoelen en vertrouwen wat met mijn huidige paard zo is.

Tja ik denk dan maar zo ookal heb je je cap op je kunt net zo goed je nek breken of een been breken, daar heeft toch ook neit iedereen bescherming voor.
-er kan altijd wat gebeuren en sosm heeft een cap wel niet en soms niet, ligt er maar net aan hoe je valt-

Eigen risico dus (zijn ook al gigantisch veel topics over)

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 12:36

Ik heb gestemd op: soms

Als ik een buitenrit ga maken dan wel altijd. En als Quibus al een beetje loopt te stuiteren bij het zadelen ook uit voorzorg. Stel dat ik eraf val en ik breek me rug, dan had ik iig me cap op Clown Nagelbijten / Gniffelen

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 12:38

Ligt eraan welk paard ik rij, de ene rij ik altijd met cap
en de andere nooit tenzij ik met haar naar buitenga.
Op de manege reed ik altijd zonder cap. (Tot het verplicht werd)
Ik reed daar ook weleens zonder cap buiten.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 12:40

mn vader en moeder VERMOORDEN me als ik geen cap op heb, ik heb hem dus altijd op, in de zomer nog wel eens het bandje achterlangs, dan drukt hij niet zo, maar hij is altijd op... ik moet ook zeggen dat ik er geen last van heb...

_SC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 12:41

Stom stom stom stom, ik weet het, maar ik heb mijn cap nooooooit op!
Alleen als het verplicht is, bijv als ik samen met een vriendin paarden huur in Ommen! Tong uitsteken

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 12:41

Altijd cap op!
al zit ik op een paard van 30 toch mn cap op... het blijft een levend wezen en hoe mak ie ook mag zijn... hij kan altijd nog ergens voor weg springen enzo!

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 12:42

Ik had eerst een helm, daar kreeg ik hoofdpijn van dus ik deed hem nooit op alleen in de les..
En nu heb ik de HH pro plus en die zit heel lekker dus ik heb hem de laatste tijd eigenlijk altijd op behalve als het heel warm is ofzo.

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 13:28

Ik betrap mezelf er nog wel eens op dat ik mijn cap soms ''vergeet.''
Maar mijn cap is eigenlijk iets te groot, en ik moet een nieuwe.
Deze zit gewoonweg niet lekker meer.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 13:37

Ik heb mijn cap altijd op. Hoeft van mezelf niet altijd hoor, maar ik moet het van mn moeder Lachen