Citaat:Een mondelinge overeenkomst
Het komt voor dat je niets op papier hebt staan. Dat wil niet zeggen dat je dan geen of minder rechten hebt. Een mondelinge overeenkomst is immers ook rechtsgeldig. Zorg er in ieder geval voor dat je getuigen hebt en betalingsbewijzen zodat je kunt bewijzen dat je huurt.
In de Nederlandse wetgeving staat dat ook een mondelinge overeenkomst rechtsgeldig is.
Wat is de opzegtermijn voor de verhuurder?
De opzegtermijn voor de verhuurder is 3 maanden + 1 maand extra voor elk vol jaar dat de huur geduurd heeft, met een maximum van 6 maanden. Dus na 2 jaar is de opzegtermijn voor de verhuurder 5 maanden, na 3 jaar is ze 6 maanden en na 10 jaar is ze nog steeds 6 maanden. Bepalingen in een contract die afwijken van deze wettelijk voorgeschreven opzegtermijnen zijn ongeldig.
Een mondelinge overeenkomst is er. En elke maand liet ik op een kaart een handtekening zetten dat de stalhuur betaald was. ( met vermelding van datum etc ) Dus dat lijkt mij dan voldoende bewijs?
Gelden dan ook bovenstaande regels? Dus dat ik nog gewoon recht heb om mijn paard daar te laten staan. ( binnen 1-30 dagen kan ze terecht bij de opfok en dat is bij de stalhoudster bekend )