Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Als je een keer met je pony vlak achter een jonge pony schiet en vervolgens bijna je benen breekt en dan ook nog eens een auto zeeeeer dichtbij ziet komen krijgen ze bij mij toch wel een flinke afstraffing. Een flinke schop en touw in de mond (als je geen bit bij de hand hebt) en flink kort houden. Ik spreek hier uit ervaring, want dat bovenste heb ik dus ook allemaal mee gemaakt, en dan vergeet ik nog de vrachtwagen die ik van zeer dichtbij gezien heb
Nou ja ik heb het overleeft, anders zat ik hier niet
) Afstraffen met een zweep heb ik een grote hekel aan, en gebruik dat ding dan ook nooit. Ja met longeren, maar anders ook niet.
) Maar ze wist daarna wel dondersgoed dat ze dit nooit meer hoefde te proberen. lein schreef:persoonlijk hou ik er helemaal niet van om mijn paard te schoppen als hij iets doet wat ik niet leuk vind. En dat zou ik dus ook nooit doen.
Als hij nu iets doet wat ik niet leuk vind laat ik dat merken dmv mijn stem of een zwaai met mijn arm. Daar chrikt hij meestal al erg genoeg van.
; aan z´n halstertouw eten tijdens het poetsen: geef ik een brul. Niet stilstaan tijdens het poetsen en daarbij op m´n tenen terecht komen en/of been naar beneden drukken tijdens hoef uitkrabben: een dreun met m´n elleboog in z´n ribben. Mij de box intrekken omdat meneer wil eten: hem bij z´n eten verjagen, IK EET EERST! (is bij ons een belangrijke regel
, "ik chef, jij wachten"!) Trekken, terwijl we naar de wei lopen of niet op mijn "Staaaan" meteen! stilstaan: meteen een paar passen terug laten lopen, zolang totdat ik zie dat het hém ergert!Cassidy schreef:Belangrijk is dat je, als je moet straffen, dat ook meteen doet. Binnen de minuut. Niet na een half uur, dan weet het paard namelijk niet meer waar het om ging, en valt het eerder onder mishandeling en niet onder opvoeding.