Mijn paard staat te springen in trailer! wat nu?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JulienSVU

Mijn paard staat te springen in trailer! wat nu?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 08:14

Mijn paard is ontzettend onrustig in de trailer. Op 1 of andere manier kan hij niet goed zijn evenwicht bewaren. we nemen de bochten echt super rustig en we remmen altijd heeel rustig af maar elke keer is het dan weer een hels kabaal in de trailer. Ik ben elke week op les met de trailer met haar. Gister waren haar hoeven zelfs wat wit afgeschrapen en had en ze een sneetje in haar kroonrand. Ik heb wel transport beschermers om. maar goed die komen niet zo ver tot over de hoeven.Is het dan misschien een idee om springschoenen er bij aan te doen? Of iets anders??? Zelfs uit haar staart kon ik gister plukken halen :S Heeft iemand een oplossing hoe mijn paard misschien beter zijn evenwicht kan bewaren?

Ibbel

Re: Mijn paard staat te springen in trailer! wat nu?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 08:21

Wat voor trailer heb je? Anderhalf paards of 2 paards?

In een 2-paards staan ze vaak veel meer 'klem' en kunnen ze hun evenwicht vaak beter bewaren. Hoewel er ook paarden zijn die dat juist eng vinden, en daarom gaan stommelen. In een anderhalf paards kunnen ze wijdbeens gaan staan, en zich op die manier schrap zetten. Maar als ze dat trucje niet door hebben, staan ze continue om te stappen

Ga er eens bij staan in de trailer tijdens het vervoer, dan zie je wat je paard wel of niet doet. En je merkt meteen of er écht zo langzaam wordt gereden. Want dat onderschatten mensen wel eens...

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 08:26

Is het echt een soort angst en geen evenwicht kunnen bewaren of is het rottigheid en ongeduld? Dat is wel belangrijk om te weten wat je er aan kunt doen.

Bij een ongeduldige rotzak wil het nog wel eens helpen om juist eens een keer iets steviger door de bocht te gaan (niet overdrijven natuurlijk!) of een keer op een recht stuk even de rem erbij te pakken. Dan leren ze meestal vrij vlot om de voetjes aan de vloer te houden. Die van mij krijgt echt even een keer remmen te verwerken als hij staat te kappen in de trailer, die is namelijk absoluut niet bang, maar gewoon vervelend. Niet doen bij een angstig paard natuurlijk, dat maakt het alleen maar erger!

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 08:28

Ze staat in een 2 paardstrailer. en idd ik heb soms het gevoel dat ze haar benen niet uitelkaar kan zetten ofzo.. Ik weet zeker dat we echt superlangsaam de bochten doorgaan.. het kan niet langszamer anders komen we niet meer vooruit! Boos!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 08:29

In een 2 paards is dat ook moeilijker. Probeer het eens met het schot juist helemaal wijd (wel aan de zijkant vastzetten, anders gaat het schuiven), zodat je paard juist de ruimte heeft om om te stappen.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 08:30

Eerlijk gezecht kan het best verveling en ongeduld zijn ja. Hij verzint namelijk altijd wel weer wat nieuws. Voorheen stond hij namelijk wel altijd rustig op de trailer. :S maar goed dan moet ik dat wel heeel zeker weten voordat ik zoiets ga doen!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 08:31

Margreet schreef:
Is het echt een soort angst en geen evenwicht kunnen bewaren of is het rottigheid en ongeduld? Dat is wel belangrijk om te weten wat je er aan kunt doen.

Bij een ongeduldige rotzak wil het nog wel eens helpen om juist eens een keer iets steviger door de bocht te gaan (niet overdrijven natuurlijk!) of een keer op een recht stuk even de rem erbij te pakken. Dan leren ze meestal vrij vlot om de voetjes aan de vloer te houden. Die van mij krijgt echt even een keer remmen te verwerken als hij staat te kappen in de trailer, die is namelijk absoluut niet bang, maar gewoon vervelend. Niet doen bij een angstig paard natuurlijk, dat maakt het alleen maar erger!

Ja, doen wij ook altijd... alleen die van mij is zo'n rotzak, die gaat 2 min later weer verder... Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 08:33

Hermesdeux

Dan laat hem met zijn neus maar eens bijna door de voorkant komen, dan doet ie het niet meer Haha!

Idd weten of het geen evenwicht houden is, of klieren.
Want bij klieren krijgen ze van mij ook het lesje van Margreet Lachen

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 08:36

Maar zouden ze zich zelfs uit verveling verwonden?! Ik weet wel dat die van mij altijd van alles verzint om maar wat te klieren! Maar 100% zeker ben ik er niet van.. dit probleem speelt zich nu 2 maanden af ofzo en voorheen was ze idd wel rustig op de trailer.

JulienSVU

Maar zouden ze zich zelfs uit verveling verwonden?! Ik weet wel dat die van mij altijd van alles verzint om maar wat te klieren! Maar 100% zeker ben ik er niet van.. dit probleem speelt zich nu 2 maanden af ofzo en voorheen was ze idd wel rustig op de trailer.

JulienSVU

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 08:38

wow het staat er ineens 4 x :S*sorry*!