stalgebreken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zazoo

stalgebreken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 00:44

paarden die stalgebreken hebben zijn vaak een heel stuk goedkoper, maar heb je nu als eigenaar last van een stalgebrek?

vamp

Re: stalgebreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 07:51

of de eigenaar er last van heeft, dat hangt van de eigenaar af. ik ken mensen met een paard die een stalgebrek hebben, maar ze ontkennen het gewoon. dus die zullen er wel geen last van hebben. Clown maar als ik op stal kom, zie ik hem wel heel erg duidelijk weven. er blijft altijd een risico dat de andere paarden het over gaan nemen. dat is bij ons niet gebeurd. verder zijn er stallen waar paarden met stalgebrek geweigerd worden. dus dan heb je ook een probleem.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 08:29

Ik heb een paard wat luchtzuigt. Als hij gewoon zijn band om heeft in stal. Dan heeft niemand er last van. Als ik hem een keer niet omdoen. Staat hij de hele dag te zuigen en dat vind ik zelf vervelend gehoor. En hij krijgt snel koliek als ik de band aflaat.
Bij ins in de regio heb ik nog geen stal aangetroffen waar een luchtzuiger niet aangenomen word. Ik ben nu 2x met hem verhuist en heb ook veel stallen in de buurt gebeld en bekeken.

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 10:22

als een stalgebrek helemaal niet erg is voor het paard waarom zijn paarden met ee stalgebrek dan zoveel goedkoper?

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 10:25

Citaat:
als een stalgebrek helemaal niet erg is voor het paard waarom zijn paarden met ee stalgebrek dan zoveel goedkoper?

Omdat veel stalgebreken wel een risico kunnen vormen voor de gezondheid van je paard. Zo is een luchtzuiger gevoeliger voor gaskoliek (al verschillen de meningen hierover) en kunnen wevers bv. sneller slijtage aan hun gewrichten krijgen.

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 10:26

Een stalgebrek is altijd schadelijk voor het paard (bij de ene alleen in mindere mate dan bij het andere paard)
Weven bijvoorbeeld is niet goed voor de voorbenen, luchtzuigers zijn vaak koliekgevoelig (plus dat andere paarden het eventueel overnemen, daar maak je mensen niet blij mee)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 10:27

een paard met een stalgebrek zoals lucht zuigen brengt risico's met zich mee, de pony van een vriendin van me zoog ook lucht, had altijd zn band om maar had wel vaak koliek, en daar is hij dus ook aan dood gegaan. Ik zou zelf nooit een paard kopen met een stalgebrek.

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 10:28

@ Marchal, 2 zielen 1 gedachte... Knipoog

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 10:29

Citaat:
@ Marchal, 2 zielen 1 gedachte...
inderdaad Haha! Inmiddels al 3 zielen, 1 gedachte met Breitling!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 10:42

MarchaL schreef:
Citaat:
@ Marchal, 2 zielen 1 gedachte...
inderdaad Haha! Inmiddels al 3 zielen, 1 gedachte met Breitling!

Ja ik moest 3 keer op verzenden drukken aangezien jullie me steeds net voor waren Clown

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 16:35

Waarom is een paard met een stalgebrek minder? Als je zoveel mogelijk doet om het probleem te verhelpen is er niet veel meer aan de hand. Mijn luchtzuiger doet het nu veel minder, Hij komt lekker buiten en heeft een binnenstal met buitenluik en heeft onbeperkt stro en veel kuilgras.

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 18:04

Ik zat me net of te vragen,naast mij is een paard gekomen die weeft vandaag,en ze kunnen elkaar zien ,kan mijn paard dat overnemen? groetjes eline

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 18:11

Er zijn paarden die graag kopieren......naast mijn merrie stond een paard wat constant tegen de boxwand sloeg en die van mij begon het dus ook te doen, terwijl ze dat eigenlijk nooit deed. Nu is dat paard verhuisd en is het gelukkig al een heel stuk minder tot nooit!
We hebben hier ook een enorme luchtzuiger, zuigt door zn band heen en koliek valt verder wel mee...maar hij zuigt overal, ook buiten, want er is altijd een paaltje of hekje waarbij het gewoon kan! Heel irritant, maar verder is het een schat van een beest...dus baasje heeft het er maar gewoon zo bij gelaten!

MukiwaCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:32

heey,

ik heb hulp nodig...
mijn paard slaat de hele muur/wand kapot. wat kan ik er aan doen ?
de wand is iets dikker als karton. er zitten nu al 4 of 5 gaten in :s

Wie o Wie kan mij helpen ?
is dit ook een "stalgebrek" ? waardoor je je paard terug kunt geven aan de vorige eigenaar ?

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:15

Dit topic is van 5 jaar geleden. Lijkt me handiger als je een nieuw topic opend.