draver

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

draver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 22:43

ik heb een paard op het oog van 6jaar oud nou is mijn vraag,zijn die ook geschikt voor de dressuurlessen ezno.want dit paard is nou geen draver meer.is alleen in training geweest.en nou was die geschikt voor recreatie maar waarom moe tik nog horen??maar wie heeft e rnog meer een draver waarmee je dressuur rijdt of springen en bosritten maken!!gr emaartje

Chipz

Re: draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 23:04

Hey, Wij hebben een draver. Gekocht toen hij 6 jaar was. Hij heeft tot hij ruim 5 was getraind voor de drafsport en startte ook twee maal per maand.
Nu is hij 7 jaar. Hij loopt heel netjes mee in de dressuurles, galopeerd ook beide kanten maar de galop is nog wat vlak (werken we aan). Hij leert snel en werkt graag. Kan een beetje springen, maar is wat angstig voor de hindernis. Hij is geweldig bij de buitenritten, voorwaarts maar goed terug te nemen.
Ik vind het een perfect paardje. Je hoort ook wel andere verhalen over dravers. Dus of wij hebben geluk gehad, of de verhalen zijn vaak wat eenzijdig en "van horen zeggen".

Ik zou zeggen; kijk of het klikt en verder is het aan jou hoeveel energie en geduld je er voor over hebt om hem om te scholen.

succes

nicole1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 23:08

heb ook draver(keer volbloed, maar dat is niet zeker) rijdt er dressuur mee, gaat redelijk maar omdat hij al 9 is en nooit veel geleerd heeft gaat het wat langzamer.springen kan hij niet, springt net vier benen tegelijk over een hindernis.buitenritten kun je in principe met elk paard maken,ligt aan het paard.
maar voor elk paard is het anders voor waar hij wel geschikt voor is en waar voor niet

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 23:18

nou dan ga ik maar gewoon een kijkje nemen en kijken of het wel wat is...bedankt gr emaartje

nicole1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 23:22

Emaartje schreef:
nou dan ga ik maar gewoon een kijkje nemen en kijken of het wel wat is...bedankt gr emaartje

kijken kan nooit kwaad.even kennis maken, rondje rijden.weet niet op welk niveau jij rijdt, maar als je nog niet zo hoog bent kun je iemand mee nemen die veel ervaring heeft in beleren en wedstrijd rijden, die kunnen vaak al wel voelen of het wat is.

JerInTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 23:27

Ik heb ook zo'n super paard!!!!!

Ik heb haar als achtjarige gekocht en haar omgeschoold naar western. Ze doet het werkelijk fantastisch!
Ze verzamelt perfekt en galopeert (verzameld) op beide kanten, en kan zelfs al changeren. Haar zijgangen zijn echt geweldig! Ze maakt hele mooie sliding stops. Ze steigert op bevel. En ze springt als een kanonskogel over iedere hindernis die ik haar voor zet.

En buiten........ kan ze niet meer draven......... ze wil alleen nog maar galoperen.......... maar ze is perfekt in de hand, knijpt er nooit tussen uit....... is nergens bang voor......... springt over iedere sloot of wat voor opstakel dan ook!!!!!

Ik vind het echt een super paardje!

nicole1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 23:32

JerInTho schreef:
Ik heb ook zo'n super paard!!!!!

Ik heb haar als achtjarige gekocht en haar omgeschoold naar western. Ze doet het werkelijk fantastisch!
Ze verzamelt perfekt en galopeert (verzameld) op beide kanten, en kan zelfs al changeren. Haar zijgangen zijn echt geweldig! Ze maakt hele mooie sliding stops. Ze steigert op bevel. En ze springt als een kanonskogel over iedere hindernis die ik haar voor zet.

En buiten........ kan ze niet meer draven......... ze wil alleen nog maar galoperen.......... maar ze is perfekt in de hand, knijpt er nooit tussen uit....... is nergens bang voor......... springt over iedere sloot of wat voor opstakel dan ook!!!!!

Ik vind het echt een super paardje!

klinkt idd als superpaardje.mijn paard is niet zo'n held.als de dood voor lammetjes, klimt ie zo'n beetje in mij zo bang.trillen op zijn benen en verzet geen been meer. en hij kan niet springen Boos!
ook is hij beetje bang voor mannen(heel vaag).

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 00:07

Ook ik ben in het bezit van een draver.
En ik kan je niks anders dan goeds vertellen.
Alhoewel het erg lang heeft geduurd voordat ik het vertrouwen had gewonnen maar nu ik het heb doet ze alles voor me.

Ze heeft vanaf haar 2de tot en met een stukje van haar 5de op de baan gelopen en daarna is ze vrij snel bij mij terecht gekomen.
Nu is ze bijna alweer 8 jaar... gaat erg snel.
Ze galoppeerd (zowel links als recht om) als de beste en dat is ook zeker haar favorieten gang.
Springen is ze erg goed in en vindt ze ook erg leuk om te doen.
Buitenrijden is ook geen probleem.
Dressuren kan ook, (ik wil van de zomer gaan starten) maar ze vindt het minder interessant dat komt eigenlijk vooral omdat ze graag iets meer actie wil...
Maar dressuur lessen kunnen altijd hoor Knipoog

DMED

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 11:12

Het zijn hele lieve dieren, vaak helemaal niet schrikachtig enzo. Trouwens wat je zegt: het is geen draver meer, een draver blijft een draver, het is zijn RAS, jij bedoeld dat hij niet meer op de drafbaan rijd. In ieder geval: met dravers kun je leuk paardrijden, er zijn er zelfs die zich goed bewezen hebben in de dressuur, enkele zelfs op Z niveau. Toch zal je zien dat dat soort dravers problemen krijgen met hun benen omdat ze niet gebouwd zijn voor lenig dressuurwerk. Bovendien hoorde ik laatst van de paardenfysio dat dravers vaak een zwakke tot slechte rug hebben. Wat ik je dus adviseer: Als je echt de dresuur in wil, spaar nog even door en koop een ras wat er geschikt voor is. Dravers zijn superlieve paarden waar je prima endurance of recreatie mee kan rijden maar meestal niet geschikt voor hoge dressuur. Natuurlijk is het vaak aantrekkelijk om een draver te kopen, ze zijn namelijk niet zo duur, maar wat ik al zei, als je echt de dressuur in wil zou ik even wachten of als je dan toch per se een draver wil: koop er 1 die NOOIT gekoerst heeft.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 11:22

DMED schreef:
Het zijn hele lieve dieren, vaak helemaal niet schrikachtig enzo. Trouwens wat je zegt: het is geen draver meer, een draver blijft een draver, het is zijn RAS, jij bedoeld dat hij niet meer op de drafbaan rijd. In ieder geval: met dravers kun je leuk paardrijden, er zijn er zelfs die zich goed bewezen hebben in de dressuur, enkele zelfs op Z niveau. Toch zal je zien dat dat soort dravers problemen krijgen met hun benen omdat ze niet gebouwd zijn voor lenig dressuurwerk. Bovendien hoorde ik laatst van de paardenfysio dat dravers vaak een zwakke tot slechte rug hebben. Wat ik je dus adviseer: Als je echt de dresuur in wil, spaar nog even door en koop een ras wat er geschikt voor is. Dravers zijn superlieve paarden waar je prima endurance of recreatie mee kan rijden maar meestal niet geschikt voor hoge dressuur. Natuurlijk is het vaak aantrekkelijk om een draver te kopen, ze zijn namelijk niet zo duur, maar wat ik al zei, als je echt de dressuur in wil zou ik even wachten of als je dan toch per se een draver wil: koop er 1 die NOOIT gekoerst heeft.

ow bedankt voor de tip,ik wil niet echt hoog de dressuur in ,maar wel op dressuurles..maar dan kijk inderdaad liever voor een ander ras,maar wil het liefste er ook een die makkelijk buitenterijden is en eventueel voor endurance lijkt me ook super,want ik stan aan het bos!!!!maar hoorde inderdaad dat dravers gevoelige benen hebben..dus dan durf ik de gok al niet aan..gr emaartje

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 19:17

Emaartje schreef:
want dit paard is nou geen draver meer.

Hier kreeg ik ook even jeuk Clown De draver is een ras, dat blijft ie dus altijd.

Die van mij hebben we zelf gefokt, hij heeft vier jaar gekoerst en is gestopt vanwege een peesblessure. Ik rij nu endurance, veel buiten en in de winter wat dressuur.

De meeste dravers hebben juist superbenen, anders zouden ze het koersen niet aankunnen.

DMED: waarom zou ze niet een ex-koerspaard kunnen kopen? Dat vind ik dus onzin. Met een uitgekoerst paard kan je naar mijn idee net zoveel als een die nooit gekoerst heeft. Mijn uitgekoerste draver is lekkerder te rijden als een van onze andere draver (we hebben er 4) die nooit gekoerst heeft. Zegt dus helemaal niets.

Mijn nu 8 jarige draver die dus vanaf zn tweede tot zn 6e gekoerst heeft, en een record van 1.16,6 heeft gelopen:
Afbeelding

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 19:21

Ik heb sinds een maand een draver die nu 7 is en 3 jaar op de baan heeft gelopen. Een maand geleden kon ie nog niks,was 4 keer onder zadel geweest. Galop was taboe. Nu in een maand tijd galoppeert ie heerlijk,en loopt best al netjes in de bak. Vandaag naar buiten geweest voor het eerst met hem. Ging super. Blijer kon ik niet wezen met een paardje. Geen dag spijt gehad!!!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 21:09

Ik meld mij!!
Ondertussen L1 startgerechtig op landelijk niveau en we springen ook L! Met tijd en geduld kun je het ver schoppen met een draver, echt waar! Maar je moet eerst hun vertrouwen winnen en doorzetten! Dan zullen ze voor je door het vuur gaan Lachen
Buitenritten gaat ook goed, alleen kan ze af en toe een beetje heet zijn, maar daar leer je mee omgaan en dat kan ook per paard verschillen! Daarbij is ze ook onwijs lief!!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 21:13

Ik heb een tijd voor een drafstal dravers onder het zadel gereden.
Qua karakter vond ik ze echt super. Ook de hengsten. Ik bedoel ... ik was 15 en was echt een dun sprietje en kon met die hengsten alleen de weg op en het bos in.
Dan zijn ze echt wel braaf!

Qua gangen vond ik de meesten beslist niet verkeerd. Hoewel sommige ook echt vreselijk zaten. Wel hadden een hoop paarden van een jaar of 7 al heel wat gebreken. Wel laten keuren dus!

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 08:32

Navy heb ik nu 5 jaar. En ik zal maar eerlijk zijn: het eerste jaar was een regelrecht Drama. Huilend heb ik in haar stal gezeten. Ik mezelf vervloekt omdat ik ZO'N beest wou. Ze was knettergek. Zodra mijn voeten de stijgbeugls raakte was het "in versnelling 5" en een uur alng in rengalop door de bak crossen. Ik heb me er vaak zat af moeten gooien, omdat ze zich anders doorliep. Ze kon niks, alleen hard. Bovendien beet ze, trapte ze. Maar verkopen heb ik nooit gedaan. Want ergens was een band. Ik voelde dat wij samen hoorde te zijn.

Nu, 5 jaar later, kan ik mijn geen fijner paard voorstellen. Uberhaupt geen leven zonder Navy. Met heel veel doorzetten, geduld (!!!!! verwacht alsjeblieft niet dat je weg kan rijden in een M proefje. Zeker Dressuur duurt gewoon langer dan bij een Ferro-afstammeling Knipoog ), pijn en moeite, zijn wij een team geworden. Ze doet alles voor mij, ik alles voor haar. Andere mensen kunnen d'r niks mee, maar ik heb mijn meisje gevonden.

Wij rijden Endurance. Tot nu toe is onze langste 105km, maar dat veranderen we dit jaar. Ons doel is klasse 4, voor dit jaar. Ze doet het super. Zo'n grote portie wilskracht, doorzettingsvermogen..

Ook dressuur gaat redelijk. Maar, verwacht nou geen brave diender. Die heb je wel, maar zijn schaars. Die van mij is een echt bloedbeestje. Hittepitje, heethoofd. Snel verveeld, en 5x per week in de bak rijden is ook funest voor d'r. Mijn ervaring is dat het veel moeite kost. Compromissen sluiten. Ik rijd hooguit 2x per week in de bak (Dressuur dus), dan gaat ';t prima. Maar doe ik dat 5x per week, rent mevrouw alle kanten op, wordt ze ongelukkig, eet ze slecht, etc. Wat ik wil zeggen; zoek een ander beestje als je wel de intentie hebt veel te Dressuren. Ook hier op Bokt zijn zoveel mensen die de fout hebben gemaakt een Draver te kopen, zonder te weten wat ze in huis haalde. Het zijn geen makkelijke paardjes, zéker niet als ze gekoerst hebben op jonge leeftijd en hier slechte ervaringen hebben gehad. Zeker niet als ze nog jong zijn. Zeker niet om in te rijden. Maar, met heel veel liefde, respect, geduld, aandacht en begrip, heb je een paardje dat álles voor je doet.

love_eros

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 08:38

ik heb ook een draver! ik dresuur er niet mee dat vind ie niet leuk ik rijd meer buiten met hem en ik spring met hem dat vind ie erg leuk maar als ie van dresuuren houd kan je dat best wel doen Knipoog
veel succes er mee Haha!

KissMeQuick

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 08:43

Ik heb een Engels Volbloed van een draver-vader. En idd, galop gaat steeds beter...
Springen is der passie, en crossen gaan we ook mee bezig...Dressuur vindt ze minder leuk, maar t gaat goed...

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 10:27

Over de galop: Navy's galop is heerlijk. Rustig tempo, sneller, alles kan. Linksom, rechtsom, no problemo. Tempo kan varieren van 15 tot 60km/u. Hartslag is echt niet extreem hoog (110-200, laatste bij voluit gaan). En ze houdt het prima vol. Galoppeert gerust 30km lang.

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 10:46

Ik merk ook echt dat dravers je bij dravers vertrouwen moet winnen. Orlansdo is best wel schrikachtig in veel dingen(of ie wat heeft meegemaakt geen idee)Je moet vooral rustig bij ze blijven.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 10:59

ik rijd nu een draver,
toen ik begon liep ie niet echt geweldig, en tuurlijk dresuur lopen is niet het makkelijkste voor ze.

maar ik begon in November en nu in april zijn we al zo veel verder,
dravers zijn leergeirig, maar ook gevoelig, dat heeft zn voor en nadelen.
als ik een rot bui heb, moet ik dr niet op gaan zitten. dan word het niks.
maar als je een hele goede bui hebt loopt hij de sterren van de hemel.

ook een draver kan goed leren galoperen, zeker als je veel traint, blijven oefenen, dat zal je veel moeten doen.

maar als de draver die je nu op het oog hebt, en het klikt, dan heb je waarschijnelijk een gouden paardje, ze gaan helemaal voor je.

laat hem wel keuren. en zorg dt je een goede intructie dr naast hebt Lachen

ook springen ze vaak hardstikke leuk Haha!

Afbeelding
niet de duidelijkste dresuur foto Lachen
Afbeelding
en springen is het einde Knipoog

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 16:44

Emaartje schreef:
ik heb een paard op het oog van 6jaar oud nou is mijn vraag,zijn die ook geschikt voor de dressuurlessen ezno.want dit paard is nou meer.is alleen in training geweest.en nou was die geschikt voor recreatie maar waarom moe tik nog horen??maar wie heeft e rnog meer een draver waarmee je dressuur rijdt of springen en bosritten maken!!gr emaartje

Correct: Geen draver moet zijn: geen koerspaard, draver is en blijft draver net zoals een fries fries is...
Ik rijd mn draver western, dressuur gedaan, springen kan hij niet... maar galoperen als een volleerd dressuurcrack...
Hoe heet je misschien nieuwe aanwinst?

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 12:16

*knip*
Laatst bijgewerkt door Olle op 27-09-23 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 14:55

tyson20 schreef:
Ik heb sinds een maand een draver die nu 7 is en 3 jaar op de baan heeft gelopen. Een maand geleden kon ie nog niks,was 4 keer onder zadel geweest. Galop was taboe. Nu in een maand tijd galoppeert ie heerlijk,en loopt best al netjes in de bak. Vandaag naar buiten geweest voor het eerst met hem. Ging super. Blijer kon ik niet wezen met een paardje. Geen dag spijt gehad!!!

Hoihoi, leuk om bovenstaande te lezen!
Ik heb mijn dravertje nu ook 4 weken, ze was ook slechts zadelmak toen ze naar Nederland gebracht werd. Ik ben ook al met haar naar buiten geweest, en in de bak loopt ze best netjes!
Maar.. gegaloppeerd heb ik nog niet. Op de een of andere manier durf ik het niet ofzo. hihi dom he. Maar gaat wel goedkomen.
Heb ook nog geen SECONDE spijt gehad!!!