Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Emaartje schreef:nou dan ga ik maar gewoon een kijkje nemen en kijken of het wel wat is...bedankt gr emaartje
JerInTho schreef:Ik heb ook zo'n super paard!!!!!
Ik heb haar als achtjarige gekocht en haar omgeschoold naar western. Ze doet het werkelijk fantastisch!
Ze verzamelt perfekt en galopeert (verzameld) op beide kanten, en kan zelfs al changeren. Haar zijgangen zijn echt geweldig! Ze maakt hele mooie sliding stops. Ze steigert op bevel. En ze springt als een kanonskogel over iedere hindernis die ik haar voor zet.
En buiten........ kan ze niet meer draven......... ze wil alleen nog maar galoperen.......... maar ze is perfekt in de hand, knijpt er nooit tussen uit....... is nergens bang voor......... springt over iedere sloot of wat voor opstakel dan ook!!!!!
Ik vind het echt een super paardje!

DMED schreef:Het zijn hele lieve dieren, vaak helemaal niet schrikachtig enzo. Trouwens wat je zegt: het is geen draver meer, een draver blijft een draver, het is zijn RAS, jij bedoeld dat hij niet meer op de drafbaan rijd. In ieder geval: met dravers kun je leuk paardrijden, er zijn er zelfs die zich goed bewezen hebben in de dressuur, enkele zelfs op Z niveau. Toch zal je zien dat dat soort dravers problemen krijgen met hun benen omdat ze niet gebouwd zijn voor lenig dressuurwerk. Bovendien hoorde ik laatst van de paardenfysio dat dravers vaak een zwakke tot slechte rug hebben. Wat ik je dus adviseer: Als je echt de dresuur in wil, spaar nog even door en koop een ras wat er geschikt voor is. Dravers zijn superlieve paarden waar je prima endurance of recreatie mee kan rijden maar meestal niet geschikt voor hoge dressuur. Natuurlijk is het vaak aantrekkelijk om een draver te kopen, ze zijn namelijk niet zo duur, maar wat ik al zei, als je echt de dressuur in wil zou ik even wachten of als je dan toch per se een draver wil: koop er 1 die NOOIT gekoerst heeft.
Emaartje schreef:want dit paard is nou geen draver meer.
De draver is een ras, dat blijft ie dus altijd.

), pijn en moeite, zijn wij een team geworden. Ze doet alles voor mij, ik alles voor haar. Andere mensen kunnen d'r niks mee, maar ik heb mijn meisje gevonden.

Emaartje schreef:ik heb een paard op het oog van 6jaar oud nou is mijn vraag,zijn die ook geschikt voor de dressuurlessen ezno.want dit paard is nou meer.is alleen in training geweest.en nou was die geschikt voor recreatie maar waarom moe tik nog horen??maar wie heeft e rnog meer een draver waarmee je dressuur rijdt of springen en bosritten maken!!gr emaartje
tyson20 schreef:Ik heb sinds een maand een draver die nu 7 is en 3 jaar op de baan heeft gelopen. Een maand geleden kon ie nog niks,was 4 keer onder zadel geweest. Galop was taboe. Nu in een maand tijd galoppeert ie heerlijk,en loopt best al netjes in de bak. Vandaag naar buiten geweest voor het eerst met hem. Ging super. Blijer kon ik niet wezen met een paardje. Geen dag spijt gehad!!!