Wie weet de actuele slachtprijs per kg?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JerInTho

Wie weet de actuele slachtprijs per kg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 22:16

Koe GEEN PANIEK!!!! Ik ga niets laten slachten!!!!! Koe

Ik kan een trekpaard veulen kopen tegen slachtprijswaarde Haha! , maar ik heb geen idee wat dat is op het moment.

Ik heb prijzen gehoord van 0,50 euro , maar ook van 2,00 euro......

Wie weet de werkelijke prijs, of weet een link waar ik het kan navragen? Cool

Anoniem

Re: Wie weet de actuele slachtprijs per kg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 22:51

Kan je niet gewoon een slachter bellen? Clown

nicole1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 22:54

400 euro voor 500 kilo.had een slachter die laatst bij ons in de kroeg zat het over.hij vertelde dat hij slachter was, vroeg ik uit nieuwsgierigheid wat de slachtprijs is.

JerInTho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 23:00

Da's dus nog geen euro per kg......... Tong uitsteken

Nou, laat dat diertje straks eens 300 kg wegen........ het is een stevige jonge man........ dat is tenminste betaalbaar!

Ik krijg er nu al zin in!!!!! Maar hij moet nog een tijdje bij zijn mammie blijven! Haha!

nicole1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 23:04

JerInTho schreef:
Da's dus nog geen euro per kg......... Tong uitsteken

Nou, laat dat diertje straks eens 300 kg wegen........ het is een stevige jonge man........ dat is tenminste betaalbaar!

Ik krijg er nu al zin in!!!!! Maar hij moet nog een tijdje bij zijn mammie blijven! Haha!

pin mij hier niet op vast hoor. deze man is niet de betrouwbaarste van de wereld, hij slacht ook paarden met chip terwijl dat helemaal niet mag.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 08:37

De actuele slachtprijzen voor vlees inclusief paardenvlees worden wekelijks gepubliceerd in 'De Boerderij', een vakblad voor agrariers. Als je een beetje op het boerenland woont heeft je plaatselijke bibliotheek daar ongetwijfeld een abonnement op. De Boerderij wordt uitgegeven door een uitgeverij in Doetinchem, kan zo gauw niet op de naam komen.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 08:50

Ik dacht iets van een euro per kilo aan de haak, maar goed, dat zal mss verschillen omdat ik in België woon.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 08:51

Ibbel schreef:
De actuele slachtprijzen voor vlees inclusief paardenvlees worden wekelijks gepubliceerd in 'De Boerderij', een vakblad voor agrariers. Als je een beetje op het boerenland woont heeft je plaatselijke bibliotheek daar ongetwijfeld een abonnement op. De Boerderij wordt uitgegeven door een uitgeverij in Doetinchem, kan zo gauw niet op de naam komen.

Als je op de site naar slachtprijzen wilt kijken, dan moet je abbononemtnummer hebben en dus moet je in het bezit zijn van een blad (waar je het ook in op kunt zoeken).

nicole1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 11:06

ik zal mijn moeder vanavond even laten kijken.woon op het platteland in het hoge noorden, dus ze hebben hier vast wel de boerderij.en mijn moeder werkt op de plattelands(gewone bieb hoor) bibliotheek dus komt helemaal goed.

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 11:29

ik zal het morgen even vragen **werk bij de slager** Haha!

nicole1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 13:46

ook goed!!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 17:43

Hermesdeux schreef:
Ibbel schreef:

Als je op de site naar slachtprijzen wilt kijken, dan moet je abbononemtnummer hebben en dus moet je in het bezit zijn van een blad (waar je het ook in op kunt zoeken).

Daarom verwees ik ook door naar de plaatselijke bieb...

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 17:52

meeste paardenslagers rekenen 1 euro per kilo, voor een trekpaardhengstveulen zonder bijzondere potenties > zou ik 350 en 400 betalen, niet meer! dat is ook de prijs waarvoor ze naar de slager gaan (ik heb bij een trekpaarden-handelaar, die ook aan slager leverde gewerkt *wink*)...