Schuur/jeuk/kriebel vraagje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Schuur/jeuk/kriebel vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 20:13

Lucky heeft denk ik een licht vorm van zomereczeem althans vorig jaar was het licht.. Maar hij is weer begonnen met schuren. Nu heeft hij vrij lange manen en ik kan me voortsellen dat dat ook kriebelt.. Helpt het dan om zijn manen te trekken?? Dan broeit het minder voor mijn gevoel maar heeft Luck er dan ook baat bij?

Saskia9

Re: Schuur/jeuk/kriebel vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 21:47

ik denk niet dat het nut heeft om zn manen korter te trekken,
misschien eens de dierenarts opbellen om te vragen wat hij denkt??
misschien meot ie wel ff langs komen,want misschien heeft ie dus erg zomereczeem..

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 22:17

wassen met teershampoo ( keratoshampoo) en daarna vlechten maken waardoor er meer lucht onder de manen komt en het dus minder broeit. Wel paar keer volhouden met wassen en bij jeuk sweet itch gebruiken. Ik red er mijn paard de zomer mee door en hij heeft nu weer mooi behang. succes!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 07:46

sandr0 schreef:
wassen met teershampoo ( keratoshampoo) en daarna vlechten maken waardoor er meer lucht onder de manen komt en het dus minder broeit. Wel paar keer volhouden met wassen en bij jeuk sweet itch gebruiken. Ik red er mijn paard de zomer mee door en hij heeft nu weer mooi behang. succes!!

en die vlechten blijven dan wel gewoon zitten? Niet dat ik dalijk hele vlechten in de stal vindt..En dat wassen met teershampoo moet dat dan 1 keer per week ofzo?

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 08:20

Luckey schreef:
sandr0 schreef:

en die vlechten blijven dan wel gewoon zitten? Niet dat ik dalijk hele vlechten in de stal vindt..En dat wassen met teershampoo moet dat dan 1 keer per week ofzo?

eerste paar dagen elkedag of om de dag, je merkt dan al dat de jeuk minder word. Dan gewoon bijhouden zodra ze weer schuurt wassen. Mijn paard had vorig jaar bijna alles eraf gesxhuurd en heeft nu weer mooie manen en staart. Ik hoop dat ik m ook deze zomer zo er weer door krijg.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 08:20

en de vlechten blijven bij mijn paard goed zitten. Niet te tsrak vlecxhten en steeds na een paar dagen weer even los maken en opnieuw vlechten