Laarzen op laten rekken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

natascha_60

Laarzen op laten rekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 20:07

[i] Hoi Bokkers, ik zit met een probleem mijn laarzen zijn echt te krap geworden maar je kan ze toch op laten rekken? waar kan je dat laten doen? gewoon bij de schoenmaker?
Ik wacht op reacties! Cool

groeten natascha

panic

Re: Laarzen op laten rekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 20:27

Ja dat kan je gewoon bij de schoenmaker doen, ik weet niet of alle schoenmakers het doen, doet die bij jou in de buurt het niet zou ik het gewoon aan de ruitersportzaak bij jou in de buurt vragen. Die doen het meestal ook wel.

Ik ga er een rits in laten zetten, met elastiek zodat hij altijd past. Misschien is dat ook een idee voor je. Je ziet er niks van. En dat kost zo rond de 50 euro, ik weet alleen niet hoe duur oprekken kost.

Ik hoop dat je er wat aan heb.

Groetjes Cindy

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 20:59

oprekken is goedkoper.. ik heb dacht ik 7.50 euro betaalt heb bij de schoenmaker..maar als je er nog geen rits in hebt zou ik dat eerst doen
scheelt ook een stuk met aantrekken

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 21:04

Oprekken kan gewoon bij de ruitersportzaak (niet bij alle), ik was 12 euro kwijt per paar. Maar ik zou zeker niet eerst een rits er inlaten zetten hoor.... dat is toch zonde... als je ze met oprekken ook weer aan kan toch... Weet niet hoeveel ze nu te klein zijn... maar ze kunnen het ongeveer 1 cm oprekken zeiden ze tegen mij.... Voor 12 euro kun je beter eerst dat proberen... ritsen kan altijd nog, als ze na het oprekken nog steeds niet goed zitten... scheelt je toch weer 50 euro Knipoog

panic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 22:09

Het was ook maar een suggestie >;)

natascha_60

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 09:16

Hoi ik weet wel dat je het bij een ruitersportzaak kan laten doen maar mijn vraag is juist kan je het bij de schoenmaker laten doen?

1cm oprekken zal wel genoeg zijn en bedankt voor de tips van de rits..

JudithC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 20:30

Ik heb m'n rijlaarzen gister weggebracht om op te laten rekken. Gewoon naar een (goede) schoenmaker. Kost maar €7,50

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 18:37

hier heb ik het laten doen bij een schoenmaker, 5 euro per laars. Alleen jij zegt dat 1 cm wel genoeg is. Maar het is echt (vaak) milimeter werk. Bij mij is hij denk ik 4 of 5 mm opgerekt. Je bent ej laarzen wel een dag en nacht kwijt Tong uitsteken

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 20:08

heb mn laarzen ook op laten rekken, 5 euro bij de schoenmaker maar t heeft bij mij weinig geholpen, ik kreeg nog steeds kramp ensow en heb nieuwe laarzen gekocht.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 20:48

supersambo schreef:
oprekken is goedkoper.. ik heb dacht ik 7.50 euro betaalt heb bij de schoenmaker..maar als je er nog geen rits in hebt zou ik dat eerst doen
scheelt ook een stuk met aantrekken

die van mij staan er nu, moey 9.75 betalen,
duur ong. een week.
zeker een goede oplossing als het maar heel weinig scheelt.

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 21:30

Denk dan dat het per schoenmaker verschilt, want bij mij in de buurt was geen schoenmaker te vinden die het kon doen, succes!!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 07:52

Er zit ook een wezenlijk verschil tussen de zogenaamde "hakkenbarretjes" en een schoenmaker die nog enigzns ambachtelijk werkt (sprak de schoenmakersdochter Haha! )
Zoek een schoenmaker die het meeste leerwerk nog netjes stikt i.p.v. alles met nietjes vast te zetten en je hebt grote kans dat je een ambachtelijke te pakken hebt, die doen het allemaal nog wel Ja

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 08:15

Mijn vriend heeft ze laten oprekken bij de ruitersportzaak en was iets van 10 euro kwijt.

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 09:35

Ik heb er risten in laten zetten toen mijn laarzen te krap werden en dat is echt ideaal! Weet niet wat het kost, maar was niet veel.