vlechten(glad) + tips matje?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pattypaard

vlechten(glad) + tips matje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 19:33

heb zondag een wedstrijd en heb un vraagje over het vlechten.
ik wou met iemand anders een matje maken bij de pony. als je er dan spul indoet voor de klitten eruit te halen(cowboy magic) worden de manen daar dan niet glad van zodat het losgaat zegmaar? of zodat de manen steeds door je handen glijden zegmaar Bloos Clown
en hebben jullie nog tips voor een matje te maken?(pony heeft lange manen)
groetjes patty

Jytte

Re: vlechten(glad) + tips matje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 20:59

ik zou toch liever knotten, maarja dat is persoonlijk. ik zou ze dan gewoon uitkammen en nat maken, dat is met vlechten ook heel makkelijk (heb geen ervaring met matjes)

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 21:27

met vlechten idd geen anti klit of iets dergelijks!Dan gaat het inderdaad glijden.. Maak de manen gewoon nat, en vlecht ze dan gewoon in.

Wanneer je het als een matje laat, maak dan de manen gewoon nat, vervolgens wel antiklit er doen, en een klein beetje gel/wax. VErvolgens gewoon kammen naar beneden in combinatie met een fohn gericht op de manen...of een stijltang wil ook nog wel eens helpen bij mijn paard Lachen

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 23:41

Je pony hebt lange manen zeg je?? Waarom maak je dan niet gewoon een hengstenvlecht. Is makkelijker dan knotjes en netter dan een matje. Jive heeft ook vrij lange manen en daar doe ik bij wedstrijden altijd een hengstenvlecht in.

Dat gladmaakspul zou ik niet gebruiken, anders glijden de manen de hele tijd uit je vingers en dat is absoluut niet handig.

Ik spreek uit ervaring namelijk Haha!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 10:28

ik zou geen antiklit gebruiken, misschien wel wat voor de staart. Als ik een matje maak bij m'n pony maak ik de plukjes steeds een beetje nat met een spons en water zodat het niet zo pluizig is en het er wat netter uit ziet. Ook kun je een klein beetje gel erop doen dan blijft het netter.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 14:02

Lous schreef:
Je pony hebt lange manen zeg je?? Waarom maak je dan niet gewoon een hengstenvlecht. Is makkelijker dan knotjes en netter dan een matje. Jive heeft ook vrij lange manen en daar doe ik bij wedstrijden altijd een hengstenvlecht in.

Dat gladmaakspul zou ik niet gebruiken, anders glijden de manen de hele tijd uit je vingers en dat is absoluut niet handig.

Ik spreek uit ervaring namelijk Haha!

is een merrie Vingers aflikken (pony is van de manege en niet van mij) en staat niet bij haar Clown een matje ziet bij haar ook leuker oud denk ik Vingers aflikken (bij haar dan)

bedankt voor jullie reacties Haha! (doe er maar geen anti-klit in dan Clown )
groetjes patty