Gelezen in een guestbook ...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Gelezen in een guestbook ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 18:48

Hey iedereen,

Ben net iets tegengekomen in een guestbook .. ben er toch even niet goed van .. Laat jullie mening ook even weten! (misschien vind ik het wel alleen erg :s)

Bericht:
mag da nu van die mini-miluitary ? eve kort :
me pony is 3,5
me bijrijder 13 - ze rijd 7 jaar en heel goed
ik vraag of zij op die pony een lage dressageproef mag rijde + een klein proefje in springenn 50 cm

geen officiele wedsrtrijd maar plezerwedstrijdje of ozwiets

enof ze hem op stang en trens of op kinketting mag rijden
omdat hij nogal sterk en pittig is
en omdat ze dat cjiek vond

Moesten jullie het niet begrijpen, het gaat hierover:
Ze heeft een pony van 3.5 jaar die door een meisje van 13 jaar gereden wordt (dat meisje rijdt 7 jaar). Nu wil ze dat meisje laten meedoen aan een soort mini-military .. Of dit mag en of ze het mag dat ze de pony laat rijden met een stang en trens (+ kinketting) omdat de pony nog wat pittig is en dat meisje van 13 dat mooi vind ...

Mijn reactie hierop is (heb het ook in dat GB gezet):

als jij een meisje van 13 op je pony van 3.5 laat rijden is jouw keuze, of zij mag meedoen aan een niet-officiële wedstrijd e.d. zou ik niet weten ...
Maar een pony van 3.5 met stang & trens (+ kinketting) rijden ???? Alleen omdat de pony een beetje pittig is en dat meisje het mooi vind ???? Sorry, maar dat vind ik echt overdreven .. Nooit eens gedacht dat het normaal is dat jongere paarden wat pittiger zijn dan een sok van 20 jaar? (al kunnen die ook best nog hevig zijn ).
Als ze de pony niet aankan moet er misschien iemand op die de pony wel aankan, en niet zomaar grijpen naar zware bitten omdat de pony dan misschien rustiger is .. dat vind ik zo verkeerd van de mensen .. De pony moet zich nog volop ontwikkelen ... geef die dieren toch eens de kans in plaats van te denken dat als ze pas komen kijken op de wereld dat ze dan al perfect moeten lopen en rustig zijn..
Verder is met stang en trens rijden niet simpel, zie een kind van 13 jaar dit nog niet tot een goed einde brengen en dan wordt je pony alleen nog maar meer verpest .. Maar ookal met een goede ruiter die dit wel kan is 3.5 jaar véél te jong om met zo'n zware bitten te rijden!!

Overdrijf ik of zijn er nog die er zo over denken?

Groetjes [naam]

(Ps: als dit bij een verkeerd topic staat mag het verplaatst worden hoor, wist eigenlijk niet waar ik het bij moest zetten.)

Renske_W

Re: Gelezen in een guestbook ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 19:12

Tjeemig. Ja dat ga ik ook doen! als onze hengst 3 is ga ik hem ook met stang en trens rijden dat vind ik zo mooi! Boos! Dan kijk je toch naar ruiters die in de Z rijden met stang en trens! Als je het zo mooi vind!
Tjeemig zeg, stelletje achterlijke! Ik heb echt medelijde met de pony!
(als ze die idd met stang en trens gaan rijden) Boos! Boos! Boos!

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 19:14

Blugh. Hopen dat ze naar je luisterd.
het kan aan mij liggen, maar volgens mij mogen dingen van andere sites niet geplaatst worden? Of was dat alleen met mails?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 19:22

dat je hier uberhaubt serieus op ingaat zeg.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 19:36

Serendipity1 schreef:
Blugh. Hopen dat ze naar je luisterd.
het kan aan mij liggen, maar volgens mij mogen dingen van andere sites niet geplaatst worden? Of was dat alleen met mails?

Ah, mag dat niet? Wist ik niet Bloos Bloos
Als het niet mag moet dit maar verwijderd worden ofzo .. De moderators moeten het maar even bekijken Knipoog

stef schreef:
dat je hier uberhaubt serieus op ingaat zeg.....

Waarom niet?
Die persoon stelt de vraag of dit mag .. moet je die persoon dan maar gewoon laten doen? (wat erg is voor de pony vind ik). Of bedoel je iets anders?

Groetjesssss

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 20:04

en jij denkt dat die persoon serieus is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 20:15

Dat weet ik niet, ken die mensen niet en via internet is dat nogal moeilijk af te leiden...

Maar aangezien ze het 2 of 3 keer gevraagd heeft in dat guestbook veronderstel ik van wel ..

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 20:54

Dit soort topics mogen inderdaad niet.
Vandaar een slotje.