laarzen te krap bij kuiten, stukje elastiek inzetten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Jolien_

laarzen te krap bij kuiten, stukje elastiek inzetten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 16:43

aangezien er volgende week bij de lidl goedkope rijlaarzen in de aanbieding zijn, wil ik deze misschien gaan aanschaffen. maar nu heb ik een probleem, heb namelijk dikke kuiten.
ik vertelde dit aan de eigenaresse van mijn verzorgpaard en die zei dat ze ook goedkope laarzen kocht en dan bij de schoenmaker een stukje elastiek aan de binnenkant van het been liet zetten.
dit valt niet op en dan heb je toch goedkope laarzen die passen.

heeft één van jullie hier misschien ervaring mee?
is het goed bevallen, gaat het gauw stuk en kan het bij rubberen laarzen?

_Jolien_

Re: laarzen te krap bij kuiten, stukje elastiek inzetten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 16:54

heeft niemand hier ervaring mee????

ok... jammer.. maar lijkt het jullie een goed idee?

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 17:46

Ik heb er zelf geen ervaring mee, een meisje van stal wel, zij heeft er een stukje elastiek tussen laten zetten. Die laarzen had ze al heel lang, ze was er gewoon uitgegroeid zeg maar. Lachen Toen heeft ze dat stukje er tussen laten zetten en ze heeft ze nu nog steeds.

edit: Goed bevallen dus, of het bij rubberen laarzen kan weet ik niet.. Zij had wel rubberen laarzen maar het bovenste stukje was van leer (aigle)

Reem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 17:56

hmm... en daar zie niks van? Ik heb nu mijn ene laars voor 1000ste keer (ok overdrijven is ook een vak Clown) laten oprekken. Maar ik blijf een beetje bezig. Een rits vind ik weer zo'n grote stap, en echt mooi vind ik het ook niet. Maar over elastiek heb ik nog nooit gehoord. Iemand die er meer over weet (foto, prijs).

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 18:04

Bij leren laarzen gebeurt het vrij vaak.
Of het bij rubberen ook gaat weet ik niet!

_Jolien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 10:37

Reem schreef:
hmm... en daar zie niks van? Ik heb nu mijn ene laars voor 1000ste keer (ok overdrijven is ook een vak Clown) laten oprekken. Maar ik blijf een beetje bezig. Een rits vind ik weer zo'n grote stap, en echt mooi vind ik het ook niet. Maar over elastiek heb ik nog nooit gehoord. Iemand die er meer over weet (foto, prijs).

nou je zet het aan de binnenkant, dus met rijden zie je er iniedergeval niets van...

maar niemand hier ervaring met rubberen laarzen? naja, ik pas ze maandag dan wel even en kijken of ze veel te klein zijn, want dan heeft een elastiek ook geen zin...