Wat zou haar handelswaarde zijn??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Talida

Wat zou haar handelswaarde zijn??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 14:49

Voor mij is ze natuurlijk onbetaalbaar, maar heb voor een verzekering af te sluiten de handelswaarde nodig van Tal. Zijn er mensen met ervaring hierin (en dan niet door een taxatie topic hier op bokt Haha! ) die een indicatie kunnen geven?
Het gaat dus om Talida, geb 19-04-2000, merrie, Lancet*Wisconsin*Willow Cratic, stokmaat 1.59. Wedstrijdcarriere gaat volgende week in de B beginnen. Heb overal de tijd voorgenomen, vandaar dat er verder nog weinig resultaten zijn.
PB is ook erg prima.

groetjes en alvast bedankt,
Belinda

nadezda

Re: Wat zou haar handelswaarde zijn??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 15:17

Is erg moelijk om te zeggen zonder een foto.
Maar handelswaarde is voor mij anders dan het verzekerde bedrag.
Ken paarden die gekocht zijn voor 5000 euro maar in de verzekering zitten voor 8000 euro.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 15:35

Volgens de verzekering mag je ze niet overwaarderen, en ze willen dus bewijs van de waarde (bv aankoopsbewijs, schriftelijk bod, handelaar). Heb dus geen idee of ze in de catagorie valt waar je met een klinische keruing kan volstaan, of dat ze meer waard is en je dus ook röntgen nodig hebt.
Meer foto's staan op mn site: http://www.geocities.com/bdegrefte
heb allen niets recentelijks

net 4, jaartje geleden
Afbeelding

net onder het zadel
Afbeelding

Redgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 19:08

Hallo,
Ik en een vriendin hebben net een module gehad over paarden taxeren dus we willen wel een poging wagen.
Het is een positief punt dat ze nog zo jong is, maar ze is niet jong genoeg om nog door te groeien. Verder heeft ze wel een goede afstamming maar door haar grootte is het zeer de vraag of ze dan wel goed als fokmerrie te gebruiken is. Er is toch meer vraag naar grotere paarden, in ieder geval voor in de sport. En de merrie is toch meestal degene die de maat doorgeeft.
Als sportpaard heeft ze zich nog niet bewezen dus daar is eigenlijk niks over te zeggen. Ik ga er verder van uit dat ze geen gebreken ofzoiets heeft.
Qua exterieur, wat we op de foto's kunnen zien: ze heeft een steile schouder, daardoor heeft ze waarschijnlijk minder schoudervrijheid. Verder zien we dat de overgang van de hals naar de schoft niet vloeiend loopt.
Door al deze bovenstaande dingen denken wij dat ze zo tussen de 3000 en 3500 euro waard zal zijn. We hebben ook nog gekeken op internet naar andere paarden van 5 die een B proefje kunnen lopen. Daar word wel meer voor gevraagd maar die hebben hun maat wel mee.

We hopen dat je hier iets aan hebt.

Groetjes Anneminke en Anja

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 20:39

Handig zo'n module! Bedankt voor het onderbouwen! OK dan!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 21:18

Ik denk dat Redgirl een heel eind in de goede richting zit! Ja

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 22:44

Ik sluit me daar ook bij aan

mirellakuijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 22:55

Ik heb destijds ook mijn paardjes verzekerd en bij amev Hippo vertelde ik het ras, afstamming, stokmaat en leeftijd en de adviseur vertelde dan voor welk bedrag ik hun kon verzekeren. Ik hoefde helemaal niet het aankoop bedrag te vermelden.

Bolke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 22:55

Sjuimpje schreef:

Wow! Dat meen je niet? 8000 piek voor een e-pony?

Niet banketstaaf bedoeld hoor, maar voor welk fatsoenlijk bedrag koop je dan een leuk paard? Zit af en toe wel eens voor de gein een beetje rond te kijken, maar heb echt geen idee meer wat nou normaal geld is.

nicole1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 23:03

ik zou mijn paard verzekeren bij interpolis, maar door omstandigheden kon dat niet.
er is toen een adviseur bij mij langs geweest en die zei dat ik zelf een bedrag mocht zeggen waar ik hem voor wou laten verzekeren,hij zei zelf ook een bedrag en mocht ik zeggen of ik het er mee eens was. maar dit is alleen bij recreatiepaarden(vooral als ze geen papier hebben) het geval, bij sportpaarden,fokmerries,dekhengsten kijken ze idd naar veel meer dingen, die moet ook vaak klinish en rontgeologisch goedgekeurd worden.
als ik jou was zou ik naar interpolis(of welke verzekering ook)bellen en informatie vragen.waarschijnlijk zeggen ze dat je het beste een afspraak met de adviseur kunt maken die alles heel duidelijk uitlegd.succes ermee

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 06:45

Bolke schreef:

Niet banketstaaf bedoeld hoor, maar voor welk fatsoenlijk bedrag koop je dan een leuk paard? Zit af en toe wel eens voor de gein een beetje rond te kijken, maar heb echt geen idee meer wat nou normaal geld is.

Snif, is ze eindelijk groot genoeg om gewoon bij KWPN voor het stamboek op te gaan, wordt ze nog voor pony aangezien Huilen
Overigens had ze kwa waarde geloof ik beter E-pony kunnen blijven dan een klein paard.

enneh, als zou ze E-pony zijn, daar wordt ze niet een minder leuk of goed paard van Clown

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 08:27

Bolke schreef:
Sjuimpje schreef:

Volgens mij wordt er over een taxatiewaarde van 3000- 3500 gesproken. Waar lees jij 8000?

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 08:49

Ibbel schreef:
Volgens mij wordt er over een taxatiewaarde van 3000- 3500 gesproken. Waar lees jij 8000?

denk dat ze in guldens gerekend heeft. Maar € vind ik ook goed, wie biedt? Haha!
[/quote]

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 08:56

Plin, misschien is het makkelijk om een standfoto neer te zetten zonder zadel, puur met halster en van beide zijden. Zo zie je meer haar verhoudingen en dat kun je op bewegende foto's niet zo mooi zien (ik doel op schouderaanzet etc).

Verder ben ik het wel met bovenstaande reacties eens, zo'n goede 3500-4000 euro zou een mooie prijs zijn, als je die voor haar kan vragen.
Vaak heeft ook de verzekeringsman een goede kijk op de prijzen van (sport) paarden).

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 08:59

imker schreef:
Vaak heeft ook de verzekeringsman een goede kijk op de prijzen van (sport) paarden).

Als ik dr niet boven de 4250 wil verzekeren (en dat is geloof ik ook niet nodig Knipoog ) dan hoefde ik alleen een klinisch rapport te sturen, komt verder niemand kijken. Ze is al 3 jaar verzekerd daar, wil het alleen wat aan gaan passen. Misschien dat er daarom niemand langs komt?

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 09:08

Toen wij Ewald lieten verzekeren heeft die man zelf zijn waarde omhoog gedaan omdat hij vond dat hij meer waard was dan waar wij hem voor wilden laten verzekeren.

Bolke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 21:20

Talida schreef:
Overigens had ze kwa waarde geloof ik beter E-pony kunnen blijven dan een klein paard.

enneh, als zou ze E-pony zijn, daar wordt ze niet een minder leuk of goed paard van Clown

Ik zeg ook niet dat ze minder goed of minder leuk is, maar e-ponies zijn moeilijk te verkopen voor een goede prijs, of zo je wil: een paard dat een cm boven de e-maat zit.

Maar ik bedoelde het niet banketstaaf, ik vind alleen altijd dat hier zo hoog getaxeerd wordt. Goeie handel als iedereen dat ook echt betaalt. Haha!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 07:25

Bolke schreef:
maar e-ponies zijn moeilijk te verkopen voor een goede prijs, of zo je wil: een paard dat een cm boven de e-maat zit.

dat bedoel ik, als ze E pony was geweest en niet net een cm erboven, dan was ze beter verkoopbaar geweest. Althans, dat liet de fokker me weten Knipoog