Nu ben ik echt heel erg kwaad!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chiwawa

Nu ben ik echt heel erg kwaad!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 13:53

Nu ging ik vandaag onze merries op de wei gaan zetten en ik dacht van... ik zet me evenin het zonnetje met een boek in mijn tuin (die uitgeeft op de wei)...
Nu zie ik na een halfuurtje dat de buurjongens onze lieverdjes eerst lokken met brood (terwijl er een duidelijk bord hangt om ipv brood zelf te voederen het in de emmer naast de wei te leggen) en daarna met aardkluiten (of stenen, ik zag het niet) naar ze gooien...
De paarden raken dan helemaal overstuur en begonnen te bokken, zelfs naar elkaar... Diekinderen vinden dat blijkbaar super plezant Boos!
ik ben naar die jongens toegerend, zij weg... maar eenuur later waren ze er al weer....

ik heb echt de tranen in mijn ogen, wat moet ik in hemelsnaam doen...

Boos! Boos! Boos!

denice

Re: Nu ben ik echt heel erg kwaad!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 13:57

teruggooien }>
nou zeg er gewoon wat van, ga op de uitkijk staan, en grijp ze!
starks is er een goed raak, zo op een hoofd van een van je paarden!

JoanneArnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 13:58

Ik zou ze even toespreken en mocht dat niet helpen zou ik contact opnemen met hun ouders.

Misschien even uitleggen dat de paarden niet gevoerd kunnen worden om die en die reden en dat je het niet op prijs stelt als ze wat naar ze gooien. Misschien helpt die uitleg en zo niet, echt naar de ouders stappen.

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 13:59

Idd waarschuwen en wegjagen. Blijven ze terugkomen, dan gewoon de ouders waarschuwen, vind het echt ongehoord. Boos!

Chiwawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 14:03

kinderen zijn niet van hier in de buurt, de buurt heeft zich altijd goed aan onze afspraken gehouden (de kinderen mogen altijd de pony's en de geitjes komen voederen maar aan de paarden mag niets gegeven worden aan de rand van de weide)

Dus dat gaat al niet

Ook is de rand van de weide 125m van mijn tuin vandaan, dus tegen dat ik naar daar gelopen ben...

buurman is al op de hoogte en hij is al even boos als ik! 2 van de 7 merries zijn zwanger... en ze zijn niet eens van ons!

cIaudia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 14:09

Maak er foto's van, want stel dat er iets gebeurd als ze weer met stenen gooien, dan heb je ook meteen bewijsmateriaal voor de politie of de verzekering. En ik zou toch proberen om achter de namen / woonplaats van deze k&*%*kinderen de komen voor het geval dat...

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 14:15

grom! zoiets had ik ook een keertje, vloog dr opeens een skatebord t weiland in :| heb maar vriendelijk gezegd dat als ze niet op krasste ik hun botten in alfabetische volgorde zal breken en vervolgens hun skatebord in tandenstokers zal veranderen...
flink kwaad worden, vinden ze misschien even leuk maar als je ze de volgende keer weer terugkomen en je kijkt woedend en loopt dreigend op ze af... dan zijn ze echt heel snel weg

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 14:19

Cee schreef:
Maak er foto's van, want stel dat er iets gebeurd als ze weer met stenen gooien, dan heb je ook meteen bewijsmateriaal voor de politie of de verzekering. En ik zou toch proberen om achter de namen / woonplaats van deze k&*%*kinderen de komen voor het geval dat...

dit vind ik een goed idee!!

leg het vast op video of foto's...daarmee heb je je bewijzen al verzameld. ten tweede zou ik aangifte doen en vragen of ze kunnen controleren. ook kun je afspreken om te posten/ wacht houden samen met je buurman. dus alles scherp in de gaten houden. wij hadden dit probleem ook een keer bij ons op stal en de politie kwam echt elk uur kijken. probeer de ouders van deze kinderen eens te bereiken en als je niet weet waar ze wonen zou ik zo'n kind achtervolgen net zolang tot hij of zij naar huis moet. oeh wat zou ik boos zijn...kl**e kinderen!!

nadezda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 15:19

Moeilijke situatie, maar ik zou volgende keer proberen te dreigen dat je de politie inschakeld Verward

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 15:51

Breng de politie iig op de hoogte. Hoe het in de gaten, en als je ziet dat ze aan het gooien bel je de politie dat ze het dus aan het doen zijn. Zodat ze ze misschien op heterdaad kunnen betrappen. Hou in de gate waar ze heen gaan als ze weer weg gaan, misschien kan de politie in die richting rijden als ze te laat zijn. Waarschuw eventueel je buurman per telefoon (ik begreep dat die makkelijker bij de wei kan?) zodat hij ze op heterdaad kan betrappen, en er eventueel een bij de kraag kan vatten tot de politie er bij is.
Toch jammer dat je tegenwoordig niet zomaar meer een jachtgeweer mag hebben, had je ze mooi de stuipen op het lijf kunnen jagen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 15:53

Geez kunnen mensen tegenwoordig alleen maar randdebielen op de wereld zetten ofzo!!! Ik zou heel stiekem op ze af proberen te gaan en ze dan zo laten schrikken dat ze jankend naar hun mammie toe gaan!

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 16:26

Miss_Montana schreef:
Geez kunnen mensen tegenwoordig alleen maar randdebielen op de wereld zetten ofzo!!!

Clown daar lijkt het soms wel op!

Maar de tip van foto's nemen vind ik een goeie. En zeg dan ook gelijk tegen die etterbakjes dat je foto's neemt voor je aangifte bij de politie.

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 17:05

Die jongens eens een flink pak slaag geven of iets zoeken waar je ze echt bang mee krijgt gemaakt. Wat een stelletje piep kinderen. Ken je hun ouders niet toevallig. Je kan ook er proberen achter te komen waar ze wonen. en dan hun ouders er van op de hoogte brengen. Ik denk dat ik me niet zou kunnen inhouden en bakstenen op hun terug zou gooien Haha!

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 17:30

Idd net als Schatjes zegt: bakstenen in de aanslag!
Zou me ergens schuil houden en ze dan in hun kraag grijpen en foto maken ja, dan schrikken ze zich ook al denk ik...
Ik zou ook super pissed worden van zoiets Boos!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 17:54

Hahaha vallen zetten, nee doe toch maar niet straks loop je er zelf in. Kun je niet de politie waarschuwen ofzo, overlast. Of een paard uit de wei pakken en kont naar de jongens toe keren en het commando voor trappen dreigen te geven, hielp hier altijd wel.

Chiwawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 17:59

ik heb gebeld naar de politie en ze kunnen hiervoor niemand missen...
"een peuleschil" zeg maar.... Boos!

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 18:10

contact opnemen met de ouders en anders de politie bellen voordat het uit de hand loopt en je dadelijk met deirenarts kosten zit

mylano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 21:15

Schatjes schreef:

Die jongens eens een flink pak slaag geven

Ik denk dat ik me niet zou kunnen inhouden en bakstenen op hun terug zou gooien
Haha!

AFBLIJVEN!!!!! Dan ben jij hartstikke schuldig!

Haha.... hoe ver kan jij gooien met een baksteen??? 125 meter lukt mij iig niet! (en ik kan toch best ver gooien!)

Hydra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 21:40

Ik heb het ook gehad. Naast mijn wei is een voetbalplein, en elke zaterdag zitten er daar plezante jongentjes ...
Nu is Nel nogal een lieverd ... en houdt ze van aandacht, dus het vergt niet veel moeite om haar te lokken.
Eens Nel er was, begonnen ze haar te bekogelen met bakstenen!!!
Een beestje van een jaar oud , ik was razend!!!
Mijn vader de auto in , die baasjes de les gaan lezen , de voetbalorganisatie gaan inlichten... Heb nooit meer iets gezien!

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 19:51

mylano schreef:
Schatjes schreef:

Die jongens eens een flink pak slaag geven

Ik denk dat ik me niet zou kunnen inhouden en bakstenen op hun terug zou gooien
Haha!

AFBLIJVEN!!!!! Dan ben jij hartstikke schuldig!

Haha.... hoe ver kan jij gooien met een baksteen??? 125 meter lukt mij iig niet! (en ik kan toch best ver gooien!)

Haha hard trainen (grapje), moeten ze maar van jou "bezittingen" afblijven. maar ik zal toch eens uitzoeken wie de ouders zijn.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 20:05

Flink bang maken. Ik probeer piepkinderen altijd eerst op een rustige manier uit te leggen dat het niet netjes is wat ze doen (zou jij zelf een kluit naar je hoofd willen hebben?!) en anders op de harde manier (dreigen met politie of aan hun ouders vertellen) één keer was er een ventje zo brutaal om door te blijven gaan, toen heb ik mijn vriend gebeld, en die heeft zich voorgedaan als undercover agent (je moet wat...) Kind nooooit meer gezien Haha!

Chiwawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-05 13:36

Gisteren waren ze er weer... met hetzelfde verloop... Van zodra ze mijn hoofd zien zijn ze weg in een paar seconden... nu ja, dan is het kwaad al geschied want ook gisteren hebben de paarden nog een uur in een hoek van de weide staan nabeven Huilen

Omdat ik geen tijd heb om constant de weide in de gaten te houden heb ik een groot deel van de weide maar afgezet (een kostelijke grap trouwens) zodat ze er niet meer bij kunnen....
spijtig genoeg kan dit maar een tijdelijke oplossing zijn... De buren zijn nu ook allemaal op de hoogte, en die houden allemaal een extra oogje op de wei...

de politie hier daar ben ik ook niet meer over te spreken Boos! ik vind echt dat ze dit niet door de vingers mogen zien... Niemand mag toch andermans huisdieren pijn doen... of zitik hier ergens fundamenteel vast in ee redenering die alleen paardenmensen kunnen volgen????

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 14:18

Heb je de politie dan al ingelicht? Of heb je dat al gedaan en doen ze er niks aan? Dit kan niet he.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 14:41

Chiwawa schreef:
ik heb gebeld naar de politie en ze kunnen hiervoor niemand missen...
"een peuleschil" zeg maar.... Boos!

dan bel je de dierenbescherming, ze gooien dingen naar die beesten, dat lijkt me duidelijk.
en laat nog meer mensen de politie en dierenbescherming bellen, ze moeten toch een keer IETS doen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 14:45

Bordje plaatsen:
"Gevaarlijke ponies, benaderen op eigen risico. "
met eventueel als toevoeging:
"Deze ponies hebben geleerd zich te verdedigen tegen mensen die kwaad in de zin hebben. Ze hebben toestemming om daarvoor uit de wei te springen en deze mensen te achtervolgen en te verwonden. Dus wees gewaarschuwd!"