Wel te betrouwen ? Over Fries veulen..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wat zouden jullie doen?

Zeker eens proberen!
Geen stemmen
Je zou gewoon eens kunnen bellen voor wat meer info...
5 (83%)
Ik zou het niet doen, dit kan gewoon niet juist zijn!
1 (16%)

Totaal aantal stemmen: 6

Mi_Amore

Wel te betrouwen ? Over Fries veulen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 13:28

Hey,

zoals sommigen weten ben ik al een tijdje op zoek naar een veulentje. Maar nu stootte ik gisteren op een advertentie waarin 2 veulentjes stonden. 2 Friesjes. De 1 was 4 maanden oud en kostte €450 en de tweede was een half jaar oud en kostte €600. Valt dat wel te betrouwen voor een Fries Verward Anders reageer ik er gewoon niet op Haha!

Dus wat zouden jullie doen?

thx xxx

Mexx

Re: Wel te betrouwen ? Over Fries veulen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 13:48

Betrouwen, is dat een nieuw Nederlands woord Verward (sorry flauw, maar ik kon het niet laten, je zal wel vertrouwen of betrouwbaar bedoelen Knipoog )

Het hangt er helemaal vanaf of er papieren bij de veulens zitten. Als er geen papieren bij zitten, dan is het denk ik wel normaal.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 13:50

Zullen veulens zonder papier zijn en dan is het een vrij normale prijs.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 13:54

Mexx schreef:
Betrouwen, is dat een nieuw Nederlands woord Verward (sorry flauw, maar ik kon het niet laten, je zal wel vertrouwen of betrouwbaar bedoelen Knipoog )

Het hangt er helemaal vanaf of er papieren bij de veulens zitten. Als er geen papieren bij zitten, dan is het denk ik wel normaal.

Nee dit is Vlaams Haha! te betrouwen is eigenlijk gewoon hetzelfde als betrouwbaar Knipoog

Maar voel me nu toch al wat beter in men vel Haha! Ga strax vlug even bellen Knipoog

merci x

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 14:27

zullen wel geen friezen zijn met papieren.
zowel dan zullen het geen beste zijn, voor die prijs
ik heb zelf mijn fries gekocht voor 2500 euro, hij was toen 6 maanden oud. kijk goed naar de moeder en vader als die aanwezig zijn en kijk anders in het papier naar wat de ouders doorgeven (dus wat het veulen kan erven) kijk uit met die goedkopere friezen, want vaak zitten ze vol met OCD's of hebben ze zwakke knieeen die later met inrijden op slot komen te staan. pas goed op en neem een deskundige mee...

jammer dat je in belgie woont anders had ik nog wel een leuk adresje

Banja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 16:28

chipieke schreef:
Hey,

zoals sommigen weten ben ik al een tijdje op zoek naar een veulentje. Maar nu stootte ik gisteren op een advertentie waarin 2 veulentjes stonden. 2 Friesjes. De 1 was 4 maanden oud en kostte €450 en de tweede was een half jaar oud en kostte €600. Valt dat wel te betrouwen voor een Fries Verward Anders reageer ik er gewoon niet op Haha!

Dus wat zouden jullie doen?

thx xxx

tsja, als het diertje geen papieren heeft, dan is dat zeker mogelijk maar dan zal ik wel vragen of het dier verborgen gebreken heeft, o.i.d. want anders zit je zodadelijk met een "niet helemaal zoals het hoort" veulen..

Gewoon goed onderzoeken, maar ik zou gewoon reageren, je kan toch altijd nee zeggen!