wat doen jullie met jullie oudjes (18-20+)?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sa777

wat doen jullie met jullie oudjes (18-20+)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 09:17

Hallo,

De mijne is +-19 en soms gedraagd hij zich nog als een jong veulen maar anders kan hij zich ook als een echte bompa gedragen!

Hoe oud zijn jullie oudjes? Wat doen jullie er nog mee? Waar zijn ze gestalt (op de wei, in een box, ...?)

Ik wil alles over de oudjes weten! Haha!

Aramat

Re: wat doen jullie met jullie oudjes (18-20+)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 09:20

Ik vind 19 niet oud hoor! Maar ja, het ene paard is met 15 oud en de ander is op zn 25ste nog jong..

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 09:34

idd Aramat

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 09:42

Mijn paard wordt in mei 19

Ben van plan vandaag wat te gaan springen(misschien vrijspringen) en voor de rijdt ik wedstrijd gericht naar het L2 toe omdat ik in mei weer wedstrijd ga hebben. Ze wordt nog bijna dagelijks gereden, moet goed werken en is nog in volledige gezondheid en topconditie Lachen

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 09:46

Mijn negentienjarige merrie is hoogdrachtig Ja . Deze zomer mag ze lekker met de kleine de wei op en in het najaar ga ik haar weer rijden. Ze is niet meer van de soepelste, maar ze is nog veel te jong om achter de geraniums te gaan zitten!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 09:51

Mijn paard is 20 jr, daar rijd ik recreatief mee, niet vanwege zn leeftijd maar vanwege zn dampigheid.
Hij staat in een buitenbox en overdag in de bak of weide, samen met wat shets heeft ie het reuze naar zn zin bij ons.
Als hij niet dampig was geweest had ik nog volop kunnen rijden hij mankeert verders niks, maar het is niet anders en we maken er het beste van.
Hij is ook niet het type paard wat je ergens neer kunt zetten en er niks meer mee doet dan kwijnt hij helemaal weg.
Gelukkig is daar nog veelste goed voor en ik hoop nog lang plezier met hem te hebben.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 09:54

..leuke topic!!..ga hem volgen..."mijn"oudje is net 21 geworden..we zijn helemaal trots!!!..want hij ziet er nog super uit!...we hebben net een peesblessure achter de rug..dus we mogen weer rustig gaan opbouwen...en uiteindelijk wordt het een half uur normaal en lekker rijden, mogen heus wel een kleine uitschieter hebben maar het is wel zaak om het rustig op te bouwen, in zn koppie wil hij nog van alles maar daarin moeten we hem echt voor zichzelf beschermen!! en aangezien we nog lang van hem willen genieten doen we dat graag..voor de rest krijgt ie wel aanvullende vitamientjes, merken echt dat ie daardoor nog beter in zn velletje zit!...hij komt elke dag met andere paarden buiten(van 07.00 tot 16.00) en van de zomer gaan ze 24/7 in de grote wei, waar ik hem daar een maand vakantie wil geven..hij staat in een stal waar een uitloop aan zit, dus hij kan buiten en binnen staan, hij staat op zaagsel voor zn longen en krijgt ook nat hooi(altijd al gehad, heeft niets met zn leeftijd te maken)

het schijnt ook voor de wat oudere onder ons leuk te zijn als ze met een leeftijdsgenootje staan, helaas zijn ze bij ons allemaal jonger maar daardoor geen maatjes minder!!

Afbeelding

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 09:58

Owwww gaan we foto's plaatsen Tong uitsteken dan mag mijn aankomend opaatje er ook wel bij, deze is van gister-avond

Afbeelding

Reem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:01

Vic is 23.. ook al behoorlijk op leeftijd. Ik rij recreatief met d'r, niet echt meer intensief. Maar een enkele keer maak ik nog wel een sprongetje of een een fikse galop Rock-on, dudes! Vindt ze helemaal leuk.
Ik probeer elke dag wat anders te doen, dus of longeren (meestal aan de dubbele longe, aan de lange lijnen, wandelen met of zonder fiets of een ritje door het Vondelpark.
Overdag staat ze samen met een ander paardje in de bak (buiten). 's Nachts in een buitenbox (zomesr 24/7 buiten. We beschikken helaas niet over een wei, maar gras genoeg in het Vondelpark Knipoog

Ziet er nog lekker uit toch Vingers aflikken
Afbeelding
Afbeelding

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:03

cissie schreef:
Owwww gaan we foto's plaatsen Tong uitsteken dan mag mijn aankomend opaatje er ook wel bij, deze is van gister-avond

Afbeelding

wat een geweldig lekker ding!!!!!..wat een heerlijke nek zit daar op!!..daar heb je dressuur mee gereden???!!..

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:05

Reem schreef:
Vic is 23.. ook al behoorlijk op leeftijd. Ik rij recreatief met d'r, niet echt meer intensief. Maar een enkele keer maak ik nog wel een sprongetje of een een fikse galop Rock-on, dudes! Vindt ze helemaal leuk.
Ik probeer elke dag wat anders te doen, dus of longeren (meestal aan de dubbele longe, aan de lange lijnen, wandelen met of zonder fiets of een ritje door het Vondelpark.
Overdag staat ze samen met een ander paardje in de bak (buiten). 's Nachts in een buitenbox (zomesr 24/7 buiten. We beschikken helaas niet over een wei, maar gras genoeg in het Vondelpark Knipoog

Ziet er nog lekker uit toch Vingers aflikken
Afbeelding
Afbeelding

ziet er nog super uit!..hahahaha, happen in het Vondelpark!..tof!!..wat heerlijk al die opa en omaatjes!!..(en hoe gelukkig je er nog mee kan zijn, vele schrijven zo paardje toch al snel af!)

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:12

Reem en Dimintri jullie paarden zien er ook super uit zeg, zo mooi in het haar OK dan!

Desire is dampig daardoor is het soms best lastig om hem er goed uit te laten zien. Als hij een slechte periode heeft vreet dat energie van hem maar afgelopen winter heeft ie maar 1 dipje gehad Sigaar dus dat was super, op naar het mooi weer vd zomer da's voor de senioren ook veel beter.

Dimitri ik heb idd dress met hem gereden, maar het zit voor het grootste gedeelte ook in zn bouw ik heb daar weinig voor hoeven doen Pling

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:16

ik voel me altijd zwaar beledigd op 2 punten wat betreft mijn paard.

Eerste punt wanneer ze zeggen dat hij een pony is Haha! En de tweede punt wanneer ze zeggen dat hij met 18 jaar 'oud' is...

Laatst was ik in het lauwersmeer gebied en hij tufte daar zo een 5 jarig paard eruit!!!
Voor de rest pakt hij alle dressuuroefeningen super op en loopt nu M1 met winst en ik denk dat de M2 ook nog wel een haalbaar doel is!!! Ik rijd hem net zo als mensen hun jonge paarden rijden... En Mirk op rust zetten wordt hij niet echt vrolijker van Lachen

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:22

mijn 29 jarige merrie rijdt ik niet zo veel meer, 1/2 keer per week
Ze is 2x vreselijk hoefbevangen geweest, heeft aan een been boven de sloot gehangen, heeft bronchitus gehad (bijna chronisch) en was vorig jaar heel erg kreupel. Ze loopt nu wel weer als een jong paardje. Rijden komt nooit zoveel van terecht, meestal is het zorgen dat je erop blijft zitten want mevrouw heeft vroeger alleen gecrossed en wil dat zo houden. Nu dus ook door de bak.... Ze gedraagt zich echt als een jong paard en is vreselijk dominant. Ze staat zomers in de wei en in de winter op eht zand met een schuilstal, nee deze mevrouw wilt niet meer op stal, vroeger stond ze er de hele winter in, nu dus niet meer.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:35

Mijn pony van 24 mag van haar pensioen genieten.

Verder vind ik dat jullie 'oudjes' er nog picobello bijlopen, zeg!!!

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:38

Hier foto's van mijn oudje!! Lachen

Afbeelding

Afbeelding

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:39

lailapri schreef:
mijn 29 jarige merrie rijdt ik niet zo veel meer, 1/2 keer per week
Ze is 2x vreselijk hoefbevangen geweest, heeft aan een been boven de sloot gehangen, heeft bronchitus gehad (bijna chronisch) en was vorig jaar heel erg kreupel. Ze loopt nu wel weer als een jong paardje. Rijden komt nooit zoveel van terecht, meestal is het zorgen dat je erop blijft zitten want mevrouw heeft vroeger alleen gecrossed en wil dat zo houden. Nu dus ook door de bak.... Ze gedraagt zich echt als een jong paard en is vreselijk dominant. Ze staat zomers in de wei en in de winter op eht zand met een schuilstal, nee deze mevrouw wilt niet meer op stal, vroeger stond ze er de hele winter in, nu dus niet meer.
http://groups.msn.com/_Secure/0RgDtAvYT ... 7895[/img]
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

hoe ouder hoe gekker zeggen ze toch wel eens??!!...maar 29 jaar!...wauw!...hopelijk gaat Dim dat ook halen!!(we gaan er voor!)..maar ze ziet er nog super uit hoor!!!..bij 29 heb je toch wel wat anders in gedacht

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:42

OK dan, ik smijt er ook een fotootje tegenaan Knipoog :
Lee, 19 jaar, hoogdrachtig. Laat haar niet horen dat je 19 "oud" vindt, want dan wordt ze pislink Knipoog .
Afbeelding

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:43

kimmy schreef:

leuk!...wat een super rijfoto trouwens!..veel succes met je wedstrijden!!

enne je moet juist trots zijn op je 18 jarige oude paardje Haha! , er zijn genoeg paarden die dat niet halen

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:48

Leuk topic!
Ik heb ook twee "oudjes". Een 19 jr. merrie en een 20 jr. ruin. Allebei nog in prima conditie en gezondheid en ze worden nog dagelijks gereden.

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 11:00

Ik had een berichtje gepost, is ie weer weg...

Ik heb ook een 'oudje', genaamd Hetja, zij is nu ca. 22 jaar oud, ik doe nog alles met haar, behalve springen, niet vanwege haar ouderdom maar vanwege een vroegere peesblessure. Ze staat nu op stal, ze wordt nl. heel snel te dik en in de paddock vind ze helemaal niets (ook niet met andere samen), mevrouw is gek op aandacht en kan racen als een veulen (incl. bokken). Oktober '04 zijn we nog gestart in Katwijk en deze heeft ze goed uitgelopen, qua conditie doet ze niet voor andere paarden onder, het plan is om in mei nogmaals te starten... (is niet zeker vanwege blessure van mijn kant)

sa777

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 11:06

Jullie oudjes zien er echt nog in topvorm uit!

Hier een paar foto's van mijn oudje dan (als ie zin heeft om nog de jonge uit te hangen!)

Pas gerold en dus vuil!
Afbeelding

Afbeelding

Vorige zomer:
Afbeelding

Ik rij eigenlijk maar weinig met hem tegenover jullie: 0 (met slecht weer) à 1-2 keer per week! En ik die vond dat 3 keer per week al veel was voor hem (ben misschien te veel gefocaliseerd om het feit dat hij niet meer van de jongste is!)

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 11:14

hey wat leuk Lachen Ik rijd shoquton(22 nu) juist bij om hem in conditie te houden op zijn oude dag. Ik kwam in september en toen was hij wat mager en heel kalm en rustig. Had een jaartje op de wei gestaan en echt een beetje "ingekakt"
Nu na een half jaartje rijden is hij fris als een hoentje, hij ziet er ook wel sportief uit met zijn geschoren vachtje. We (eigenaresse en ik) rijden puur recreatief maar zij rijd hem wel nog op zijn oude wedstrijdniveau (L2 zoiest) in de bak. Lekker lange buitenritjes doen hem erg goed en zijn conditie is met sprongen vooruit gegaan. Je kunt goed merken dat hij nu veel beter in zijn vel zit! Het is af en toe een mopperkont (als het regent is er niks mee te beginnen), heeft last van stalpoten achter en is ook getekent door zijn leeftijd. Op deze foto goed ze zien, naast zijn bles zit een grote grijze vlek (over zijn oog heen):
Afbeelding
Dat is een foto toen ik kwam. Van de winter (december denk ik) zag hij er zo uit:
Afbeelding
Hier kruiptie net achter mijn teugel, let daar maar niet op, de rest van de foto's was mislukt Boos!
Afbeelding
Helaas kan hij niet meer springen en is rechtsom galoperen wat moeilijk, hij heeft lang geleden een ernstige peesblessure gehad rechtsvoor.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 11:20

Mijn "oudje" is ongeveer 18, vind ik nog niet zo heel erg oud Knipoog
ze wordt nog bijna dagelijks gereden, is goed in conditie op dit moment!

ik rij met haar recreatief, dressuur, aangespannen en doe verder vrijheidsdressuur. aan het eind van de zomer rijden we als alles goed gaat een kennismakingsrit mee in de endurance Knipoog

Dit jaar heeft ze in haar zomervacht voor het eerst echt grijze billen Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 11:43

Dit is Uno, het paard van een vriendin van me:
Afbeelding
Hij is een beetje mijn verzorgpaard omdat ze er vanwege haar drukke werk weinig tijd voor heeft. Hij is een hengst van 27 jaar die nog aardig jong in de bol is. Er wordt 3 a 4 keer in de week mee gereden en dan rijden we stevig door. Hij is tuiger (v.Pygmalion) en hengst dus af en toe best heet en sterk. Ondanks zijn jaren is hij nog snel en soepel en komt aardig mee met mijn eigen paard van 12 jaar. Zijn conditie is wat minder (herstel na arbeid 15 minuten ipv 5 bij mijn eigen paard) maar niets weerhoudt hem van een stevige racepartij. Hij is grijs maar wijs Lachen