zadels die bijna altijd passen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

adnil

zadels die bijna altijd passen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 22:18

Ik las vanavond op een site van een online paardenshop dat de zadels op vandaag zo goed zijn dat ze in 99% van de gevallen goed liggen op elke paardenrug.. Verward Dit kan toch niet kloppen he?, lijkt net alsof je niet hoeft te weten wat voor boom je moet hebben....

Margreet

Re: zadels die bijna altijd passen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 22:25

Toch zijn er wel zadels die op heel veel paarden acceptabel/goed liggen eventueel met wat kleine aanpassingen, maar 99%? Nee, dat lijkt me te veel.
Ik heb een KN Symphonie met een medium boom en keilkussens, ik moet het eerste paard waarop hij écht beroerd ligt nog tegen komen (extreem gevormde paarden even buiten beschouwing gelaten), maar om nou te zeggen dat hij dús op allemaal past... Nee, dat niet. Zeker niet als je naar details gaat kijken.

adnil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 22:37

ja, dat dacht ik toch ook... Zoals het daar stond lijkt het dus dat je gewoon elk zadel kunt bestellen, past altijd... heel vreemd...

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 23:35

Lijkt me ook raar, er zijn immers zoveel paarden met problemen door slechtzittende zadels?! Een boom is gewoon een maat, die kan niet alle paarden passen. Maar misschien wel alle paarden van 1 type?? Zoals dat Fjorden/Tinkers/Hafjes altijd een brede boom nodig hebben...

Ik snap niet goed wat ze bedoelen met die site..

Boomloze zadels passen vaak wel op elk paard, al moeten ze zich wel vormen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 00:08

adnil schreef:
ja, dat dacht ik toch ook... Zoals het daar stond lijkt het dus dat je gewoon elk zadel kunt bestellen, past altijd... heel vreemd...

Allemaal woolly marketing, ze zullen een paar standaard bomen hebben die vaak wel passen maar dat percentage lijkt mij ook te hoog.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 06:33

Was het een site voor boomloze zadels misschien?

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 08:44

Een meisje bij mij op de manege heeft haar eigen zadel en rijdt daar ook steeds mee op verschillende paarden. Ook een beetje maf, alsof dat op elk paard past
99% lijkt me erg veel! Maak er dan 70% van ofzo.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 08:51

adnil schreef:
Ik las vanavond op een site van een online paardenshop dat de zadels op vandaag zo goed zijn dat ze in 99% van de gevallen goed liggen op elke paardenrug.. Verward Dit kan toch niet kloppen he?, lijkt net alsof je niet hoeft te weten wat voor boom je moet hebben....

Was dat soms de site van divoza? Daar heb ik me namelijk ook al over lopen verbazen Haha!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 08:51

Majo schreef:
Een meisje bij mij op de manege heeft haar eigen zadel en rijdt daar ook steeds mee op verschillende paarden. Ook een beetje maf, alsof dat op elk paard past
99% lijkt me erg veel! Maak er dan 70% van ofzo.

Dat had ik vroeger ook... er zijn zadels die op veel paarden passen, maar 99%?

adnil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 09:03

Ibbel schreef:
Was het een site voor boomloze zadels misschien?

Nee, voor gewone zadels Lachen

adnil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 09:06

wendytjeG schreef:
adnil schreef:

Was dat soms de site van divoza? Daar heb ik me namelijk ook al over lopen verbazen Haha!

Hoe bepaal ik de maat van mijn zadel:
De maat van een zadel wordt in de eerste instantie bepaald door de grote en het gewicht van de ruiter. De huidige generatie rijzadels hebben een dermate goede pasvorm dat deze in in 99% van de gevallen probleemloos op elk paard past.

Zo staat het er precies!! Het is op www.ruitersportoutlet.nl en dan ook nog in een advertentie van een zadelpasservice Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 09:10

Heb je een goed merkzadel, past dat op veel paarden redelijk goed.
Zo reed ik op een handelsstal veel paarden met hetzelfde zadel.
Omdat dit dan toch maar tijdelijk is, is redelijk passen vaak ook wel voldoende. En het elke keer te laten veranderen gaat simpelweg ook niet Lachen

Maar heb je een eigen paard, waar je van weet dat je die jaren gaat rijden, dan wil ik geen redelijk passend zadel, maar een goed passend.
En dat kan niet door het nooit aan te laten passen, dus wat die site daar beweerd kan niet.

adnil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 11:11

ja, inderdaad... dacht ik dus ook Ja .. Wel vreemd dat een zadelpasservice zo gaat adverteren...