Het wisselt bij Duvel per dag hoeveel hij moet lopen.
Hij loopt eigenlijk wel elke dag. Tegenwoordig loopt hij ook vaak 2x per dag onder het zadel, bijv. 's morgens een 3 kwartier dressuur met de eigenares (werkt hij niet overdreven hard, maar heeft wel lekker beweging) en dan ik 's middags nog dressuurtraining van ong. 3 kwartier, of een buitenrit van 1,5 uur of een uur springles...
Op de dagen dat ik alleen rijdt, probeer ik hem of 's morgens te rijden en dan 's middags nog buiten wandelen of fietsen of rijden, of 's morgens lekker een poos los en dan 's middags rijden.
Hij wordt eigenlijk wel elke dag minstens een uur gereden, maar niet perse een uur achter elkaar.
Soms ben ik ook wel eens fanatiek met hem bezig en trainen we ruim een uur achter elkaar, waarna hij dan nog lekker een half uurtje buiten wordt uitgestapt.
Hij doet het hier prima op, ik denk dat meer beweging alleen maar beter is dan minder en wij hebben niet de mogelijkheid om hem de hele dag op de wei te zetten. Als straks het weideseizoen op stal weer begint, staat hij er vaak 's morgens een uur in (ipv los in de bak), veel langer gaat niet, omdat de wei betrekkelijk klein is voor de hoeveelheid paarden die op stal staan en hij is altijd de zondebok die in elkaar wordt getrapt als het druk is, dus dan maar niet te lang erin met een zeer select gezelschap...
Als ik dan nog met hem 's middags aan de wandel ga, laat ik hem vaak ook nog een half uurtje of zo grazen langs de wegkanten, dus echt te klagen heeft meneer niet.