Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
felicity schreef:Past het zadel wel goed? Mijn paard deed dit ook heel erg bewegelijk met zijn hoofd knikkend enz. Heb nu een ander zadel wat beter past en hij doet het niet mee.
Denk alleen dat jij er weinig aan kan doen. Is natuurlijk een manege paard.
Gamier schreef:Aan zo paardje kan je persoonlijk weinig doen. Zo paardje heeft 1 ruiter nodig om dit probleem op te lossen. De oorzaak kan heel divers zijn van slecht passend zadel (vaak op de manage) tot rugklachten....
Monster schreef:Volgens mij rijd je haar niet aan de teugel, want ze kantelt haar hoofd, je hebt haar niet goed aan je been, en ze neemt je dus gewoon in de maling,
Ik denk dat je het beste met licht contact te gaan rijden (voorwaarts neerwaarts) Hoeken vraag je haar naar binnen te kijken, en veel op die rechter hand(dat is "blijkbaar" haar moeilijke kant) en anders eens een ander bitje proberen
mickeytje schreef:rubber kan juist tegen over gestelde werking hebben wat mensen denken,het kan gaan branden,ik zou gewoon eens een simpel trensje gebruiken.
gaan ze welleens naar de tandarts?
past het zadel?
mickeytje schreef:worden de tanden bijgehouden?
Gamier schreef:Mag ik vragen hoe oud het paardje is? Het kan ook liggen aan onervarenheid....
QtieLady schreef:in me onderschrift staat een topic met wat foto's van haar.
heb nog een foto waar je ziet dat ze duidelijk met der hoofd in de lucht loopt.. weet alleen niet of ik hier foto's mag plaatsen.
Tis vanzichzelf een erg drukke pony, geen rust in der kont. en je zou dus ook echt totaal niet zegge dat het een manegepony is.
mijn avater is zij dus ook
Gamier schreef:Het is ook moeilijk om dingen uit leggen aan de hand van woorden maar ik begrijp een beetje je probleem denk ik.....
Gamier kantelde zijn hoofd een beetje in draf een galop. Door je buitenhand iets hoger te houder dan je binnenhand vang je dit op. Bij Gamier hielp het ook om even met een Thiederman te rijden (ik ben geen voorstander van hulpteugels zonder deskundige begeleiding!!!). Hierdoor leerde hij weer dat nagevenlijk lopen veel beter en makkelijker is voor hem dan zijn "kop" er op te gooien (en voor mij minder vermoeiend) Ik moet er wel bij zeggen dat Gamier M2 getraint is en dat hij deze problemen pas kreeg na "rug"problemen.
Welke adviezen worden er gegeven tijdens de les?
Mr_Mikey schreef:Het probleem van de TS is niet over dat het paard aan de teugel/ nageeflijk loopt, maar ze vraagt tips hoe ze haar miss rustiger met haar hoofd kan krijgen..
maar zoals ik het leest protesteerd ze tegen je hand. Dat kan of door de druk komen, maar het kan ook aan het bit liggen.
Mischien kan je er eens een ander bitje in doen als dat mag.. Je kan het altijd proberen..
Maar je zegt als je met een lange teugel rijd ze het ook doet. Dan zou ik het eigenlijk niet weten.. weet je wel zeker dat het zadel echt goed past? Of maakt ze zich niet gewoon te druk om al die andere paarden. Ze valt toch graag aan en dan gooit ze die kop ook in de lucht ?
QtieLady schreef:Gamier schreef:Het is ook moeilijk om dingen uit leggen aan de hand van woorden maar ik begrijp een beetje je probleem denk ik.....
Gamier kantelde zijn hoofd een beetje in draf een galop. Door je buitenhand iets hoger te houder dan je binnenhand vang je dit op. Bij Gamier hielp het ook om even met een Thiederman te rijden (ik ben geen voorstander van hulpteugels zonder deskundige begeleiding!!!). Hierdoor leerde hij weer dat nagevenlijk lopen veel beter en makkelijker is voor hem dan zijn "kop" er op te gooien (en voor mij minder vermoeiend) Ik moet er wel bij zeggen dat Gamier M2 getraint is en dat hij deze problemen pas kreeg na "rug"problemen.
Welke adviezen worden er gegeven tijdens de les?
in de les begin ik altijd eerst met na geefelijk te rijden. ik rij haar altidj eerst lekker laag en dan pak ik haar rustig aan op.
er wordt mij gezegt dat ik haar goed aan me been moet houde en zodra ze met haar hoofd wil schudde , moet ik haar wat extra been geven, zoals jij zegt dat je je butienhad iets hoger houd, dat doe ik ook, maar ze doet gewoon soms zo raar. je meot het gezien hebbe. ze maakt van die rare schokjes
QtieLady schreef:kantelen doet ze soms aan de teugel..
maar het probleem is ut schudde. en ze maakt van die schok beweginge. net alsof ze ni helemaal 100 is![]()
dit doet ze al vanaf het begin dat ze hier is eigeljk
zodra je wat van der vraagt doet ze dat.
wat de eigenaar er van vind weet ik ni precies. zijn wat oudere mensen en die houde zich daar ni mee bezig. de gene die mij lesgeeft gaat daar meer over..
wat zij ervan vin.. ze snapt ook ni waarom ze zo schudt met haar hoofd.
ze probeerd me zo veel mogelijk te helpe en heb ook vaak prive les van der.. en dan gaat het stukke beter. laats had ik prive les en toen liep ze de sterre van de hemel gewoon!!