Huifkar ritten, kan ik dit vragen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Is dit een goede prijs?

Ja
13 (92%)
Nee
Geen stemmen
Anders..
1 (7%)

Totaal aantal stemmen: 14

Mariska_28

Huifkar ritten, kan ik dit vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 18:50

Ik heb na lang wikken en wegen de knoop doorgehakt. Ik ga dit jaar met de paarden tegen betaling huifkarritten door het bos maken. Alleen de prijs.. lastig...

Ik ga met deze wagen rijden:
Afbeelding
Afbeelding

en er kunnen dus ongeveer 6 personen op (1 gezin).

Nou zat ik zelf te denken aan 25 euro voor het 1e uur, en 15 euro voor het 2 en verdere uren..
Wat denken jullie? Is dat een beetje een reeele prijs?

Anoniem

Re: Huifkar ritten, kan ik dit vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 19:00

Je hebt er geen huif op? Vraag me namelijk af of het niet te warm voor je gasten gaat zijn zo. Of is het allemaal een dicht en koel bos?

€25,- vind ik persoonlijk voor 1 uur aardig wat. Je zegt ook dat het dan €15,- extra wordt voor het volgende uur, wordt dit dan pér volgende uur, of is dat gelijk voor 2 of 3 of 4 uur meer?

Enfin, je zal dit wel gebaseerd hebben op bestaande prijzen van huifkartochten, maar mij klinkt het rijkelijk veel in de oren...

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 19:09

nee zit geen huif op, maar is inderdaad dicht bos met af en toe een stuk heide. Ik heb inderdaad al op internet lopen zoeken naar prijzen, en dit is goedkoper dan wat ik gevonden heb. Het is natuurlijk wel voor de hele kar, dus als het 6 personen zijn betalen ze omgerekend maar 4 euro per persoon voor een heel uur. Die 15 euro is dan per uur, dus een hele middag met de wagen (4 uur) is dan 70 euro bijvoorbeeld.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 19:27

Ik heb ook totaal geen verstand van prijzen als het gaat om huifkartochten.
Als leek zou ik denken dat 25 euro/uur vrij veel is en dat een uur rijden vrij kort is Knipoog
Je hebt waarschijnlijk best wat werk aan het inspannen van de paarden en aan de voorbereidingen?
Mijn eerste ingeving is om de minimale duur van de rit wat langer te maken, bijv. 30 euro voor anderhalf uur en dan bijv. 5 euro extra per half uur.

Wel een heel leuk idee trouwens Ja
Je hebt ook een heel mooi span paarden, ik kan me heel goed voorstellen dat je daar wat meer mee wilt doen Knipoog

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 19:29

Het eerste wat in me op kwam was 25 euro en dat is ook de prijs die je zelf in je hoofd had. Ik vind dat een nette prijs. Veel succes, het ziet er leuk uit!

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 19:37

Ik zou idd doen wat Oscar zegt. De duur iets langer maken, zodat het meer lijkt.
De uren die er dan bij komen, kan je rond de € 5,- - € 10,- vragen

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 19:56

vind ik een hele redelijke prijs hoor!
je kan ook kostprijs plus een winstpercentage rekenen..
de mensen betalen het toch wel denk ik..
maar dit is een leuke prijs, en zo kunnen de mensen die een goedkope vakantiedag hadden gepland hartstikke leuk weg met het hele gezin!!!

heel veel succes ermee!!!

groetjes loveblacky

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 21:16

Wat dachten jullie dan van zoiets?
Afbeelding
Duidelijk? En de prijzen zo beter?

Het is zo lastig er een prijs aan te hangen, omdat het een hobby is..

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 21:40

Ziet er leuk uit hoor, en ik denk dat die prijs helemaal niet zo gek is Haha!

Een opmerking... (ik ben misschien een pietlut hoor) maar in je advertentie schrijf je: 'Deze wordt getrokken door een prachtige bonte Ierse Tinker,...'
Ik zie er 2? Twee prachtige bonte Ierse Tinkers! Pling

succes ermee hoor. OK dan!

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 21:55

Waar ik ooit een huifkarrit heb meegedaan vroegen ze voor 2 uur + picknick € 10,- per persoon. Geloof ik.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 22:01

p.p. x 6 = kassa mariska... met je prijzen zit je dus niet raar nee Lachen

ik vind het ook een heel erg leuk idee, dit gaat vast wel lopen

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 22:03

Trouwens... een uur lijkt me genoeg als start...
Vooral kleine kinderen vinden het na een tijdje wel leuk geweest, dus als je een beetje op gezinnen uitbent is het wel handig als je ook ritten van een uurtje hebt.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 06:24

Wat een leuk idee. De prijs vind ik niet te hoog.

In de advertentie (ik ben ook zo'n pietlut) zou ik wel je achternaam vermelden. Ik kan me voorstellen dat je voor de bokt-versie die hebt weggelaten.

Het komt betrouwbaarder over als mensen hun identiteit vrijgeven, dus hun hel;e naam vermelden. Het spreekt ook gemakkelijker als je het er met andere mensen over hebt... (Bij wie heb je zo'n leuke huifkarrit gemaakt?...Eh bij Mariska... Verward Mariska Wie? Ja ehhh dat weet ik niet hoor).

Startplaats/eindpunt vermelden (adres) is ook een goed idee.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 06:53

als je geen huif op je wagen hebt, zou ik het ook geen huifkartocht noemen, dat wekt valse verwachtingen! Platte wagen-tocht of zoiets, of boerenwagen....

Citaat:
dat een uur rijden vrij kort is

een uur is erg lang op zo'n kar, je zit niet comfortable en je wordt flink door elkaar geschud. Ik heb enige ervaring, want ik hen 4 jaar bij een bedrijf gewerkt dat niet anders doet dan met 5 wagen huifwagentochten rijden, van 's morgens vroeg tot 's avonds laat.

Je kan de prijzen alleen niet vergelijken omdat zij rijden met professionele huifwagens, met huif, verwarming en voor de gasten redelijk comf. zitbanken. Zij werken ook in samenwerking met een partycentrum zodat een huifwagentocht in een arrangement zit
Vergeet ook niet dat je een speciale verzekering moet afsluiten, of daar duidelijk iets over op papier moet zetten, dat aanwijzingen van de koetsier en de grooms t.a.t. stipt moeten worden opgevolgd en dat ongelukken bij het niet opvolgen ervan voor eigen risicio zijn.Je wilt niet weten wat mensen doen voor stomme dingen, wij zijn wel eens een passagier "verloren" die halsbrekende toeren uithaalde zelfs na uitdrukkelijk verzoek van ons om gewoon te gaan zitten. passagier gewond, naar het ziekenhuis, heel gedoe en vergeet je goede naam niet in zo'n geval....

Hoe het juridisch zit als de zaak aan de hol gaat en er echte ongelukken gebeuren, weet ik niet, maar wel een aandachtspunt denk ik.

Beetje pessimistische verhaal misschien, maar je kan het maar beter dichtgetimmerd hebben!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 07:08

Ik vind de naam 'huifkarritten' ook wel verwarrend. De kar heeft toch geen echte huif? Wel een leuke span trouwens!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 07:55

smurf schreef:
als je geen huif op je wagen hebt, zou ik het ook geen huifkartocht noemen, dat wekt valse verwachtingen! Platte wagen-tocht of zoiets, of boerenwagen....

In het opzetje van een advertentie heb ik inderdaad bij toeval al helemaal dat woord niet gebruikt, maar inderdaad wel iets om aan te denken

smurf schreef:
Citaat:
dat een uur rijden vrij kort is

een uur is erg lang op zo'n kar, je zit niet comfortable en je wordt flink door elkaar geschud. Ik heb enige ervaring, want ik hen 4 jaar bij een bedrijf gewerkt dat niet anders doet dan met 5 wagen huifwagentochten rijden, van 's morgens vroeg tot 's avonds laat.

Deze wagen is wel super geveerd, en heb er al vaker met mensen op gereden en geen klachten gehoord.

smurf schreef:
Je kan de prijzen alleen niet vergelijken omdat zij rijden met professionele huifwagens, met huif, verwarming en voor de gasten redelijk comf. zitbanken. Zij werken ook in samenwerking met een partycentrum zodat een huifwagentocht in een arrangement zit
Vergeet ook niet dat je een speciale verzekering moet afsluiten, of daar duidelijk iets over op papier moet zetten, dat aanwijzingen van de koetsier en de grooms t.a.t. stipt moeten worden opgevolgd en dat ongelukken bij het niet opvolgen ervan voor eigen risicio zijn.Je wilt niet weten wat mensen doen voor stomme dingen, wij zijn wel eens een passagier "verloren" die halsbrekende toeren uithaalde zelfs na uitdrukkelijk verzoek van ons om gewoon te gaan zitten. passagier gewond, naar het ziekenhuis, heel gedoe en vergeet je goede naam niet in zo'n geval....

Hoe het juridisch zit als de zaak aan de hol gaat en er echte ongelukken gebeuren, weet ik niet, maar wel een aandachtspunt denk ik.

Beetje pessimistische verhaal misschien, maar je kan het maar beter dichtgetimmerd hebben!

Het juridische deel heb ik goed voor elkaar, heb er een extra verzekering voor afgesloten. Of de prijs zo goed is merk ik natuurlijk pas echt als ik ermee de boer op ga, en er wel of niet reacties komen. Het voordeel van mijn manier is wel dat een gezin de kar voor zichzelf alleen heeft, en bij de grote huifkarbedrijven zit je vaak met vele andere op de wagen. Ze huren nu als het ware mij en de paarden, en kunnen zelf kiezen hoe en wat.

Bedankt voor je reactie!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 07:56

PeruaansePas schreef:
Wat een leuk idee. De prijs vind ik niet te hoog.

In de advertentie (ik ben ook zo'n pietlut) zou ik wel je achternaam vermelden. Ik kan me voorstellen dat je voor de bokt-versie die hebt weggelaten.

Het komt betrouwbaarder over als mensen hun identiteit vrijgeven, dus hun hel;e naam vermelden. Het spreekt ook gemakkelijker als je het er met andere mensen over hebt... (Bij wie heb je zo'n leuke huifkarrit gemaakt?...Eh bij Mariska... Verward Mariska Wie? Ja ehhh dat weet ik niet hoor).

Startplaats/eindpunt vermelden (adres) is ook een goed idee.
Goede ideeen, bedankt!!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 08:41

Leuke advertentie, goede tips Knipoog
Weet je waar ik nog aan zat te denken: is het misschien een idee om tegen meerprijs/op aanvraag ook een picknick aan te bieden?
Als je dan toch op de commerciele toer gaat, dan kun je er misschien nog wel meer uithalen Knipoog

carlatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 08:49

hoi,

Ik vind advertentie heel duidelijk maar ik zou een andere foto gebruiken
want op deze foto heb je volgens mij nogal last van de vliegen of niet ?
Mensen die een beetje van paarden weten gaan gelijk denken:
maar dan wordt ik helemaal lek gestoken nou dat doe ik niet hoor.

Niet kritisch bedoeld hoor.

gtroeten

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 15:02

Die broodjes is inderdaad een idee, maar wel een hoop werk extra ook.. Allemaal soorten beleg regelen enzo..

En ik snap inderdaad dat het op die foto lijkt dat ik een vlieg wegjaag, maar in werkelijkheid wijs ik met mijn zweep een orchidee aan die naast de kar stond.

En zo als het er nu uitziet vind iedereen de prijs wel redelijk?? Haha!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 15:59

Ik vind de prijs wel redelijk, ik zou voor een andere foto gaan, het is net alsof je eraf valt Knipoog

Ik ken echt helemaal de bossen van Exloo niet, maar is er niet een soort "stop" zoals een pannenkoekenhuis waar je bijv. met de eigenaar een leuke afspraak (korting?) kan maken?
Zodat je dus ipv. een picnic een tussenstop in een leuk tokootje kan maken ofzo?
Of dan kan je op deze manier een totaalprijs maken...

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 16:02

Dit zijn de prijzen van de huifkarverhuur bij ons op de manege:
''We beschikken over verschillende huifkarren, welke in maat verschillen:

Grote huifkar: maximaal 25 personen per 2 uur € 145,--

Middenkar: maximaal 20 personen per 2 uur € 120,--

Kleine huifkar: maximaal 15 personen per 2 uur € 100,--''

Ik vind 25 euro niet zo duur, als je bijvoorbeeld kijkt wat je moet betalen voor het zwembad met zes personen.. Dat is ook een leuk dagje uit.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 14:34

bedankt voor de tips tot nu toe..

Ik zal dit weekeind eens even gaan rijden in het bos, kijken hoe lang en ver je kan komen in een uur, en 1,5 uur.

Helaas is er geen plek in het bos waar iets van een eettent zit. Bedoelen jullie dat ik dan een zak maak met voor elk een krentenbol, een bol kaas, een bol ham een appel en wat drinken ofzo? Want dat zou wel kunnen. Ik zat zelf aan een echte lunch te denken (verse broodjes en apart daarvan diverse soorten beleg en dat mensen zelf smeren) maar dat is denk ik een boel werk en investering voor weinig..

Zoals het er allemaal nu uitziet wordt het dus denk ik
- 1,5 uur voor 30 euro
- 6 euro voor elk half uur langer
- lunchpakket (een vers bolletje met kaas, vers bolletje met ham, een krentenbol, een appel en een blikje drinken) voor 3,50 euro per persoon? (wel goede prijs denk ik?)

vinden jullie er van? Allemaal wel redelijke prijzen zo?

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 16:11

Ik vind de prijzen zeker niet duur, zeker dat lunchpakket niet.
Ik neem aan dat de prijzen voor de hele kar zijn dan hè en niet per persoon.
Je advertentie ziet er zo ook al heel leuk aan.
Ik denk dat je zeker in het voordeel bent doordat je zegmaar 1 gezin meeneemt.
Mensen krijgen dan toch meer een 'band' en dan heb je vaak weer meer reclame.

Verder zeg ik alleen nog: Gaaf idee!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 22:54