waterdichte deken wassen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

miekedar

waterdichte deken wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 18:20

Hoe doen jullie het? Zelf of laten doen? Wat kost het dan? ALs je het zelf doet met welk wasmiddel? SPuit je het achteraf terug in om te dichten?

haf_jessie

Re: waterdichte deken wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 19:09

Ik heb mijn waterdichte bucas een keert laten wassen,bij een wasserij. Ze wassen hem dan met spul voor regenjassen ook. Hij was daarna nog prima waterdicht

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 19:40

ze raden mij sterk af *bij de divoza* om waterdichte dekens te wassen in de wasmachine, ze zeiden dat je t beste ze gewoon kan schoonmaken met een sopje. Je hebt wasmiddel om ze waterdicht te houden, te verkrijgen bij divoza *en andere ruitersportzaken denk k*

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 19:55

Mijn vader spuit ze af met de hogedrukspuit, zijn nog steeds waterdicht nu. Al heeft hij er nog nooit een hele dag mee in de stromende regen gestaan dus of ie t dan houd weet ik niet.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 22:50

De Rambo's van mij gaan naar de stomerij. Wat ze doen: geen idee, maar ik meld erbij dat het waterdichte dekens zijn en ik krijg ze brandschoon terug. Heb ze nu voor het 7e jaar en ze zijn nog steeds goed waterdicht.

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 23:04

als je deken 100% waterDICHT is, is de stof zelf waterdicht (bv ballistic nylon) wassen verandert daar niets aan, en zo'n deken moet je ook zeker niet met spul behandelen wat waterafstotend is.

als je deken waterAFSTOTEND is, kan het wel zijn dat deze behandeld is om hem waterafstotend te krijgen. Als je hem wast gaat deze laag eraf, en die moet je er dan weer opnieuw op doen na het wassen.

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 23:12

Ik heb hierover ook de Hyporama gebeld en de Hypo de Veluwe. Beide met verschillende antwoorden. Volgens de Hyporama moet je ze nooit zelf wassen, gewoon laten doen bij de stomerij, en van speciale shampo had ze nog nooit gehoord. En volgens de Hypo de Veluwe kon je hem ook met waterdicht spul van bv de drogist wassen, hun hadden daar zelf niets voor, of naar de stomerij brengen dan. Maarja ken hier geen stomerij die een paardendeken wil wassen.

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 23:14

Staat trouwens ook een stuk over in het BIT van deze maand, heb nog geen tijd gehad omdat te lezen, maar daar stond dacht ik ook iets in over het gewoon met een sopje wassen.

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 23:40

Carolien007 schreef:
Staat trouwens ook een stuk over in het BIT van deze maand, heb nog geen tijd gehad omdat te lezen, maar daar stond dacht ik ook iets in over het gewoon met een sopje wassen.

http://home.planet.nl/~abbin017/pony8.htm
kwam net deze link tegen, hier staan producten waarmee je een deken waterdicht kunt maken/houden.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 07:30

Ik breng hem dit jaar voor het eerst naar Mr.ed!
Ben benieuwd...hoor er goede verhalen over.

miekedar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 07:31

Ik denk dat ik ze zelf ga wassen met een speciaal product want afspuiten zal niet goed gaan denk ik. Ze stinkt geweldig. Ik had een Bucas all-in-one tweedehands gekocht op de marktplaats. Ze is ongewassen toegekomen, ik heb ze zo even op mijn paardje gelegd maar er zit dus een geur in van een ander paard en de andere paarden in de wei roken duidelijk een nieuwkomer en zijn mijn schatje echt komen lastig vallen. Ik moet dus echt de geur van het ander paard eruit krijgen.
In België vind je weinig stomerijen die zo'n dekens wassen. Misschien ga ik eens bij een paardenwinkel prutsmutsen en hebben die zo'n wasdienst.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 08:38

Patoucha schreef:
als je deken 100% waterDICHT is, is de stof zelf waterdicht (bv ballistic nylon) wassen verandert daar niets aan, en zo'n deken moet je ook zeker niet met spul behandelen wat waterafstotend is.

als je deken waterAFSTOTEND is, kan het wel zijn dat deze behandeld is om hem waterafstotend te krijgen. Als je hem wast gaat deze laag eraf, en die moet je er dan weer opnieuw op doen na het wassen.

volgens mij heb je daar helemaal gelijk in! Als ik mijn regenjas in de was doe, is ie immers ook nog waterdicht daarna...doe ik mijn wax-jas in de was, dan moet ik 'm opnieuw waxen!

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 09:46

Ik heb mijn waterdichte deken naar Divoza gebracht om te laten wassen, dat kostte €13,50 en hij is nog steeds waterdicht.