meer mensen met pech?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pastel

meer mensen met pech?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 13:51

vraag me af of er meer mensen pech hebben met de keuze van een paard.

en daar bedoel ik eigenlijk mee dat er geen klik is met het paard.
pastel was ik helemaal gek op maar dat ging totaal niet met me vriend en bovendien bleek ze heel anders te zijn als dat we haar hadden leren kennen.
nivonne een schat van een beest gaat redelijk goed met arie maar mij moet ze gewoon niet Huilen

hebben er meer mensen ervaring voordat ze eindelijk een paard hadden die wel bij hun past?

Tienn

Re: meer mensen met pech?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 14:02

Ik heb wel een beetje Pech met mijn haflingermerrie ja,,

Toen ik dr ging bekijken en rijden was ze super lief maar bij mij thuis was dat wel anders.
Trappen bijten stijgeren, Nu is dat wel over opzich en gaat het wel goed.

Met de 'klik' heb ik niet echt pech maar meer met de ziektes die ze allemaal wel niet gehad heeft,

Ringworm, iets met dr benen, wat aan dr ogen, stofallergie, ontstoken luchtwegen, pus in dr longzakken en nu heeft ze weer 2 bulten waar nu over uit gezocht word of het kwaadaardig is Scheve mond

Ik hoop dat het niks is en het dan eens over is met die dingen Haha!

Verder ben ik wel blij met haar, zolang de ziektes maar ophouden Knipoog

findi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 14:06

ik heb een jaar geleden een groen paardje gekocht en ik krijg dat beest nog altijd niet mee op straat, ze word nerveus en dan valt er niks meer mee te beginnen.
ik ga zo graag gaan wandelen snik snik

_Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 14:52

hhuuhh, genoeg!! Naja, ik dan niet, maar voor diegene voor wie ik het paardje rijd!

De shet ging eruit, ze was echt te groot en ze kreeg een goede pony waar ze nog een tijdje op door kon rijden. En een pony met wedstrijdambitie... ze had nog een a/b pony staan die super kon lopen (reed ik dan ook op).

Naja, eerste pony was verschrikkelijk lief in het begin.. ging ook keigoed! Totdat de pony het op zn heupen kreeg, niet meer te stoppen. Dus vorige eigenaresse erbij gehaald en zij erop gereden. Toen snapte we hoe het kwam: de vorige eigenaresse trok zo hard ze kon pony in de krul.. en ja toen wilde hij wel luisteren!
Zo willen wij niet rijden, en meisje durfde er ook niet zo goed meer op, dus pony verkocht.

Toen kwam Sieg, een keileuk ding, maar na een tijdje stopte hij gewoon met lopen bij haar. Bij mij ging alles nog goed, dus de klik was er duidelijk niet Knipoog Bloos
Toen de volgende pony, ging super goed. Totdat hij kreupel ging lopen..... vergroeiing in zijn hoef en kon nooit meer wedstrijden lopen ofzowiets.. alleen rustige buitenritjes.. en tja dat wilde ze echt niet!

Toen kwam de huidige pony en dat gaat gelukkig nog wel goed! Maar de ab pony ging weg omdat ze daar ook te groot voor werd en toen kwam er een fjordje! Ging met haar helemaal niet goed: stilstaan en bokken, terwijl ik er zo mee wegreed (een paar probleempjes daargelaten Haha! Knipoog )
Nu hebben we dan een leuke pony en ik ben benieuwd hoe dit gaat worden. Tot nu toe gaat het super en de wedstrijdjes staan ook gepland!

Ik heb ook nog een ander diertje bijgereden en ook daar klikte het niet met de eigenaresse, en na een paar keer er hard afgelazerd te zijn is die dan ook verkocht!

Dus.. aardig wat meegemaakt.. maar het was uiteindelijk wel beter voor de paardjes!