Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

...hmmmm...
Aaah das dan wel sneu voor het visje 
ellepel schreef:ja maar, als dat water erg warm word en dus de zuurstof eruit trekt stikken die vissen toch?
wij deden er altijd van die plantjes uit de sloot in, van die zuurstof planten, die je ook wel in t aquarium ziet.die zuiveren t water ook ( zeggen ze)
. Die van mij zou of nooit meer wat drinken, óf een hapje goudvis proberen.. paars schreef:Ze leven volgens mij van de algen uit het water: ze houden het water dus schoon en je hoeft ze verder niet bij te voeren (niet meteen 10 goudvissen erin gooien, maar begin met 2 en kijk wat er gebeurt; hangt af van de hoeveelheid alg in het water).

Haha ik heb geen idee wat de merrie's zouden doen maar de veulen zouden wel eens kunnen denken dat ze er voor hun speelplezier in zijn gestopt en net zolang zullen mieren om ze te pakken. Arme visjes en ik maar weer nieuwe halen zeker
Kyona schreef:Is dit geen 1 april grap?
Lijkt mij wat lastig: of je moet een soort vijvertje hebben. Zou toch sneu zijn als ze droog komen te staan of per ongeluk ingeslikt worden...
Tinkelbel schreef:En hoe voer je die vissen dan?
Ghehehe

Riëtte schreef:Elke woensdag staat er een bladzij met alleen paarden-artikelen bij ons in de krant. Nu was er een boekbeschrijving bij (gaat over voeding en weidegang, weet de titel niet zo 1-2-3 meer). de schrijfster had als tip gegeven om 's zomers de waterbak schoon te houden: er een paar goudvissen in laten zwemmen.
Kennen jullie deze tip? Zou een doorsnee paard wel water willen drinken met levende vissen erin? Op zich zit er natuurlijk wel wat in, die vissen ruimen alle vliegen die in het water verdrinken op... mischien ook wel algen??
Ben benieuwd naar reacties!
Gatver, vissen maken een zooi. Nu is een gemiddelde waterbak wel veel groten dan een aquarium maarja. Visvoer stinkt ook.