Wie kent de Lage Vuursche?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mendi

Wie kent de Lage Vuursche?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 12:17

Hoi,
Morgen ga ik een ritje maken op de Lage Vuursche, gewoon voor de fun en omdat het weer eens wat anders is dan waar ik nu altijd buiten rij. Maar ik ken het daar totaal niet. Wie weet er een mooi stuk om te gaan rijden? Ik heb een kaart, dus kan het daar vast op vinden. En wat is een beetje een geschikt punt om de trailer neer te zetten? Bij een restaurant (voor de sanitaire stop!) maar niet tussen busladingen toeristen...
Alvast bedankt, ben benieuwd!

Antheman

Re: Wie kent de Lage Vuursche?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 12:29

-Het is nogal groot!

Zou echt even proberen een kaart te bemachtigen hoor!

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 12:36

Hoi, ik heb al een kaart hoor! Maar wat je zegt: het is nogal groot. Ken je het wel daar? Is het mooi daar? (stomme vraag natuurlijk...).
En heb je eigenlijk een ruiterbewijs nodig?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 12:55

Nandoman schreef:
Hoi, ik heb al een kaart hoor! Maar wat je zegt: het is nogal groot. Ken je het wel daar? Is het mooi daar? (stomme vraag natuurlijk...).
En heb je eigenlijk een ruiterbewijs nodig?

ik ken het ja, en het is mooi!

Geen ruiterbewijs nodig!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 14:28

Op de lage vuurche kun ja lange ritten maken en ondeweg zijn er verschillende restaurantjes waar je zelf iets kunt gaan drinken en je paard even weg kunt zetten. Misschien is het mogelijk daar ergens ook een trailer kwijt te kunnen. Misschien bij een manege in de buurt??

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 14:44

De grote weg naar de Lage Vuursche loopt zo het bos in.
Daar kun je makkelijk je trailer kwijt!

Kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 21:23

Om te mogen rijden in de Lage Vuursche heb je zeker een penning nodig!!!! (ik ben er nog nooit een boswachter tegen gekomen maar toch, verplicht is verplicht)

Lage Vuursche is inderdaad 1 lange straat, als je de bordjes naar de midgetbaan blijft volgen kom je op een hele grote parkeerplaats waar je met gemak je trailer kwijt kunt. Even een straatje oversteken en je bent in het bos!
Het is een super omgeving. Let er wel op dat je een aantal keer van je paard moet om hekken te openen ivm wildroosters en er lopen wilde koeien (niet elk paard reageerd er even sociaal op)

Maar in ieder geval veel plezier!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 21:28

Er zijn grote stukken op de vuursche gewoon van Staatsbos en daar heb je geen penning voor nodig.

tussen de koeien door enzo, heb je wel een penning nodig!

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 20:27

Vandaag ben ik dus gaan rijden op de Lage Vuursche en in één woord: fantastisch!!! Kwijl Ik, mijn mederuiter en onze paarden hebben reuze genoten en heerlijk gereden in prachtige bossen. We hebben de trailer bij Restaurant Kievitsdal gezet (heet dat zo?) en vandaar de bossen in gereden.
Op een gegeven moment moesten we een stukje langs een hele drukke weg stappen, wat wel vervelend was en we zijn zo snel mogelijk weer het bos in gedoken, alleen zaten we toen op een fiets/wandelpad Bloos Gelukkig niemand tegen gekomen die ons op de vingers tikte Haha!
Dat pad slingerde door een stuk hei met witte koeien, erg mooi en een prachtig pad om een lekker galopje te doen Haha! Nadat we het ruiterpad weer gevonden hadden hebben we nog een lekker stuk gereden, in totaal bijna 2 uur weggeweest.
Onderweg zagen we wel bordjes dat je een penning nodig had om er te mogen rijden, maar ja, dat wist ik niet van te voren. Al die regeltjes in Nederland... Maar we komen zeker nog een keertje terug Ja
Bedankt allemaal voor jullie tips!!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 20:33

Leuk dat je ons dat nog even laat weten Nandoman!