Poetsen fijn??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eleonora

Poetsen fijn??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 11:52

Wij hebben sinds kort een paard en nou heb ik een probleem; tijdens het poetsen probeert hij mij de hele tijd te bijten,vooral als ik zijn borst,rug en buik doe.Op zijn kont en aan zijn achterbenen laat hij mij wel met rust omdat hij dan niet bij mij kan komen denk ik.Hij gooit zijn hoofd heel hard mijn kant op en doet niks anders dan bijten,en ik kan hem dan wel straffen,maar het helpt niks.Ik heb hem ook al beloont wanneer hij niks doet,maar dat werkt ook maar een paar seconde.
Ik word zo op deze manier wel bang voor hem eerlijk gezegd.
Heeft iemand ook zo n paard met gebruiksaanwijzing? }>

Anoniem

Re: Poetsen fijn??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 11:55

wil hij echt gericht bijten of wil hij terugpoetsen? deed hij dit al langer of sinds kort? misschien heeft hij pijn ergens of hij vertrouwd je nog niet genoeg om je in zijn 'terrirorium' toe te laten. er zijn paarden die dat hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 11:57

misschien een tip: ga eens met hem freestylen! dit versterkt de band tussen mens en paard! begin met kleine oefeningen zoals volgen enz.

je zult zien, hij gaat je echt na een paar weken vertrouwen!

veel succes!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 11:58

zachtere borstel gaan gebruiken, mijn pony is ook erg gevoelig op zijn borst, en op zijn buik achter de singel, ik houd er gewoon rekening mee dat hij daar wat gevoeliger is en dan gaat t wel goed,

ohw jaa, is natuurlijk wel verschil he? een paar dat mee wil poetsen vind het juist fijn als je op die plek poetst, maar afleren is dan toch beter, niet gaan slaan, maar gewoon zijn hoofd wegduwen.

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 12:00

Ik rijd een arabier, erg gevoelig beestje en die houd dus ook absoluut niet van poetsen. Ze kan dan soms ook erg kwaad worden.
Op haar gevoelige plekken (rug en buik) poets ik heel rustig en zachtjes. Meestal maak ik de poetsbeurt niet te lang. Ik laat haar tijdens het poetsen eten, zodat het met een leuke gebeurtenis samenhangt.
Maar jouw paard reageert dan wel extreem, dat hij zn hoofd hard naar je toe gooit. Misschien kun je de dierenarts er even naar laten kijken? Het zou natuurlijk kunnen dat hij echt ergens last van heeft.
Of, nog makkelijker, contact opnemen met de oude eigenaar, vragen of hij dit altijd al doet, hoe zij hem poetsen, wat je er tegen kunt doen, etf.
Succes ermee!

eleonora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 12:53

Is er een site waar oefeningen van freestylen staan? Dromen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 13:00

Is het echt kwaad bedoelt? Mijn paard bijt ook wel eens, maar dat doet hij om te spelen. Hij pakt dan mijn jas. Of hij wil mij terug krabben, dan hang ik een handdoek op en gaat hij daarin bijten.
Misschien helpt het om een hooinet op te hangen, dan heeft hij afleiding

eleonora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 13:03

Ja, een hooinet zou ook wel kunnen helpen.Hij bijt ook in zijn halstertouw en de tralies maar het liefst in mij. Vingers aflikken