iemand ervaring met speciale kruiden voor drukke paarden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chrissetje

iemand ervaring met speciale kruiden voor drukke paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 09:57

ik kan mijn pony bijna niet meer aan
de ene keer is ze zo braaf als wat,en de andere keer heb je een bom onder je die niet eens wilt stappen of fatsoenlijk kan draven Scheve mond
het rare is,ze blijft alle oefeningen gewoon goed doen(wijken,schouderbinnenwaarts,enz..) alleen in een hoger tempo,wat best irritant is om goed uit te zitten.
en zelfs onder het niet-rijden is ze druk.

helpen die kruiden en poedertjes werkelijk om je paard rustiger te krijgen? of werkt het totáál niet?

elady

Re: iemand ervaring met speciale kruiden voor drukke paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 10:08

Wat krijgt ze qua voer?
sportbrok?
haver?
muesli?

Ik zou eerst kijken of je het haver (als ze dat krijgt), kan halveren en kijken hoe dat gaat. Je kunt misschien ook even longeren voor het rijden.
Heeft ze dit altijd of alleen in de lente (lente in d'r koppiej)?

Chrissetje

Re: iemand ervaring met speciale kruiden voor drukke paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 10:12

elady schreef:
Wat krijgt ze qua voer?
sportbrok?
haver?
muesli?

Ik zou eerst kijken of je het haver (als ze dat krijgt), kan halveren en kijken hoe dat gaat. Je kunt misschien ook even longeren voor het rijden.
Heeft ze dit altijd of alleen in de lente (lente in d'r koppiej)?

s'morgens: halve schep kruiden musli + hooi
s'avonds: schep zemelen + 1/4 basisbrok + hooi
ze krijgt al speciaal geen kuil en maisvlokken zoals de andere paarden op stal Clown
in dit voer zitten niet echt veel eiwitten

longeren voor het rijden helpt ook niet Scheve mond al longeer je bij wijze van een halfuur,is ze nog niet moe te krijgen Scheve mond
ze krijgt ook elke dag flink beweging dus daar kan het ook niet echt aan liggen Scheve mond

ze heeft dit eigenlijk altijd gedaan,dus het zal niet echt iets met de lente te maken hebben Haha!