Punten/proppen/kalkoenen/noppen/stiften

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Concorde

Punten/proppen/kalkoenen/noppen/stiften

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 21:51

Nou, jullie weten iig wat ik bedoel Tong uitsteken

Is het een probleem om een paard alleen vóór op ijzers te hebben, en 'm dan als je op gras moet rijden dus alleen voor stiften in te draaien?

Enne, hebben jullie een richtlijn van welk 'model' jullie wanneer gebruiken?
Lange/korte/puntjes/blokjes

En heeft het zin om duurdere met 'wideapunt' te kopen?

Overige handige tips?

Ik kan wel stiften indraaien, maar daar is ook alles mee gezegd- vorige paard had geen ijzers. Clown

sandra1977

Re: Punten/proppen/kalkoenen/noppen/stiften

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 23:13

Ik heb mijn paard alleen voor op ijzers staan en draai dus ook alleen voor kalkoenen in...
Ik heb een beetje puntige kalkoenen die ongeveer 1 tot 1,5 cm lang zijn (geloof ik, gebruik ze niet zo vaak)
Je hebt idd verschillende lengtes voor verschillende ondergronden, gras, zand etc.

Ik weet niet of het een 'probleem' is als je ze alleen voor op ijzers hebt staan, mijn smid heeft hier in ieder geval nog nooit geen opmerking over gemaakt dat ik hem beter vierkant op ijzers kan zetten dus ga er vanuit dat de kalkoenen ook in maar 2 ijzers hun werk wel doen...

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 07:55

Mijn paard staat vierkant op ijzers en ik heb in de zomer wel schroefgaten in mijn ijzers, maar het is maar heel zelden gebeurd dat ik hem op gras met schroeven heb gereden. Hij glijdt nl. nooit uit op zijn ijzers.

Schroeven met wideapunten daar ben ik niet voor. Ze kunnen makkelijker verwondingen veroorzaken als vierkante schroeven.

Persoonlijk heb ik in mijn schroevenpotje alleen vierkante liggen, lange en korte. Vaak ALS ik ze al gebruik, gebruik ik alleen de buitenste schroefgaten, omdat je met de binnenste soms kans hebt, dat ze zichzelf raken.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 08:00

Ik gebruik ze 's zomers àltijd, Fedde glijdt geheid uit als ik ze niet gebruik (hij is vreselijk onstuimig soms). De mijne zijn 1.5 cm geloof ik, en vierkant zonder punt.

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 12:51

mijn paard staat vierkant rond op ijzers en ligt gewoon aan het weer en staat van de wei waar ik wedstrijd heb, welke punten ik gebruik.
ik heb zelf ook van die platte kalkoen.
bij echt slecht weer, of slechte bodem, haal ik mijn grote punten uit de kast en die zijn ongeveer 1,5 cm met punt.

ik ddnk dat je zelf moet aanvoelen hoe je paard loopt op het gras.

maar ik doe toch echt standaard de middelste kalkoenen wat je hebt er in, aangezien ik toch spring en grip wel een beetje belangrijk is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 13:11

[paard] komt van de zomer rondom op ijzers met gaten.
Ik heb 2 verschillende soorten kalkoenen, korte vierkanten en langere vierkanten.
Het licht aan de bodem met welke ik start.
Als het niet nodig is gebruik ik ze overigens helemaal niet, [paard] loopt er toch minder lekker mee.

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 14:29

ik heb vierkanten van 1 a 1,5 cm.. ik draai ze alleen nooit in, paardje glijdt niet uit