Weet iemand waar sjabrak te vinden is?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

djivka

Weet iemand waar sjabrak te vinden is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 21:12

Hey luitjes.
Ik ben opzoek naar een sjabrak in groene leger print (dat met vlekken dus niet 1 kleur). Ik heb echt heel internet al afgezocht en die is natuurlijk niet te vinden!! En als niemand dat weet te vinden weet dan toevallig iemand waar of je een sjabrak kan laten maken als ik te stof kan leveren? Ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen want dat moet toch kunnen lijkt mij? Ja
Groetjes!!!!

Dabo

Re: Weet iemand waar sjabrak te vinden is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 21:26

Hoihoi,
Misschien ben je zelf wel handig, en kun je er zelf wel een maken? Als je op het [PP] forum het topic Doe het zelf *tips* bekijkt, zie je voorbeelden (onder andere van mij) hoe je zelf een dekje/shabrak kan maken.
Leuk idee trouwens, van camouflage stof... Kun jij daaraan komen dan? Haha! (gaat ideetje broeden in mijn bovenkamer Knipoog )

djivka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 21:37

Ja dat idee broeide ook al in mijn bovenkamer dus.
En ja daar kan ik wel aan komen ja (de stof) maar ik ben niet echt handig zeg maar en aangezien ik ook nog niet zo lang op mezelf woon heb ik ook nog niet echt veel materiaal tot mijn beschikking. Dus ik denk niet dat dat 'm gaat worden dan moet ik dus iemand persoonlijk gaan benaderen wil ik zo'n ding laten maken? Daar bestaat dus niet iets of iemand voor? Tja. Dan raak ik nu toch wel aan het eind van mijn latijn zeg maar. en het leek me zo leuk!!!! Aangezien ik als het goed is snel regelmatig in het bos tussen de militairen zal rijden.
Tenzij er iemand toch nog iets weet voor mij??? Bloos

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 21:43

ja weet je, ik kan wel zeggen dat ik er een voor je maak, maar eerlijk gezegd... Ik ben er uren mee bezig, en als ik dat voor mijn eigen paardje doe vind ik dat niet erg, maar om het voor een ander te doen...

Of we doen het zo.. Jij zorgt voor de stof voor 2 dekjes, plus vulling en dergelijke, en dan knutsel ik ze in elkaar. 1 voor jou, en 1 voor mij.
Nouja, 1voor jouw paard, en 1 voor mijn paard dan he Knipoog
Is dat een goed plan? Kost het jou alleen de materialen, plus verzendkosten.

djivka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 21:57

Tja dat wordt me wel wat duur. Kost me heel wat aan verzendkosten en die stof is er niet in overvloed (is nog best lastig) en is ook niet gratis. Heb weinig kans op zoveel stof voor 2 dekjes ben ik bang. In iedergeval niet te gelijk daar gaat heel wat tijd overheen. Kan jij me vertellen hoe ik dat het best kan maken en wat ik ervoor nodig heb? Dan zal ik kijken als ik aan meer van die stof kan komen dat ik het ook op bokt zet. Voor anderen maar is wel lastig denk ik.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 22:08

Ja, leek mij ook wel cool, een 'camouflage' paard! hahaha
Ik heb op dat *tips* forum 2 dekjes staan, de laatste is een pad, met duidelijke omschrijving:
Klik hier voor de uitleg van het pad
Je moet wel een stukje naar beneden scrollen, dan kom je hem vanzelf tegen. Het is een lila pad.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 22:59

djivka schreef:
Tja dat wordt me wel wat duur. Kost me heel wat aan verzendkosten
en die stof is er niet in overvloed (is nog best lastig)

en is ook niet gratis. Heb weinig kans op zoveel stof voor 2 dekjes ben ik bang. In iedergeval niet te gelijk daar gaat heel wat tijd overheen. Kan jij me vertellen hoe ik dat het best kan maken en wat ik ervoor nodig heb? Dan zal ik kijken als ik aan meer van die stof kan komen dat ik het ook op bokt zet. Voor anderen maar is wel lastig denk ik.

Huh? Camouflage stof niet aan te komen?
Bedoel je zo iets?
Afbeelding

Of zo iets:
Afbeelding

Of heb je een of ander speciaal stofje nodig of zo?
Gewone camouflage stof is er toch in overvloed, hoeveel meter wil je hebben? 10? 20? 50? en hoe duur is duur volgens jouw?
Al wil je 50 meter hebben, kan ik met gemak aankomen dus mocht je wat willen hebben geef maar een gil! (ehm, tja, daar moet je ook verzendkosten voor betalen, daar ontkom je vrijwel niet aan via internet helaas)

Stoffen gaan per strekkende meter, 1 meter is 1.50m breed (meestal, soms 1.40m) als je een dekje van bijvoorbeeld 60cm x 70cm maakt heb je voor 1 dekje totaal 1.20m nodig, voor 2 dekjes dus 2.40m dat is toch niet zo veel? (ja sorry hoor, ik krijg de stoffen hier per 50 of per 80 meter binnen dan is 2.40meter toch wel te doen lijkt mij?)
Laagje fiberfill ertussen (dat kost hooguit 2Euro per meter) ander stofje wat je fijn vind eronder en klaar Haha!

Ik heb bergen camouflage dekjes gemaakt, kan mij niet voorstellen dat de stof ineens "op" is Haha! Ik heb niets meer liggen maar kan er wel makkelijk aankomen.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 23:12

Die bovenste... gaaf!!
Nu heb ik al aardig wat dekjes.. waaronder 2 zelfgemaakte, maar nu ik dit zie... wil ik er nog wel een!
Maar.. als ik een dekje van 60x70 wil maken, van een stofje van 1.40 breed, heb ik toch maar 80cm nodig van die stof? ik leg het patroon naast elkaar op de stof.. past makkelijk!
en als onderkant dan een oude handdoek.
Denk dat ik donderdag maar even over de markt ga.... Haha! Kijken of ze het stofje hebben. Anders bestel ik wel een metertje bij jou. (past wel in een envelop)
Hm.. een camouflage frontriem erbij.... zie het al helemaal voor me!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 23:21

Haha! Je hebt gelijk (ik denk dat je 60cm bedoelt i.p.v. 80cm?) Ik zat meteen 2 dekjes te rekenen en deed het daarna nog een keer x2 dekjes Haha! Maar voor 1 dekje is 60cm idd. genoeg (moet je geen stikfoutje maken want dan heb je niets over Haha! )

Volgens mij moet dat met gemak op de markt te vinden zijn hoor, hier hebben ze het in iedergeval wel (alleen haal ik het niet op de markt, veel te duur, ik ga gewoon naar de groothandel Haha! )

djivka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 18:42

Ja het is ook wel te vinden maar ik had het eigenlijk over de echte originele defensie stof. Die ze daar ook gebruiken. Is namelijk haast niet kapot te krijgen. En daarvoor zou je dus kleding of ander materiaal moeten knippen. stof met die print is inderdaad ook wle te vinden maar dat is inderdaad wel een andere soort stof.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 18:56

Ohh ja, die zul je niet op de markt tegenkomen nee....

Je zei trouwens wel, toen ik aanbood hem voor je te maken tegen materiaalkosten, en verzendkosten dat dat te duur zou worden, maar besef je wel hoeveel arbeidsuren erin zitten?
Ik zou het dan helemaal voor niets doen, ja, okay, tegen de stof voor een dekje voor mezelf...
Maar maakt niet uit hoor, ik ga naar de markt, kijken of ik wat leuks kan vinden, want ik vind het idee wel heel erg leuk. Haha!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 20:07

Ah, vandaar, het is dus de orginele stof die je bedoelt, die heb ik idd. ook niet Haha!

Hmm, als je 5 Euro per uur arbeidsloon rekent (das geloof ik vrij normaal) zit je wel goed denk ik, wordt het idd. aardig prijzig Haha!

djivka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 21:28

Nou ja ik denk dat ik maar een keer zelf ga proberen te pritsen ook al heb ik geen flauw idee nog hoe ik dat moet en kan gaan doen maar goed.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 21:43

T@nj@ schreef:

Hmm, als je 5 Euro per uur arbeidsloon rekent (das geloof ik vrij normaal) zit je wel goed denk ik, wordt het idd. aardig prijzig Haha!

Ik rekende dus geen uurloon... alleen kosten van materiaal en verzendkosten.. Koopje! Haha!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:16

Dabo schreef:
maar besef je wel hoeveel arbeidsuren erin zitten?

Haha! Ik reageerde hierop, met in het achterhoofd van als je het wel zou rekenen het een aardig prijzig dekje zou worden Haha!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:25

T@nj@ schreef:
Haha! Ik reageerde hierop, met in het achterhoofd van als je het wel zou rekenen het een aardig prijzig dekje zou worden Haha!

Als ik maar 5euro/uur zou rekenen, zou het nog meevallen denk ik.. Knipoog hihihi.
Stel dat ik er een uur of 4mee bezig ben... maar ik weet het eigenlijk niet eens hoelang ik er precies mee bezig ben. Doe het in fase's. Lang achter elkaar voorovergebogen zitten is funest voor mijn rug, dus dat doe ik niet Haha!
Ik ga zo naar de markt, kijken of ik wat kan vinden...

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:32

Hoi!

Misschien is het een idee om van een oud dekje een camouflagedekje te maken? Ik heb dat gedaan omdat ik een rood fluwelen dekje met gouden bies nodig had voor mijn schimmel (jaja, dat was vlak voor 5 december Haha!). Ik had nog een oud dekje liggen dat verkleurd was en wat ik niet echt mooi meer vond. Lapje stof op de markt gekocht en er op genaaid. Naai het er wel een beetje ruim op zodat het dakje kan "vouwen" over de rug van je paard. Als je het er te krap op naait wil het niet zo makkelijk vormen op je paard.
En als je originele stof wilt: ga naar de HumpieDumpie (weet niet waar je woont, maar bij ons heten de legerdumpzaken zo) en koop daar iets waar genoeg stof op zit om een dekje van te maken. Kost wel wat natuurlijk, maar dan heb je originele stof. Volgens mij kun je op de markt ook stof krijgen die nauwelijks van echt te onderscheiden is.

Je had het over tussen militairen rijden, maar als ik me niet vergis rijdt het leger met effen groene dekjes...... of was het niet de bedoeling dat het dek op die van het leger moest lijken?

Succes er nog mee!

djivka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 19:52

nee het hoefte niet op de dekjes van hun te lijken nee. hahaha dan had ik hem wel zo kant en klaar kunnen kopen Haha! . nee ik wil hem inderdaad gewoon met die stof en print van de kleding (enz) van militairen dus daar zal ik m'n kleren ofzo voor moeten verknippen denk ik. Ik ben benieuwd ik denk dat ik maar eens wat ga proberen ja. Verward dat wordt vast niks maar ga m'n best doen.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 20:17

Als je nou gewoon een pad maakt, dat is erg makkelijk te maken en ziet er nog eens mooi uit ook Haha!

djivka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 20:40

Hoe bedoel je dat precies? Ik had namelijk eigenlijk graag een dressuur dekje te maken, want heb een dressuur zadel en volgens mij past daar niks anders onder dan een dressuur dekje.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 20:33

Een pad past ook prima onder een dressuurzadel.
hier een voorbeeld van het pad wat ik gemaakt heb... Haha!
Afbeelding
Als je stap voor stap wil weten hoe je zoiets maakt, moet je maar even roepen Haha!