Tips dagtochten veluwe, welke stal ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Tips dagtochten veluwe, welke stal ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 20:12

Wij willen met een clubje van ca 5 a 6 personen dit voorjaar nog een dagtocht maken over de veluwe. Heeft iemand nog tips voor ons bij welke stal dit kan, mag zowel western als engels zijn. Wie heeft leuke/minder leuke ervaringen zodat we een leuke stal uit kiezen?

JoT

Re: Tips dagtochten veluwe, welke stal ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 09:19

Als belanghebbende (ik ben één van het groepje Haha!), geef ik dit topic even een klein schopje.

Een leuk adres vinden blijkt nog best wel moeilijk te zijn, vooral als je er een niet al te fors bedrag aan uit wil geven (stal Mansour valt dus af, die vind ik echt te duur geworden). Ik dacht een locatie gevonden te hebben, maar die nemen helaas maar maximaal drie mensen mee. Schiet niet op dus...

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:42

Wij hebben een paar jaar geleden ook over de Veluwe gereden met een groepje. Via www.veluwetrail.nl hebben wij een boekje besteld waar alle routes + overnachtingsplekken instonden.

Nu is Veluwetrail overgenomen door Stichting Hippisch Toerisme, www.hippisch-toerisme.nl en via die site kun je aan adressen van pleisterplaatsen/overnachtingsplaatsen komen.

Veel plezier!!

( ff off-topic: Ik ben een jaar 'lid' van bokt vandaag!!)

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:49

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 11:06

Ik heb vroeger zelf wel eens een dagtocht gereden bij de Veluweranch (www.veluweranch.nl) en dat beviel goed. Ik zit te overwegen om er dit jaar een paar dagen met mijn eigen paard naartoe te gaan en vanaf daar dagritten te gaan maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 14:37

hoi hoi
even voor de duidelijkheid, wij zijn echt op zoek naar een manege/stal waar ze paarden verhuren, want wij hebben alleen maar verzorgpaardjes..
De veluweranch verhuurt al een aantal jaar geen paarden meer, helaas.
Dus we zijn nog echt op zoek naar een leuk adresje!

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 14:54

Ow dat had ik niet begrepen, ik dacht dat jullie onderdak zochten voor jullie en jullie paarden..
Nee dan kan ik jullie niet verder helpen, want dat zou ik niet weten! Succes verder!!

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 15:20

fretje schreef:
hoi hoi
even voor de duidelijkheid, wij zijn echt op zoek naar een manege/stal waar ze paarden verhuren, want wij hebben alleen maar verzorgpaardjes..
De veluweranch verhuurt al een aantal jaar geen paarden meer, helaas.
Dus we zijn nog echt op zoek naar een leuk adresje!

Dat meen je niet? Ik dacht toch echt dat je daar nog steeds onder begeleiding (op paarden van hun) een buitenrit kon maken. Jammer zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 15:39

helaas helaas, kan echt niet meer...Verder zoeken dus. als ik het ideale adres gevonden heb, laat ik wel een berichtje achter!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 17:03

Wij zitten midden op de veluwe (nunspeet) bij ons op de manege kun je paarden huren om een bos rit te maken, Ver gevorderde mogen zonder begeleiding mits je de route een beetje kent en anders kan je begeleiding mee nemen! Onze manege ligt midden in het bos dus als je het erf af loopt zit je al in het bos, In de omgevind heb je heide, zandverstuiving, vanalles Haha! hoeveel uur maximaal weet ik niet. als je meer info wilt zou je eens contact op moeten nemen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 17:55

Bel eens naar de Woelige Stal in Ede , die verhuren ook paarden voor een buitenrit (onder begeleiding). Je kunt er heerlijk buitenrijden in bos en hei.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 19:36

Hoi Fretje,
ik ben een paar keer op de Paalhoeve in Kootwijk geweest. De dagtochten zijn daar ronduit super. Er wordt engels gereden. De paarden zijn braaf, maar wel lekker vlot. Ik geloof dat ze maximaal 7 mensen meenemen, dus ook geen grote groepen. Als je meer wilt weten moet je me maar even pb-en.