Bontje tegen zadelpijn?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxappiexx

Bontje tegen zadelpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 20:01

Weet iemand of zo'n zadelbontje voor over je zitting helpt tegen zadelpijn? Ik heb namelijk best last van m'n kont als ik een lange buitenrit maak ofzo en ben op zoek naar iets wat daar tegen helpt.

Ik heb er een gezien op piafferuitesport. De Chatelaine zadelovertrek voor (ik geloof) €21,-. Is dat ook wat of valt die meteen uit elkaar.
Het is echt alleen voor buitenritten ong 1-2 keer per week, dus geen dagelijks gebruik.

Ineke2

Re: Bontje tegen zadelpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 20:23

Zo'n bontje helpt opzich wel, maar dan moet het wel echt bont zijn, geen neppe.
Die neppe helpen lang zo goed niet en gaan ook zweten, omdat het niet ademt.

Mnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 20:39

Ja, ik vind ze ook best goed helpen. Echt bont is waarschijnlijk wel het fijnste/beste, maar ik vind zelf dat die van nepbont ook wel werken.
(maar ik heb nog nooit met echt bont gereden dus kan ik ook niet vergelijken)

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 20:41

Ok, bedankt.

In de beschrijving op piafferuitersport staat:
"Zittingovertrek van echt schapenwol echter niet van de volledige schapenhuid."

Dus het is wel van echt wol. Maar er zit geen huid aan...is het dan echt of nep?

JoanneArnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 21:26

Heb je ook al aan een gelpad gedacht? Ik heb er zaterdag voor het eerst mee gereden (3 uur) en het zit ideaal kan ik je vertellen.
Moest echt weer wennen toen ik op een zadel zat zonder die gelpad.
Heb in ieder geval geen zadelpijn...voor de rest wel overal... Haha!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 21:31

xxappiexx schreef:
Ok, bedankt.

In de beschrijving op piafferuitersport staat:
"Zittingovertrek van echt schapenwol echter niet van de volledige schapenhuid."

Dus het is wel van echt wol. Maar er zit geen huid aan...is het dan echt of nep?

Het is echt nep! hihihi nee hoor, ik zou het niet weten.. het is wel echte wol, maar gewoven in een synthetische ondergrond...
Ik heb een echte lamsvel, en echt 'rulez'!! Cool
Soms worden ze ook wel eens 2e hands aangeboden, zo ben ik er ook aan gekomen. Kijk ook op marktplaats ofzo...?

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 14:32

ik zou dan gaan voor een echte.... zit super lekker. ik rij niet meer zonder Haha!

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 15:48

Ik zou gaan voor een gelzitting voor op je zadel. Die zijn wel wat duurder in aanschaf (zo rond de 50 euro), maar als je in de regen rijdt heb je niet dat je schaap nat wordt en de dag(en) erna nog nat is. Je kunt ze ook gewoon met een doekje afvegen, heb geen idee hoe zo'n schaap het in de was doet eigenlijk.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 16:08

Monday schreef:
Ik zou gaan voor een gelzitting voor op je zadel. Die zijn wel wat duurder in aanschaf (zo rond de 50 euro), maar als je in de regen rijdt heb je niet dat je schaap nat wordt en de dag(en) erna nog nat is. Je kunt ze ook gewoon met een doekje afvegen, heb geen idee hoe zo'n schaap het in de was doet eigenlijk.

een bontzitting van lamsvel zijn duurder dan de 50,- euro die jij beschrijft hoor. Bij divoza zijn ze 64,50. waasen gaat ook prima... hets chaap kan gewassen worden met christ-bontwasmiddel. In de regen rijden doe ik rgelmatig en ik rij zelf dus met een bontzitting van echt lamsvel en het is geen dagen nat. Op het grootste deel zit je met je achterwerk en dat kleine beetje wat wel nat word is gewoon de volgende dag weer droog. Oke bij een complete wolkbreuk word ie echt nat maar ben je zelf ook verzopen, je haalt m dan van je zadel en laat m thuis even drogen en ook de volgende dag weer gebruiks klaar. Haha!

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 16:18

Monday schreef:

Ik heb ook zo'n gelzitting. Ik heb geen idee hoeveel die gekost heeft, want ik heb hem al wat jaartjes. Ik gebruikte heb vroeger voor een zadel die niet bepaald lekker zat, nu zit het zadel prima maar ik gebruik hem nog wel tijdens lange buitenritten (2x per week ofzo). En hij is nog prima en het zit heerlijk; ik heb geen ervaring met de slijtage van zo'n bontje... maar ik heb een bearbackpad liggen (van emiel voest) en die gebruik ik helemaal niet zo vaak (misschien 1x per maand ofzo, vroeger wat vaker) en daar kan je erg duidelijk op zien waar je zit (niet dat die echt versleten is hoor, als ik hem een keer zou wassen zal hij er vast weer als nieuw uitzien Lachen).

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 17:10

sandr0 schreef:
Monday schreef:

een bontzitting van lamsvel zijn duurder dan de 50,- euro die jij beschrijft hoor.

Ik heb het qua prijs over een gelzitting en die zijn dus een stuk duurder in de aanschaf dan het bontzittinkje van 21 euro waar de TS het over heeft. Clown

Joolanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 17:49

Heb een hele schapen vacht met huid gekocht voor 40 euro en daar zelf een zadelovertrek van gemaakt voor me westernzadel. Nadat ik die verkocht heb licht die altijd over me bureau stoel. Heb die al 3 jaar maar is nog steeds mooi.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 18:36

Mijn schaapje is ook gewoon in de wasmachine geweest, en daar heb ik niet eens duur wasmiddel voor gebruikt, gewoon vloeibaar wasmiddel voor fijne was. Schaapie is zelfs even in de droger geweest! Af en toe even opschudden, word ie lekker 'fluffy' van Haha!
Niet het hele droogprogramma laten zitten hoor, half uurtje, en de rest aan de lucht laten drogen Haha!

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 19:08

Nou zit ik te twijfelen Clown

Het is maar voor 1-2 keer per week voor een ritje van 1,5-2 uur dus vind het eigenlijk niet echt nodig iets duurs daarvoor te kopen. Dat geld kan ik dan beter bij nieuwe laarzen leggen, die heb ik wel iedere dag nodig.
Dus bedankt voor de reacties. Ik ga gewoon eens naar de ruitershop, kan ik meteen zelf kijken welke het fijnst zou zijn.

Puck79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 19:11

Ik heb een gelpad. Ben er erg tevreden over!