pony/paard ooit verkopen aan manege?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Je pony/paard ooit verkopen aan de manege?

Ja, omdat..
10 (23%)
Nee nooit omdat..
30 (69%)
anders namelijk..
3 (6%)

Totaal aantal stemmen: 43

Countrygurl

pony/paard ooit verkopen aan manege?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 19:36

Hoi

Omdat er toch wel veel verschillende meningen zijn hierover ga ik het maar eens vragen Lachen

Als je genoodzaakt bent je pony of paard te verkopen zou je hem dan verkopen aan een manege?

Zie je hier nadelen in om hem te verkopen aan de manege of is het gewoon hetzelfde als iemand anders em koopt?

Ben wel eens benieuwd naar wat jullie ervan vinden Lachen

Groetjes!

Cleo_

Re: pony/paard ooit verkopen aan manege?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 19:43

nooit een keer ze hebben elke dag, en meestal meerdere keren, een andere ruiter op hun rug... en die willen allemaal wat anders en doen het allemaal anders..

dus nee dit is wel het laatste wat ik zou doen.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 19:49

NEVER NOOIT

mijn pony is vroeger al manegepony geweest,en heeft enorm veel erge dingen mee moeten maken.
ik ben de enige die ze vertrouwd....

ik wil haar niet nog een keer manegepony laten worden

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 19:58

Exact dezelfde reden als Beautylover. Nooit meer.

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 20:01

Ik zou haar toch al niet verkopen, maar als het dan toch moest is een manege wel het laatste waar ze naar toe zou gaan.

Ik denk trouwens dat die van mij ook absoluut niet geschikt is voor een manege.

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 20:01

NOOIT
Omdat mn 4.5 jarige paard daar echt gek zou worden denk ik Ach gut absoluut niet geschikt voor een manege...
ze worden idd meerdere keren per dag uit de stal getrokken om vervolgens ieder uur op een andere manier bereden te worden...
hoe erg de noodzaak ook zou zijn aan een manege zou ik mijn paard nooit verkopen
Laatst bijgewerkt door Quidou op 29-03-05 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 20:03

Jahoor, als de manege mij zou bevallen wel.

Beginnende ruiters zullen toch ook ergens op moeten leren rijden, merendeel van ons heeft toch ook zijn eerste rijkilometers op de manege gemaakt?

Lous

Bij ons lopen er ook manegepony's die vroegr privepony zijn geweest. Qua karakter zijn ze nog steeds hetzelfde,maar helaas als je kijkt naar het uiterlijk dat gaat achteruit. Wel jammer vind ik dan ze waren veel en veel mooier

cissie

Persoonlijk zou ik dat nooit doen, omdat ik op de meeste maneges leuke paarden met een spontaan karakter binnen zie komen en na een half jaar zijn het 9 vd 10 keer zuurkijkende happerts geworden om over het rijden nog maar te zwijgen.

Ik wil niet alle maneges over 1 kam scheren want er zullen best betere of goede bij zitten maar de meeste die ik ken zijn puur uit op winstbejag en niet zozeer bezig met het welzijn van hun paarden/ponys.
Alhoewel er best bedrijven zijn die inzien dat een vrolijke gezonde pony/paard meer opbrengt dan een kreupele chagerijn, moet ik die zoeken als een speld in een hooiberg.
Maar wellicht ligt dat ook aan mezelf, ik ben erg kritisch als het om verzorging en rijden van paarden gaat.

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 20:05

Dat klopt wel wat je zegt Horselover, maar die van mij zou met die beginnende ruiters de kachel aanmaken.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 20:06

Nooit.
Ik doe dat haar en die ruiters niet aan, iedere dag een boel ruiters op d'r rug die helemaal niet weten hoe ze gereden moet worden. Ze zou zoieso geen fijn manegepaard zijn. Is ze helemaal niet geschikt voor. Is niet zo aardig als ze niet aangepakt word en is best moeilijk te rijden ( =niet doen als ze geen zin heeft.....dus aanpakken die handel, maar ook weer niet lamschoppen...)
Dus áls ik haar ooit zou moeten verkopen is het zeker niet aan een manege. Gewoon aan iemand die haar zelf rijd en die ook weet wat paardrijden inhoud (niet dat manegeruiters dat niet weten maar ze heeft gewoon 1 iemand nodig die haar laat weten dat ze niet haar eigen gangetje mag gaan)

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 21:45

Als ze er geschikt voor zou zijn wel ja, tenminste als het een goede manege zou zijn dan.

Maar ik denk dat jas daar niet geschikt voor is, ze moet met een zachte hand gereden worden, anders wordt ze niet vrolijk. en ik denk ook dat ze er te snel voor is.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 21:59

En hoe denken jullie dan over verkopen aan een handelaar?

Onze manege paarden en pony's komen bijna allemaal via de handel bij ons. En die zijn ook ooit allemaal van een privé persoon geweest.

Als je je paard aan een particulier verkoopt, en die kan of wil er niets meer mee,, kan je paard uiteindelijk ook bij een handelaar terecht komen.

wizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 22:07

het ligt er denk ik aan welke want niet elke maneges zijn het zelfde natuurlijk.
als je paard verkoopt aan een particulier kijk je toch ook waar hij/zij terecht komt en je doet hem niet zomaar weg toch?
liever naar een goeie manege dan z'n handelaar.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 22:20

Nee, daar komt hij niet tot zijn recht.
Mijn pony zou er in eerste instantie prima tussen passen, dol op kinderen en aandacht, vind werken leuk, hoeft voor hem ook niet moeilijk te zijn.
Er zijn best maneges waar goed met paarden om wordt gegaan, lekker naar buiten en schone stallen.
Maar als mijn pony doorkrijgt dat hij naar links kan gaan terwijl de ruiter naar rechts wil en als dat niet meteen flink wordt bestraft, en zo'n kans zal hij zeker krijgen op een manege, dan wordt hij gewoon een eigenwijze lastpak met getik en getrek wat erop volgt.

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 22:25

Nee, Ushi is veel te gevoelig op de kleinste hulp, die zou helemaal gek worden als er altijd iemand anders op reed. Scheve mond Ook MOET ze super veel weidegang hebben, anders blijft ze tijdens het rijden gewoon bokken tot je eraf ligt, en aangezien in een manege de paarden meestal niet zo veel weidegang hebben lijkt me dat geen optie...

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 22:31

Er zijn ook goede maneges hoor. Ik zou mijn paarden zelf ook niet zo snel aan een manege verkopen maar ik weet dat op de manege waar mijn zoons hebben leren rijden de paarden bijvoorbeeld iedere ochtend op de wei mogen in groepen bijelkaar. Ze hebben ook allemaal een grote lichte box met een flink dik en schoon strobed en ze hoeven echt geen uren te lopen op een dag.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 23:42

ligt aan de pony / paard en aan de manege

pablo en schurk zijn absoluut niet geschikt voor de manege

maar turbo zou der zeer goed kunnen aarden

er zijn tegenwoordig erg veel pony clubs waar een paardje max 2 uur perdag 6 dagen per week loopt en nog beter verzorgt worden als hier bij mij thuis (en dat is echt niet slecht Haha! )met dagelijks weidegang etc etc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 23:59

Mijn pony zou ik niet eens kwijt raken aan een manege als ik dat zou willen. Hij is daar totaal niet geschikt voor.
Zijn bijnaam hier is "klein venijn" en dat zegt waarschijnlijk genoeg.
Ik zou het niet over mijn hart kunnen krijgen om hem aan een manege te verkopen. Niet vanwege de pony, die redt zich wel, maar vanwege de kleine ruitertjes die een trauma oplopen.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 06:32

ik heb het nooit gedaan dan heb ik bij me zelf ene gevoel dat ik me paardje verraad

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 07:43

JollyJumper schreef:
Er zijn ook goede maneges hoor. Ik zou mijn paarden zelf ook niet zo snel aan een manege verkopen maar ik weet dat op de manege waar mijn zoons hebben leren rijden de paarden bijvoorbeeld iedere ochtend op de wei mogen in groepen bijelkaar. Ze hebben ook allemaal een grote lichte box met een flink dik en schoon strobed en ze hoeven echt geen uren te lopen op een dag.

zie ook maar net zo'n manege te vinden die echt zo is... daar zijn er helaas veel te weinig van

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 08:36

ik denk dat mijne te stout is om aan een manege te verkopen Clown ik wil ook dat hij verder komt in de sport.. daar vind ik hem leuk voor Haha!

rona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 08:40

Ik zou mijn pony wel verkopen aan de manege omdat ik weet dat ze daar goed verzorgd wordt en omdat ik haar dan nog vaak kan zien.
En ik denk dat de kinderen er veel van kunnen leren.

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 10:56

hoi,

misschien zit ik wel in een iets andere situatie mijn moeder heeft namelijk een manege en mijn oude pony's zijn gewoon in de manegelessen gaan meedoen toen ik te groot er voor was. Dit is misschien wel wat anders omdat ik ze nu nog elke dag zie enz.

groetjes Suzanne

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 12:39

ik zou het niet graag doen,maar als het dan toch moet dan wel naar een goede manege,ik weet wel dat bv philip dros erg goed voor zijn dieren zorgt,daar zou ik dan bij wijze van spreken,als het zou moeten wel mijn paard aan verkopen.

en aan een handelaar,tja ook daar zitten weer zoveel verschillen in...