waar heb jij je paard verzekerd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Javayo

waar heb jij je paard verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 19:05

Vooruit lopend op de aankoop van een paard heb ik rond zitten neuzen op sites van paardenverzekeringen. Ik ben er wel overuit dat ik mijn paard uitgebreid wil gaan verzekeren vooral voor de ziektekosten. Aangezien ik in deze jungle ff de weg kwijt ben deze vraag:

Waar heb jij je paard verzekerd? en vooral waarom.

Bacannie

Re: waar heb jij je paard verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 19:18

Ik ben verzekerd bij Interpolis. Nette prijzen en je hoeft je paard niet terug te kopen als je hem/haar in wilt laten slapen.

oberon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 19:35

Interpolis. Ze doen nooit moeilijk over declaraties en keren snel uit.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 20:22

Eerste friesche vraag niet waarom maar na 4 jaar nooit ergens problemen mee of om gehad

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 21:40

bij Interpolis.

gewoon een fijne verzekering die niet loopt te zeuren.

ik heb 2 paarden af moeten laten maken in 2jaar en dat is erg goed behandeld!

en de prijs is gunstig,van de ziektekosten!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 22:34

Interpolis.

Mijn paard was dan wel volledig genoeg gekeurd voor die verzekering, maar er is nog nooit iemand wezen kijken ofzo, is dat normaal?

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 08:26

Bij het neuzen zag ik dat Interpolis, Amev-hippo en fairmount (die friesche ga ik ook ff op zoeken) allemaal zo'n beetje dezelfde premie hebben. Al moet je bij de laatste 2 nog extra de diefstal erbij nemen.

Maar interpolis rekent 20% eigen risico en min. 40 euro per x
Terwijl die andere twee 25% eigen risico en min. 50 euro per x rekenen.

Interpolis lijkt me dus tot nu toe het interessantst; en jullie zijn er tot nu toe redelijk positief over.

Heeft iemand nog andere ervaringen?

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 08:51

Concorde schreef:
Interpolis.

Mijn paard was dan wel volledig genoeg gekeurd voor die verzekering, maar er is nog nooit iemand wezen kijken ofzo, is dat normaal?

Bij mij ook niet. Bij alle 2 niet...

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 09:02

ze komen wel bij je langs als je geen geldig keurings rapport hebt.
dan komt er een keurings arts van hun kijken.

die wil het paard dan zien lopen op de volte en even rechtuit,hij bekijkt het paard,maar erg zwaar is dat niet.

het stelt eerlijk gezegd weinig voor.

maar ja als hij het paard afkeurd lopen ze een verzekering mis,denk ik dan.

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 09:04

interpolis,geweldig. Mijn vorige paard heb ik maar 9 maanden gehad en was daar ook uitgebreid verzekert. Wel 9 dierenartsbezoeken die ik vergoed kreeg in die tijd en ook toen ze was overleden kreeg ik volledige bedrag uitgekeerd. Ben erg tevreden over interpolis

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 09:07

Mijn nieuwe paard is nu trouwens ook net verzekert bij interpolis,en ze vroegen geen keuringsraport en zijn ook niet wezen kijken. heel vreemd

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 09:24

Ook bij Interpolis. Zij bieden het meest uitgebreide pakket voor een goed tarief. Bij veel andere maatschappijen lijkt de premie goedkoper, maar dan ben je ook voor veel minder gedekt. Zo moet je inderdaad vaak diefstal of aparte kreupelheden apart mee verzekeren. Bovendien vind ik de acceptatie van Interpolis ook fijn. Er komt altijd iemand je paardje uitgebreid bekijken, maar tot een bepaald bedrag verlangen zij geen keuringsrapport. Amev doet dit bijvoorbeeld wel. De premie ligt bij Amev al iets hoger en dan moet je ook nog eens de keuringskosten betalen.

Puck79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 09:30

Interpolis, ik ben er erg tevreden over. Goed betaalbaar en goed met uitkeren e.d.

Zijn bij mij ook niet wezen kijken, dat kwam omdat ik mijn paard had laten keuren door een bij hun aangesloten dierenkliniek (kun je op de site vinden)

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 09:32

Ik heb mijn paard ook verzekerd bij Interpolis. (uitgebreid+ziektekosten) Ik heb er voor gekozen om mijn paard te verzekeren omdat ik er altijd zeker van wil zijn dat ik mijn paard de beste medische behandeling kan geven zonder dat ik naar het geld hoef te kijken. Kleine rekeningen kan ik uiteraard ook gewoon zelf dekken maar bv. een koliekoperatie ligt al iets moeilijker, daarom heb ik haar dus laten verzekeren.

Ik ben zelf ook erg tevreden over Interpolis, in 1,5 jaar tijd heb ik (helaas) al meerdere malen iets moeten claimen en ze doen eigenlijk nooit moeilijk. Alle schades zijn snel en zonder problemen afgehandeld, top dus!

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 09:38

Mijn paard is verzekerd bij Amev, fijne verzekering!
Oa een stalgenoot van me was verzekerd bij Interpolis, en toen haar paard meerdere malen hoge dierenartskosten kreeg vanwege oa een peesblesure kreeg ze niets uitgekeerd, en iedere keer had dat wel weer een andere reden. Slechte ervaringen dus van mijn kant. Ze zouden daar weleens wat meer tijd in hun klanten mogen steken ipv in reklame maken...

Puck79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 10:10

MarchaL schreef:
Ik heb mijn paard ook verzekerd bij Interpolis. (uitgebreid+ziektekosten) Ik heb er voor gekozen om mijn paard te verzekeren omdat ik er altijd zeker van wil zijn dat ik mijn paard de beste medische behandeling kan geven zonder dat ik naar het geld hoef te kijken. Kleine rekeningen kan ik uiteraard ook gewoon zelf dekken maar bv. een koliekoperatie ligt al iets moeilijker, daarom heb ik haar dus laten verzekeren.

Om dezelfde reden heb ik ook gekozen voor de uitgebreide +ZK verzekering.

Op een gegeven moment zie je door de bomen het bos niet meer, er zijn zoveel aanbieders. Heb veel op Bokt gezocht naar ervaringen. Over EFO heb ik de minst positieve ervaringen gelezen (paard werd afgekeurd, moest bij afkoop afgegeven worden aan de verzekering, en bleek later weer te zijn doorverkocht door de verzekering)
Wat ook belangrijk is geweest bij mijn keuze, is dat wanneer mijn pont zou worden afgekeurd en afgekocht ik haar niet hoef af te staan aan de verzekering

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 11:56

Mijn beide paarden zijn verzekerd bij interpolis. Bij het veulen is alles goed gegaan. Bij mijn paard. Klopt er helemaal niks van. Ze keren niet uit. Ik heb gevraagd om een uitgebreidde met ziekte kosten en ze hebben me in de beperkte gestopt en dan ook nog eens zonder koliek en kreupelheden.

Ik stap over.

Wat een gezeur daar. Ook als je belt weten ze er niks van en word het veranderd. Nu paar maanden leter nog niks.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 12:16

amev hippo. goeie berichten over gehoord toen ik aan t rond vragen ben gegaan na de aankoop van mijn paard en nu mijn paard er is verzekerd en ik m een paar keer nodig had ivm ziektekosten ben ik zeker tevreden. snelle uitbetaling ook

www.amevhippo.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 13:36

Amev hippo. 3x paard af moeten laten maken en nooit geen problemen gehad, zelfs niet bij een heel onduidelijke reden niet. Paard kon spontaan niet meer rechts galopperen en wat ze ook deden bij de veerarts, welke ruiter ze er ook opzetten, hij kon het niet meer.
Bij eentje met spat was er al uitgekeerd voordat het dier opgehaald was!!

Allemaal zeer keurig gegaan en geen problemen.

Hem Tim voor een flink bedrag verzekerd, en nadat ze de foto's etc hadden gezien adviseerde hun zelfs om haar te laten prokken met deze foto's dus zo gezegd zo gedaan.

Ze zijn overigens nog wel een keer mijn merrie aan komen kijken. maar verder als de gang voor de stal ben ik niet gekomen Tong uitsteken

Interpolis, geen ervaringen mee.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 17:27

interpolis Lachen

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 17:43

geen? Tong uitsteken