conditie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zasread

conditie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 17:54

Hej

Ik heb een verzorgpony waar ik elke dag op mag rijden. Alleen heeft ze een allergie waardoor ze in het begin van de lente niet te rijden is... ze is benauwd en ze hoest steeds... als die periode is afgelopen heeft ze een hele slechte conditie. Ik weet niet echt een goede methode om die weer op pijl te krijgen. Kan iemand mij helpen??
Oja, en weet iemand dan ook hoe ik haar het best kan trainen voor een edurance rit, die ben ik namelijk van plan om te maken deze zomer, 18 juni om precies te zijn. Deze rit is 32 km.

Anick

Re: conditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 17:56

is dat wel handig zo een lange rit met een pony dat geen goede conditie heeft?? Verward

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 17:58

Ik probeer te zorgen dat ze dan een goede conditie heeft en je mag gemiddeld 9 km/h gaan.. Dat redt ze makkelijk, zo'n slechte conditie heeft ze nou ook al niet weer, maar hijs wel flink achteruit gegaan

Anick

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 18:06

ohh owke

nou ik ieder geval zou ik met je pony een paar keer per week naar buiten gaan en lange stukken rijden. Veel draven en stappen tussendoor op op adem te komen.
Steeds laat je dan je pony langere stukken draven.
Dan moet het denk ik gaan lukken Lachen

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 18:09

gewoon rustig aan opbouwen, eerst veel stappen, beetje draven (ik weet neit hoe die conditie er aan toe is natuurlijk Knipoog )
daarna steeds wat meer draven, met stap pauzes ertussen, dan wat stukjes galop en zo rustig opbouwen Haha!

succes verder Vork

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 18:10

Je zou het niet zeggen, maar juist lange stukken stappen (op een normaal tempo, dus geen sukkelstap) zorgen voor een betere conditie.

Daarnaast stukken draven en mocht ze het aankunnen, stukjes galop.

Gaat dat goed kun je intervaltrainingen gaan doen. (maar pas als ze niet meer benauwd is!)

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 13:08

owkeej

Thx Pling

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 13:46

zasread schreef:
Ik probeer te zorgen dat ze dan een goede conditie heeft en je mag gemiddeld 9 km/h gaan.. Dat redt ze makkelijk, zo'n slechte conditie heeft ze nou ook al niet weer, maar hijs wel flink achteruit gegaan

Onderschat die 9 km/h niet. Zeker op kortere afstanden is even stappen funest voor de gemiddelde snelheid. (valt met die 32 nog wel mee)
Ga dus niet koste wat kost die endurance willen rijden.
Je zult toch grotendeels moeten draven.

Onstwedde is gelukkig wel een vlakke wedstrijd.
Maar je bent dus lid van de EV, anders zou de minimum snelheid voor je 8 kmh zijn.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 14:28

kan je diernarts haar niets geven om haar door die rotte tijd heen te helpen waardoor ze gewoon haar conditie behoudt?