Wie rijd er met een Kneveltrens?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Wie rijd er met een Kneveltrens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 17:46

En waarom rijd je met zo'n bit?

Ben ik benieuwd naar Haha!

LadyMadonna

Re: Wie rijd er met een Kneveltrens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 17:52

Mijn vriendin heeft er een poos mee gereden omdat haar paard zeer gevoelige mondhoeken heeft en die gingen bij elk ander bit kapot (net na de mondhoek eigenlijk)

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 18:05

toevallig omdat er zon bit zat aan het hoofdstel wat ik bij mijn paard kreeg. het schijnt voor een rustige mondligging te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 18:34

Pb Lepeltje anders eens Lachen

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 20:23

Onze tinker wordt met kneveltrens gereden. Toen hij bij ons kwam kon hij alleen omdraaien en steigeren. Om hem op de plek te houden zonder het bit door de mond te trekken hebben we een kneveltrens aangeschaft. Ding zit er nog steeds aan aangezien hij toch geen andere werking heeft als een gewone trens, en mocht hij het ooit weer in zijn hoofd halen om om te draaien dan heb je een extra hulp.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 20:35

Door de knevels heb je idd een russtige ligging in de mond, en je kan het bit er niet doorheen trekken.
Bij jonge paarden die zich wat verzetten tegen sturen met de teugels wil het ook weleens helpen omdat je meer druk hebt wang zegmaar, en niet alleen in de mondhoek.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 20:47

Ik reed er eerstmee, nuniet meer. Ik werd verteld dat deze bit ervoor kon zorgen dat je eigenlijk TEVEEl met je hand kon doen, en dat je dus niet meer met je been deed. (oa sturen etc)

Twinkelbell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 14:25

Mijn jonge paard stuurt ook niet al te best met een watertrens...dus heb ik een kneveltrens er in gehangen, dat deed de truuk! Ze stuurt nu veel makkelijker, straks als alles bevestigd is, mag ie er weer af. Het ligt ook stabieler in de mond. Maar goed, als je met bit rijdt, moet je sowieso er om denken dat je niet alleen maar aan het bit hangt.

D trens heeft ongeveer dezelfde werking, alleen zit er een kleine hefboomwerking in.