Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Javayo schreef:Misschien domme vraag: Zo'n koopcontract is dat een officieel document of is dat gewoon een contract dat je zelf opsteld en dat je als koper en verkoper ondertekend?
sandr0 schreef:laat je het paard keuren voor je m koopt??? zo ja dan kan de dierenarts met gelijk nakijken op een chip. heeft ie er echt geen dan kan hij m gelijk chippen en een formulier invullen wat jij dan aan de knhs stuurt (of stamboek) en dan krijg je je paspoort met acceptgiro thuis gestuurd.
Javayo schreef:sandr0 schreef:laat je het paard keuren voor je m koopt??? zo ja dan kan de dierenarts met gelijk nakijken op een chip. heeft ie er echt geen dan kan hij m gelijk chippen en een formulier invullen wat jij dan aan de knhs stuurt (of stamboek) en dan krijg je je paspoort met acceptgiro thuis gestuurd.
Ik ga het paard zeker laten keuren, in ieder geval klinisch. Ik ben er alleen nog niet over uit of ik dit door mijn eigen dierenarts moet laten doen of door een dierenarts ter plaatsen.... in het eerste geval zou het paard pas gekeurd worden tijdens een proeftijd (als dat kan), in het tweede geval zou het paard echt voor de koop gekeurd worden.
Dat laatste is misschien wel het slimst... een paard moet immers gechipt zijn voordat je hem mag vervoeren... alleen zou ik dan nog geen paspoort hebben. zou dat een probleem zijn of zou zo'n formulier (dat ik vervolgens op moet sturen) ook voldoende zijn om het dier te mogen verhuizen?
sandr0 schreef:ik zou me laten keuren voordat je m koopt of op proef neemt. neem een andere dierenarts dan die van de verkopende partij. Ik denk da tals je de da papieren en chipcode bij je hebt en een koopcontract dat dat bij een controle geen problemen oplevert hoor. Je kan tenslotte aantonen dat je m net hebt gekocht en er alles aan hebt gedaan om aan de eisen te voldoen. Oke allen je paspoort heb je nog niet maar dan kan dus ook niet omdat alles eerst opgestuurd moet worden.
Javayo schreef:sandr0 schreef:ik zou me laten keuren voordat je m koopt of op proef neemt. neem een andere dierenarts dan die van de verkopende partij. Ik denk da tals je de da papieren en chipcode bij je hebt en een koopcontract dat dat bij een controle geen problemen oplevert hoor. Je kan tenslotte aantonen dat je m net hebt gekocht en er alles aan hebt gedaan om aan de eisen te voldoen. Oke allen je paspoort heb je nog niet maar dan kan dus ook niet omdat alles eerst opgestuurd moet worden.
Het paard waar ik wil gaan kijken staat al zeker op een uur afstand met de auto... ik ken dus ook geen da daar. Het is dus beter om niet de verkopende partij om een da te vragen? Zit opzich wel wat in... je weet nooit... Dan kan ik beter ff telefoonnrs van verschillende dierenartsen in die omgeving opzoeken... vervolgens de verkoper vragen welke da die heeft en die van het lijstje schrappen en een ander bellen
Javayo schreef:Dat laatste is misschien wel het slimst... een paard moet immers gechipt zijn voordat je hem mag vervoeren... alleen zou ik dan nog geen paspoort hebben. zou dat een probleem zijn of zou zo'n formulier (dat ik vervolgens op moet sturen) ook voldoende zijn om het dier te mogen verhuizen?