Zelf mokzalf maken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Zelf mokzalf maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 16:44

De collega van de moeder van een vriendin van mij Tong uitsteken maakt zelf mokzalf, is hier iemand die dat ook wel eens doet?

TeamSpirit

Re: Zelf mokzalf maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 16:46

hoe wil ze dat maken dan?
gewone babyzalf helpt ook goed Tong uitsteken

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 16:47

ik had daar een stukje over in Bit gelezen, tenminste. Tandpasta schijnt ontzettend goed te werken Clown Pling ik zal het ff nakijken voor je

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 17:34

Boerentip: Uierzalf of Calendula-zalf gemengd met een droogzetter voor koeien, werkt perfect!

Tandpasta is echt geen aanrader, heb je zelf wel eens tandpasta op een wondje gesmeerd?! Dat doet echt enorm zeer!

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 18:17

brief uit bit schreef:
Acht jaar geleden kochten wij een paard 'uit de wei' met chronische mok. Op advies van een oude paardenman smeerden wij flink tandpasta op het zere deel. Na een week was het voor altijd weg. Voor deze mok was het een wondermiddel

en nog eentje
brief 2 uit bit schreef:
in de brievenrubriek van Bit 113 vraagt irene Meuldijk een oplossing voor chronische mokklachten. Zelf heb ik een positieve ervaring met gebruik van Aloë-propoliscrème in combinatie met aloë-spray.

ik hoop dat je er wat aan hebt

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 20:04

Nu zullen er wel een hoop bokkers steigeren maar, als het droge mok is (dus niet open) dan werkt verlopen olie heel goed!
Dit wordt bij ons in de buurt vaak gebruikt bij paarden met mok en na een paar dagen is het weg!

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 20:07

Unicura handcreme!! Werkt super! Desinfecteerd ook meteen!