Band opbouwen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aafkuh

Band opbouwen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 16:42

hey!

Ik heb sinds een halfjaar een paard(je).
Ik ben helemaal dol op haar, en ben druk bezig om een dikke band met haar te krijgen. Ze staat naast ons huis dus ben ik vaak bij haar te vinden. De laatste maanden heb ik alleen het gevoel dat mijn liefde voor haar niet wederzijds is! Eigelijk besef ik nu pas dat ik eigelijk onervaren ben, dit is mijn eerste paardje! Het is niet zo dat ik dag -en - nacht bij haar ben, maar ze krijgt wel een portie aandacht!
Nou zou ik eigelijk dolgraag tips willen hebben om een band met haar op te bouwen!
Wie o wie zou me kunnen helpen Knipoog

Alvast bedankt...

Dyyy

Re: Band opbouwen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 19:04

Veel tegen haar praten, stel dr gerust. En ga ook een dr stal in als je niet gaat rijden en praat dan wat met dr. Doe spelletjes..
Succes

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 19:06

Liefde van een paard gaat door de maag!

Ik voer bij ons op stal en word luidkeels hinnikend begroet door paarden waar ik verder echt niks mee heb en die tegen hun eigenaar ook geen kik geven Haha!

Wat stel je je eigenlijk voor bij een "band" met je paard? Misschien verwacht je wel teveel.

Aafkuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 20:06

Jah misschien verwacht ik inderdaad teveel. Of lees ik gewoon teveel Knipoog
Maar, ik kom als ik niet ga rijden ook vaak in haar stal, en ik wandel ook veel.

thnx Knipoog

kusziej Aafkuh

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 20:09

ga haar een keer uitgebreid poetsen ofzo veel paarden vinden dat heerlijk namelijk, of een keer springen, longeren, bos rijden etc
veelafwisseling! Houd t leuk voor je paard!
En idd snoepjes Clown

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 20:16

Niet alle paarden zijn zeer anhankelijk ingesteld.

Ik heb er meerdere staan en sommige willen graag de gehele tijd kroelen met mij en andere willen gewoon hun eten en dan kan ik weer opdonderen.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 20:28

Shoq is ook helemaaal geen knuffel. In het begin heb ik ook veel getwijfeld of het wel klikte, maar het was zo'n buitenkansje dat ik hem mocht rijden dat ik nog maar even heb doorgezet.
Veel poetsen en kletsen, als hij niet wil knuffelen dan niet knuffelen, maar een keer goed krabben na het rijden of idd af en toe een snoepje tussendoor. Een hap geven van jouw brood enz. Dan deel je samen iets.
Ik roep hem trouwens altijd als ik met iets lekkers aankom. Maar ook als ik niks bij heb en hem van stal/wei kom halen. Hij reageerd er nu wel heel goed op. Misschien een tip?
en je haf natuurlijk goed verzorgen, afwisseling enz. zodat het paardje jou als een leuk bezoekje beschouwt, maar dat is vast nu al denk ik Lachen

Succes!

Aafkuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 16:27

Heel erg bedankt Knipoog
hier heb ik echt wat aan Haha!
vanaf vandaag zal ik het allemaal lekker proberen!

thnx...

kusziej Aafkuh

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 16:39

laat ons een beetje weten hoe het gaat.Ik weet je heb niet 1.2.3 een band maar ik zou het leuk vind als je verteld dat je bijv na een tijdje toch wat merkt

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 16:42

Vergeet ook niet dat het opbouwen van een echte hechte band vooral veel TIJD kost...
En idd lekker wandelen en poetsen en veel babbelen, maar niet ál teveel, dan wordt hij het waarschijnlijk zat en bereik je het tegendeel. Knipoog

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 16:44

Meestal komt het gevoel van een band met je paard hebben pas na 1 a 1,5 jaar. Vooral als mensen erop terugkijken zeggen de meeste mensen toch wel dat het ongeveer een jaar neemt vooradt je elkaar door-en-door kent en helemaal vertrouwd. Hoe lang heb je jouw paardje?

Marinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 18:11

En sommige ponys laten niet zo duidelijk merken dat ze je erg graag mogen Clown zie het als bij mensen: het ene mens is veel 'opener' dan het andere!
Maar alleen al aan de manier waarop je in dit topic schrijft enzo kan ik toch wel opmaken dat je harstikke je best doet voor je pony, volgens mij zit het echt wel goed!
Ik had een verzorgpony die eigenlijk altijd nukkig (leek) te doen enzo. Maar na een jaar kon ik daar zegmaar doorheen kijken, en hij kende mij ook beter toen en werd iets 'opener' Lachen

Gewoon lekker doorgaan zoals je nu bezig bent, t komt vanzelf goed!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 18:19

Aafkuh schreef:
Of lees ik gewoon teveel Knipoog

Ik denk het Knipoog

Aafkuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 15:34

thnx, echt waar,
Ik heb door de ballen heengeprikt, en zie nou pas wat we hebben bereikt. Ik zal zo weer lekker gaan rijden...

BTW iets heel anders:
Carina gaat mee op vakantie! Naar de otterberg in Drenthe, en dat zeggen mijn ouders nu pas Tong uitsteken

kusziej Aafkuh

Marinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 18:47

Wat gaaf!! Geloof me, dáár krijg je nog sneller een band door met je paardje *LOL*
*droomt verder* ik wil ook Haha!

Aafkuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 08:35

dank je! Haha!
ik vind het ook super-geweldig-vet-cool (:P)

kusziej Aafkuh