Maar als ik dit tegen de instructrice zegt wil ze niet eens luisteren
. Het is echt zo irritant rijden als je altijd scheef zit. Vooral als we zonder beugels moeten rijden. Dan wiebel ik echt alle kanten op....Wat kan ik hier aan doen?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Het is echt zo irritant rijden als je altijd scheef zit. Vooral als we zonder beugels moeten rijden. Dan wiebel ik echt alle kanten op....
, dus als het rustig gewoon rustig uitleggen!
. corinagirl schreef:Het zadel hangt meestal naar links en daarom singel ik meestal aan de rechterkant aan. De beugels heb ik altijd gelijk zitten.
Meestal als het zadel scheef ligt ga ik altijd in de rechterbeugel staan zodat het weer recht staat. Maar na een paar pasjes zit het zadel weer scheef. En dat zit echt niet lekker.
), dan buigt je pony waarschijnlijk naar rechts. Probeer het zelf maar eens, als je gaat staan als pony
, en buig dan maar eens naar rechts met heel je lichaam. Je spieren aan de linkerkant rek je uit en de spieren aan de rechterkant krop je als het ware op en de rechterkant wordt dan ook boller dan de linkerkant.
corinagirl schreef:Het zadel hangt meestal naar links en daarom singel ik meestal aan de rechterkant aan. De beugels heb ik altijd gelijk zitten.
Meestal als het zadel scheef ligt ga ik altijd in de rechterbeugel staan zodat het weer recht staat. Maar na een paar pasjes zit het zadel weer scheef. En dat zit echt niet lekker.
_Roosje_ schreef:corinagirl schreef:Het zadel hangt meestal naar links en daarom singel ik meestal aan de rechterkant aan. De beugels heb ik altijd gelijk zitten.
En als je zadel naar links hangt is het handiger om aan de linkerkant aan te singelen.
Let maar eens op als je je zadel aan de rechterkant aansingelt, dan trek je deze over de linkerkant van je pony naar beneden (even overdreven gezegd). Ga maar na als je een touwtje over de rug van je pony legt en je trekt dan aan de rechterkant, dan gaat deze over de linkerkant van de rug van je pony naar beneden.
Als je aan de linkerkant aansingeld, dan trek je als het ware aan de rechterkant van het zadel en dus zal het zadel iets naar rechts verplaatsen.
.